سقوط ارزش بازی های تدارکاتی تیم ملی

به گزارش رکنا، تیم ملی ایران در یک دیدار تدارکاتی دیگر روز دوازدهم خردادماه به مصاف تیم ملی کوزوو خواهد رفت. مسابقه ای که قرار بود ابتدا بین تیم ملی ایران و یونان برگزار شود اما به دلایل گوناگون این بازی لغو شد تا تیم ایران به جای بازی با تیمی که در رتبه 44 رنکینگ فیفا قرار دارد با تیمی بازی کند که در 152 رنکینگ جهانی است.

تیم ملی ایران برای پنجمین بار متوالی در سه سال اخیر بازی های تدارکاتی که در نظر گرفته بود را لغو کرد که از این منظر نیز یکی از تیم های رکورددار فوتبال جهان باشد. بازی با یونان نیز یکی از این بازی ها بود و البته با توجه به کثرت لغوی های تیم ملی در این سال ها خیلی اتفاق عجیبی نبود. از طرف دیگر به جای یونان برای تیم ملی حریفی در نظر گرفته شده است که هیچ نام و نشانی در فوتبال اروپا و جهان ندارد. کوزوو کشوری کوچک که در رتبه 152 و پایین تر از مالدیو و افغانستان در رنکینگ جهانی فیفا ایستاده است. حالا این بازی به جای بازی با تیم معتبر یونان چقدر می تواند مفید باشد را باید از برگزار کنندگان آن پرسید.

نکته جالب اینجا است که تیم ملی بعد از این دیدار و در آخرین دیدار تدارکاتی اش پیش از شروع جام جهانی با تیم ملی لیتوانی دیدار خواهد کرد. لیتوانی نیز تیمی است که در رده 133 رنکینگ جهانی و پایین تر از یمن و تاجیکستان، تیم های درجه سوم آسیایی قرار گرفته اند.

اما بیان این نکته نیز خالی از لطف نیست در حالی که تیم ملی ایران به جای یونان قرار است با کوزوو مسابقه دهد مراکش اولین حریف ایران در مرحله گروهی جام جهانی 2018 روسیه به دیدار اوکراین خواهد رفت. عربستان سعودی یکی دیگر از نماینده های آسیا در جام جهانی دو بازی با پرو و آلمان دارد و تیم ملی ژاپن نیز با تیم های سوئیس و پاراگوئه دیدار خواهند کرد. کره جنوبی رقیب ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی نیز به مصاف بولیوی و سنگال خواهد کرد.

کدخبر: 385348 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟