خدمت سربازی برای اعزام و لژیونر شدن ملی‌پوشان واترپلوی ایران مشکل ساز شد و احتمالا مانع اعزام این دو ملی‌پوش شود.

ببعد از عملکرد موفق تیم ملی واترپلوی ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا، خبرهای خوبی مبنی بر لژیونر شدن سه ملی‌پوش تیم ملی واترپلو یعنی ارشیا الماسی، حامد ملک‌خانبانان و مهدی‌ یزدان‌خواه منتشر شد که امیدواری‌ها برای پیشرفت این رشته ورزشی را در داخل کشور بیشتر کرد.

پس از انتشار این اخبار ارشیا الماسی به دلیل داشتن پایان خدمت سربازی بدون مواجه شدن با مشکل خاصی کارهای اعزامش را انجام داد و راهی صربستان شد تا فصل جدیدی از ورزش Sport قهرمانی را در قالب یک لژیونر تجربه کند. اما در سوی دیگر خدمت سربازی گریبان‌گیر دو ملی‌پوش دیگر واترپلوی ایران شد و اعزام آن‌ها تا به امروز به تاخیر افتاده است.

طبق قانون Law نظام وظیفه، ورزشکارانی که مشمول خدمت سربازی هستند برای اینکه بتونند در خارج از کشور فعالیت کنند باید هر ۴۵ روز یک بار به مدت یک هفته به ایران بازگردند. مسئله‌ای که طبق شنیده‌ها باب میل تیم‌های مقصد حامد ملک خانبانان و مهدی یزدان‌خواه نبوده و احتمالا باعث منصرف شدن این تیم‌ها از به خدمت گرفتن دو بازیکن ایرانی شود.

با این حال فرید فتاحیان دبیر فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در این مورد توضیح داد:

با همه این مشکلات فدراسیون همه تلاش خود را می‌کند تا بتواند مشکل سربازی این دو بازیکن را برطرف ساخته و راه را برای پیشرفت آن‌ها فراهم کند. با قولی که مسئولان دادند ما امیدواریم این دو ورزشکار خوب از خدمت سربازی معاف شده و بتوانند فعالیت حرفه‌ای خود را ادامه دهند. ما قطعا نهایت تلاش خود را برای اعزام این دو بازیکن انجام می‌دهیم و پس از آن برای برطرف ساختن مشکل سربازی این عزیزان دست از تلاش برنمی‌داریم. امیدواریم قولی که رهبر به ما داده شد عملی شده و شاهد برطرف شدن مشکل دو لژیونر واترپلو باشیم.

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 429909 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟