چندی پیش شبکه بی بی سی گزارشی در خصوص فساد در فوتبال الجزایر منتشر کرد و پس از آن طی روزهای گذشته فرانس فوتبال نیز گزارشی در این خصوص منتشر کرد و این باعث جلب توجه رسانه های محلی الجزایر به این مساله شده است.

تارنمای «الشروق» الجزایر نوشت، مجله تخصصی مشهور« فرانس فوتبال » فرانسه گزارشی شوک آور در خصوص فوتبال الجزایر منتشر کرده که در آن به فساد در این ورزش Sport و مسابقات اشاره شده است.

الشروق افزود، پیش از این نیز شبکه بی بی سی ادعا کرده بود مافیاهایی در فوتبال الجزایر نقش دارند ، این ورزش با مشکل فساد دست و پنجه نرم می کند و با پرداخت رشوه، قوانین و اصول فوتبال و همچنین اخلاق ورزشی زیر پا گذاشته می شود.

این تارنمای الجزایری در ادامه نوشت، فرانس فوتبال با استناد به یک منبع ناشناس الجزایری ادعا کرده است در فوتبال الجزایر مبالغ زیادی برای ترتیب دادن مسابقات و تغییر نتیجه بازی رد و بدل می شود، اگر تیمی خواستار سه امتیاز در خانه حریف باشد، باید حدود 103هزار دلار بپردازد و قیمت گرفتن پنالتی هم بین 12هزار دلار تا 24 هزار دلار با توجه به اهمیت مسابقه است اما برای مساوی کردن بازی باید دست کم 24 هزار دلار پرداخت کرد.

فرانس فوتبال افزود، این فساد باعث ثروتمند شدن بسیاری از دلالان و دست اندرکاران فوتبال شده است؛ به عنوان مثال یک داور پیشین فوتبال الجزایر که شغل اصلی او پرستاری بود، اکنون ثروت هنگفتی جمع کرده است و دارای املاک و مستغلات زیادی در داخل و خارج الجزایر است.

الشروق در پایان نوشت، این دومین بار است که رسانه های خارجی در مورد فساد در فوتبال الجزایر می نویسند، اما مقام های رسمی فدراسیون فوتبال و همچنین وزارت ورزش و جوانان عملا سکوت اختیار کرده اند در حالی که مقام های بلژیکی به تازگی و پس از انتشار مقاله ای در خصوص فساد در فوتبال کشورشان، تحقیقات گسترده ای آغاز کرده اند.

تارنمای «البلاد» الجزایر نیز روز گذشته در این خصوص نوشت، فرانس فوتبال به تازگی گزارشی جنجالی در مورد جزئیات قیمت خرید و فروش بازی ها در لیگ فوتبال الجزایر منتشر کرده است ، بر اساس اعلام این رسانه ورزشی فرانسوی، پیروزی یک باشگاه در زمین حریف نیاز به پرداخت 58هزار و 500 یورو دارد و برای مساوی کردن یک بازی هم باید 14هزار و 500 یور پرداخت کرد، گرفتن پنالتی در خانه حریف، بین هفت هزار تا 14 هزار یورو هزینه دارد .

این رسانه جزئیات بیشتری در این خصوص منتشر کرده است اما به نظر می رسد بیشتر این فسادها مربوط به داوران و پرداخت پول به آن ها برای تغییر نتیجه بازی است هرچند در این گزارش به تبانی میان تیم های فوتبال و همچنین نقش دلالان نیز اشاره شده است.

این گزارش فرانس فوتبال بازتاب گسترده ای در رسانه های الجزایری و از جمله روزنامه الخبر، فی الجزائر، الصوت الاخر، وقت الجزائر، الجزائر صحافه و برخی رسانه های منطقه ای داشته است و باید منتظر واکنش رسمی مقام های ورزشی الجزایر به آن بود.

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 429191 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟