تیم ملی شانس زیادی برای قهرمانی ندارد

رئیس سابق کمیته اقتصادی فدراسیون فوتبال گفت:من مطمئن هستم در جام ملتها دچار مشکل خواهیم شد مگر اینکه شانس با ما باشد و همه قرعه‌های خوب به ما بیفتد یا اینکه تمامی رقبای ما با نفرات و شاکله اصلی نیایند.

امیر عابدینی رئیس سابق کمیته اقتصادی فدراسیون فوتبال در گفت‌و‌گو با رادیو تهران گفت: این روزها اگر بگوییم خوب هستیم یک تعارف است. در مسائل فرهنگی همیشه شکرگزار هستیم ولی دولتمدران در حق مردم جفا کرده‌اند و در هر جایی که سر می‌کشیم دغدغه مردم را می‌فهمیم. ما مردم خوبی داریم که خدمت به آنها افتخار است.

وی در خصوص اینکه کی‌روش از قرارداد شرکت حامی البسه تیم ملی گفت: فوتبال ما هم شادابی دارد و هم طروات منتها اگر مسئولان بگذارند. آنها نگران هستند که عده‌ای ایرادات را بگویند. همه دعای شفاف سازی داریم ولی پنهان‌کاری را خوب بلدیم. وضعیت رو به جلو نگران کننده است. شما شب گذشته بازی زیبا اسپانیا و انگلستان را دیده‌اید. ما اگر در سایه آنها هم حرکت کنیم باید رشد داشته باشیم. در آنجا از دوپینگ تا مسائل حاشیه‌ای را پیگیری می‌شوند.

وی تاکید کرد: بحث کی‌روش مثل یک زگیل روی پیشانی فدراسیون شده است. اگر او ما را اذیت می‌کند جراحی‌اش کنیم. اگر ما واقع بین باشیم باید تکلیف کی‌روش بعد از جام جهانی روشن می‌شد. کی‌روش اوور شده برای این فوتبال و این مشکلات در راستای اهداف فوتبال ما نیست. او بالاتر از فوتبال ما قرار گرفته و جایگاه او خوب تعریف نشده است. یا اگر هم حرفه‌ای تعریف شده ما هنوز بلد نیستیم حرفه‌ای با او رفتار کنیم.

رئیس سابق کمیته اقتصادی فدراسیون در خصوص اینکه آیا تیم ملی می‌تواند قهرمان جام ملت‌ها شود گفت: خیر، این کار بسیار مشکل است. ما در والیبال به جایی رسیده‌ایم که در جهان به جایگاه خوبی رسیده‌ایم. نزدیک به ۴ مربی در این رشته عوض شد ولی اتفاقی نیفتاد اما در فوتبال اینگونه نیست. وقتی ما از ایران بیرون می رویم و در مسابقات مختلف شرکت می‌کنیم با مشکل مواجه می‌شویم. من مطمئن هستم در جام ملتها دچار مشکل خواهیم شد مگر اینکه شانس با ما باشد و همه قرعه‌های خوب به ما بیفتد یا اینکه تمامی رقبای ما با نفرات و شاکله اصلی نیایند.با این شرایط که می‌بینم قهرمانی جام ملتها دور از دسترس است.

عابدینی در خصوص اینکه کی‌روش قبل از حضورش در ایران مدعی بود از کشورهای مختلف پیشنهاد داشته و آیا این پیشنهادات واقعی بوده یا خیر گفت: پیشنهاد را نمی‌توانم منکر شوم چون ممکن است هر مربی پیشنهاداتی داشته باشد ولی شرایط چه بوده؟ مطمئن باشید شرایط ما مطلوب بوده که این پیشنهاد را پذیرفته است. آن کشورهایی که کی‌روش را می‌خواستند اجازه نمی‌دهند او به تنهایی تصمیم بگیرد و طبعا روی اصول حرکت می‌کنند.

وی در خصوص گرانی ارز و اینکه این موضوع چقدر می‌تواند روی فوتبال و ورزش Sport تاثیر منفی داشته باشد گفت: با نقل قول‌هایی که از رئیس جمهور شنیدم متوجه شدم دولت می‌تواند خودش قیمت ارز را تعیین کند. آنجایی که بخواهند دولت ارز را تزریق می‌کنند. وقتی رئیس جمهور در تلویزیون می‌گوید من با صراحت به مردم می‌گویم ارز 4200 تومان است اما در مجلس می‌گوید ما می‌توانیم ارز را با تزریق به مردم ارزان کنیم این نشان ‌دهنده عملکرد آقایان است. طبعا در ورزش هم چنین مشکلاتی به وجود می‌آید.من کمی شفاف حرف زدم چون ورزش هم جزوی از همین مملکت است.

عابدینی در خصو وضعیت باشگاه‌ها و پرداخت طلب طلبکاران و اینکه دو باشگاه پرطرفدار ایران به تازگی با برخی طلبکارنشان تسویه کرده‌اند گفت:تا زمانی که دولت تیمداری کند همین اتفاق می‌افتد.هر مدیری که می‌گذاریم چون منصوب به دولت است هزینه در پی خواهد داشت. این نفرات کار روزانه و روزمره انجام می‌دهند و برای آن هزینه رفت و آمد در یافت می‌کنند. مردم هم بر نمی‌تابند حتی یک سال تیم محبوبشان در رقابت با رقیبشان پایین تر قرار بگیرد. اگر اجازه می‌دادند این دو باشگاه در بورس قرار بگیرند این اتفاق نمی‌افتاد. به خصوص که این اتفاق از طرف یک استان به خصوص رقم خورد.

وی با اشاره به قانون Law بازنشستگی و اینکه خیلی از روسا قبول ندارند که به سن و شرایط بازنشستگی رسیده‌اند و یا بعضا عنوان می‌شود فدراسیون های آنها زیر نظر دولت اداره نمی‌شودگفت:من به بحث قانون اساسی بر می‌کردم. وقتی در این مملکت کار فرهنگی می‌کنیم قطعا به تجربه بها می‌دهیم. یک استاد هر چه با تجربه باشد و به روزتر، کرسی بهتری خواهد داشت. در ورزش هم همین شرایط است. ما باید این جایگاه را قائل شویم. از آن طرف قانون اسم بازنشستگی را آورده ولی از آن طرف خیلی از نخبگان ما خانه نشین می‌شوند. قانون به صراحت اعلام کرده بازنشستگان نباشند. این را باید اصلاح کنند اما زمانبر است. فعلا باید این نفرات زحمت کشیده و مو سپیدکرده در خانه بنشینند. ای کاش برای نمایندگان مجلس هم این سن را پایین می‌آوردند!

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

تجاوز پسر جوان به زن 68 ساله همسایه / این زن هیچ شکایتی نکرد!

اتفاقی عجیب در قطار تهران - مشهد + عکس های باورنکردنی

فیلم رسوایی اخلاقی 5 عضو شورای شهر بابل در ویلا / اعتراف جدید

این پسر شیطان صفت به زن قصاب محله هم رحم نکرد ! + عکس

اعدام برای این سرباز خائن ! + عکس

فقط بگو دخترم کجاست؟ + عکس پرنیای گمشده کرجی

رهام دختر اعتشاش گر تحت تعقیب / این 4 مرد در شهر مرزی چه کردند + عکس

حاج یحیی بعد از ازدواج موقت با ثریا نفس آخر را کشید!

سهیلا عروس 8 ساله به حجله داماد نرفت! / در جنوب تهران رخ داد + عکس

ازدواج سه دقیقه‌ای زنان در ایران !

اشک های خوشحالی قاتل تینا دانشجوی پزشکی در دادگاه تهران! + عکس و جزییات

عجیب ترین تکلیف یک معلم برای دانش آموزان!

تصویری از لحظه شهادت یک پلیس / دیشب 3 مامور نیروی انتظامی شهید شدند

 

کدخبر: 414971 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟