قیام علی کریمی علیه فوتبال نتیجه گرا

مصاف شب گذشته پرسپولیس و سپیدرود یک بازی معمولی از جنس لیگ هجدهم نبود. به راحتی می‌توان گفت نبردی بین عشق و زندگی برای طرفداران پرسپولیس بود. عشقی به نام علی کریمی که بر روی نیمکت سپیدرود نشسته بود و زندگی‌ای به نام پرسپولیس که در روز اول مهر هم آن را تنها نگذاشتند. عشق سکوهای آزادی Freedom به جادوگر محبوب را قبل از شروع بازی می‌توان حس کرد. جایی که تماشاگران شعارهای همیشگی خود را سر داده و از علی کریمی حمایت کردند. اما اوج این اتفاق درست بعد از شروع مسابقه و در دقیقه ۸ رخ داد. جایی که تمام استادیوم یکپارچه به شدت علی کریمی را تشویق کردند و او رو به تمام سکوها به این ابراز احساسات هواداران پرسپولیس پاسخ داد؛ اتفاقی که مشابهش تنها برای هادی نوروزی فقید اتفاق افتاد و برای دیگر اسطوره‌های پرسپولیس تکرار نشد. هرچند در بازی فصل گذشته دو تیم که جشن قهرمانی پرسپولیس نیز محسوب می‌شد سکوها کاملا تحت تاثیر علی کریمی قرار داشت.

این دیدار اما یک اتفاق جذاب هم در پی داشت که کمتر از آن نقل شد. با شروع ۴۵ دقیقه دوم کوروش ملکی، دروازه‌بان تیم سپیدرود رشت به منظور وقت‌کشی به زعم هواداران پرسپولیس و مصدومیت به زعم خودش، بارها روی زمین افتاد و کادرپزشکی را به مدد طلبید. در یکی‌ این صحنه‌ها که در پانزده دقیقه پایانی رخ داد، پس از افتادن ملکی بر روی زمین، علی کریمی به نیمکت خودی رو کرد و اعتراضات فراوانی را به مربی دروازه‌بانانش وارد کرد و از او‌ خواست به ملکی بگوید وقت را پیش از این تلف نکند.

در ادامه و دو دقیقه بعد از این اتفاق، بار دیگر ملکی به علت تعلل در شروع بازی از داور کارت زرد دریافت کرد و قصد جر و بحث با داور را داشت که در این میان علی کریمی بار دیگر وارد شد و با داد زدن بر سر ملکی از او خواست هر چه زودتر بازی را شروع کرده و کاری به داور نداشته باشد.

اما بعد از پایان مسابقه وقتی با کوروش ملکی صحبت می‌کنیم او در رفتن لگنش را دلیل وقت کشی می‌دانست و اعلام کرد آقای کریمی از این موضوع خبر نداشته است. اما واقعیت به نظر می‌رسید چیز دیگری باشد؛ یکی از اعضای سپیدرود در گفتگو با خبرنگار ما ماجرا را به گونه‌ای دیگر توضیح می‌دهد.

اعضای کادرفنی ده دقیقه مانده به پایان مسابقه از علی کریمی درخواست کردند که بازی تاخیری را در پیش گرفته و با یک امتیاز استادیوم آزادی را ترک کنند؛ یک امتیازی که برای سپیدرود انتهای جدولی بسیار مهم و ضروری است. درخواستی که مورد مخالفت کریمی قرار گرفته و این مربی اعلام کرده است بازیکنان تا پایان مسابقه مردانه در زمین حاضر شده و بجنگند. همین علت هم باعث شد که سرمربی سپیدرود اعتراض شدیدی را علیه دروازه‌بان تیمش انجام دهد و او را در همان زمین مسابقه تنبیه کند.

در فوتبالی که اکثر مربیان با اتکا به دفاع مطلق و‌ انجام یک بازی تاخیری مقابل تیم‌های بزرگ به دنبال کسب حتی یک امتیاز هستند، حالا علی کریمی روند متفاوتی را در پیش گرفته است و دوست ندارد با تاکتیک‌های تخریبی از زیبایی‌های بازی کاسته و بر روی اعصاب هواداران راه برود. درست به مانند بازی شب گذشته که تقریبا در همه دقایق بازی توپ و میدان در اختیار پرسپولیس بود و آن‌ها فرصت‌های متعددی را بر روی دروازه تیم حریف ایجاد کردند. اما هیچگاه بازی شاهد یک دفاع منسجم از سپیدرود نبودیم و اگر حمله‌ای از سوی آن‌ها نمی‌دیدیم به این علت بود که زور کافی برای یورش به سمت دروازه پرسپولیس در ورزشگاه آزادی را نداشتند.

حال باید دید سپیدرودی‌ها در ادامه به بازی جسورانه و دور از دفاع مطلق خود ادامه داده و از انتهای جدول خارج می‌شوند و یا به مانند دیگر تیم‌های لیگ برتری به دفاع مطلق روی آورده و از جذابیت بازی کاهش می‌دهند، هرچند روحیه مبارزه طلبی علی کریمی این نوید را به هواداران سپیدرود می‌دهد که آنها حداقل ایستاده در جستجوی هدف خود باشند.

 

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

هویت 4 تروریست اهواز اعلام شد +اسامی و عکس

وقتی در کلانتری دختر جوان را دیدم تصویر تمام مردهای مشکل دار در برابر چشمان قرار گرفتند !

مادرم بعد از طلاق به بد راهی رفت! / زن بدحجاب ویرانمان کرد!

مهریه عروس ایرانی که هرگز تکرار نمی شود!

سرقت میلیاردی از زنان تهرانی با آب طلا / آن ها سوار شاسی بلند بودند

قرار خونین مرد متاهل با زنی زیبا که وجود نداشت!

زیبایی این زن بلای جانش شد!

این 6 عکس راز حمله تروریستی به اهواز را روشن می کند؟!+ تصاویر

دزد زندانی اجازه خواست به زیارت امام رضا (ع) برود! + جزییات

2 مرد با کوسه ماهی ها در بوشهر قدم می زدند!

اولین انتقام ایرانی ها از گروهک الاحوازیه + عکس

همخوابی بیشرمانه مدیرعامل یک شرکت با یک دختر 16 ساله +عکس

جنگلبان پشت درخت ها متوجه تجاوز 2 پسر جوان به دختر 13 ساله شد + عکس

رسانه ای شدن احداث تونل برای عبور لاک پشت ها در این کشور+عکس

 

کدخبر: 419030 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟