تیم ملی فوتبال ایران بعد از بازی با ترکیه قرار بود در یک دیدار دوستانه با تیم ملی فوتبال یونان بازی کند اما اختلاف در زمان و مکان برگزاری، بازی با یونان را لغو کرد تا بهترین موقعیت کی روش برای شناخت و ارزیابی نفرات ملی پوش در آستانه اعزام به جام جهانی از دست برود.

تیم ملی فوتبال کشورمان برای هماهنگی بیشتر و حضور پر قدرت در جام جهانی نیاز به یک بازی دوستانه جایگزین برای بازی لغو شده مقابل یونان داشت و به دلیل اینکه بیشتر تیم های ملی بازی های خود را از ماه های قبل هماهنگ کرده بودند حریفی بهتر از کوزوو برای جایگزینی بازی با یونان یافت نشد.

کوزوو در سال 2008 رسما از صربستان جدا و اعلام استقلال Esteghlal کرد و در اکتبر همان سال با ارسال نامه ای به فیفا در خواست کرد که بتواند با تیم ملی فوتبال مستقل در دیدارهای فوتبال شرکت کند.

فیفا در نشست خود درزوریخ این موضوع را بررسی کرد و پس از آن اجازه بازی های دوستانه و متعاقب آن حضور دربازی های مقدماتی جام جهانی2018 به آنها داده شد و این در حالی است که تیم کوزوو از سوی اتحادیه فوتبال اروپا یوفا نتوانست مجوز حضور در رقابت های این قاره را بدست بیاورد.

به نظر می رسد این تیم به زودی مجوز حضور در مسابقات یورو را نیز بدست بیاورد.

کوزوو در سال 2017 بازیهای رسمی و مقدماتی جام جهانی در قاره اروپا و دیدار های دوستانه مقابل تیم های مختلف برگزار کرد که از مهمترین آنها می توان به بازی با ترکیه،اکراین،ایسلند،کرواسی،فنلاند و لتونی اشاره کرد که در تمامی این دیدارها کوزوو شکست خورد و تنها در دیدار برابر لتونی با حساب 4 بر 3 به پیروزی رسید.

آنها در گروه 9 رقابت های انتخابی جام جهانی فوتبال با تیم های ایسلند کرواسی فنلاند و اکراین و ترکیه هم گروه بود و در پایان فقط با یک تساوی برابر فنلاند در قعر جدول قرار گرفت سال 2018 تیم ملی فوتبال کوزوو 3 بازی دوستانه برگزار کرد و در مقابل تیم های بورکینافاسو،ماداگاسکار و آلبانی قرار گرفت و در هر 3 دیدار پیروز شد همچنین 2 دیدار این تیم با کشور های ساحل عاج و آذربایجان نیز لغو شد.

این تیم در سوم ژوئن 2018 در استانبول ترکیه به مصاف ایران می رود تا ملی پوشان ایران یک بازی نیمه جدی را برگزار کنند در تیم ملی کوزوو بازیکنان مطرح این تیم به شرح زیر حضور دارند:

سمیر درون دروازه این تیم به عناون کاپیتان با 19 بازی ملی ، امیر رحمانی بازیکن 24 ساله با 14 بازی ملی در خط دفاع ، مایلوت راشیکا بازیکن تیم فوتبال وردربرمن آلمان نیز با 14 بازی ملی از جمله نفرات موفق تیم ملی کوزوو محسوب می شود.

برنارد بریشا با 13 بازی ملی در کمربند دفاعی و دیگر بازیکنان این تیم با بازی های ملی زیر 12 از دیگر نفرات کوزوو محسوب می شوند ضمن اینکه 19 بازی ملی بالاترین رکورد این تیم در لیست دعوت شده برای بازی با ایران است.

بیشتر بازیکنان این تیم در کشور های آلمان کرواسی بلژیک نروژ سوییس و هلند بازی می کنند و یک از بازینان این تیم با 10 بازی ملی هم بازی رضا قوچان نزاد در هیرنفین هلند است.

 

کدخبر: 385349 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟