رکورد جالب توجه خط دفاع ایران در جام جهانی

یک توئیت جالب از الساندرو دل‌پیرو، شاید بهترین توصیف از خط دفاع ایران مقابل اسپانیا باشد. دل‌پیرو نوشته بود بازیکنان ایران طوری دفاع می‌کنند که انگار فردایی وجود ندارد و برای آن‌ها، لفظ قهرمانانه را به کار برده بود. بررسی آمار بازی، نشان می‌دهد نظر دل‌پیرو اغراق آمیز نبوده است.

ایران در بازی با اسپانیا، آمار باورنکردنی ۷۳ عملکرد دفاعی موفق را داشت. در حالی که تیم هیه‌رو در طول نود دقیقه، فقط سه ضربه داخل چارچوب زد و گل آن‌ها هم روی یک اتفاق رقم خورد. یعنی بازیکنان به صورت میانگین هر ۷۰ ثانیه، یک بار واکنش دفاعی موفق نشان می‌دادند. بازیکنان ایران به خصوص در نیمه اول، کاملا حریف را بسته بودند و در این مسابقه ۴۸ بار حملات اسپانیا را دفع کردند. ۱۷ تکل و ۸ بلاک شوت، دیگر آمارهای درخشان دفاعی ایران در این مسابقه بود.

چنین عملکرد دفاعی در روسیه، بی سابقه بوده است. به لحاظ دفع توپ، روسیه مقابل مصر با ۴۷ دفع توپ نزدیک‌ترین آمار را به ایران داشت و به صورت مجموع عملکرد دفاعی همین روسیه در کنار استرالیا و مکزیک نزدیک‌ترین شریکان ایران محسوب می‌شدند. البته مجموع تکل، دفع توپ و بلاک هیچکدام بیشتر از ۶۵ نبود. ایران در مجموع ۵۰ بار هم توپ را از اسپانیایی‌ها پس گرفت که در این زمینه هم، جزو بهترین‌های جام محسوب می‌شود.

خود ایران هم در بازی قبلی با مراکش ۴۳ عملکرد دفاعی داشت اما فشار اسپانیا و مقاومت فوق العاده خط دفاع ایران، باعث شد مسابقه دیشب یک رکورد جدید به جام جهانی اضافه کند. رکورد ویژه، برای تیمی که قهرمانانه دفاع کرد و اجازه نداد بازیکنان اسپانیا، حتی یک بار بدون فشار به سمت دروازه ضربه بزنند.

 

کدخبر: 391226 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟