محمد صلاح  دنیای مسلمانان در اروپا را تغییر داد / مساجد پر از نمازگزار شده اند

به گزارش گروه ترجمه رکنا، با محو شدن آخرین اشعه‌های آفتاب از آسمان ، جمعیت بزرگی برای باز کردن روزه و نماز جماعت جلوی اولین مسجد انگلستان جمع می‌شوند. اینجا لیورپول است، جایی که ستاره مسلمان تیم فوتبال آن باعث شده روز به روز طرفداران بیشتری به دین اسلام علاقمند شوند. بین جمعیتی که با سمبوسه روزه خود را باز کرده‌اند صحبت در مورد فینال امشب لیگ قهرمانان اروپا بالا می‌گیرد. فقط یک اسم روی زبان‌هاست. محمد صلاح بازیکن سال فوتبال انگلیس که این فصل رکورد خیره کننده‌ی 44 گل را به ثبت رسانده عملا توسط طرفداران دو آتیشه لیورپول ستایش می‌شود. ولی صلاح خارج از مستطیل سبز هم الهام‌بخش است. او دیوار بین مذهبش و مردم انگلیس را کنار زده است. داخل مسجد، عبدالهدیه 14 ساله می‌گوید: خیلی افتخار می‌کنم که مثل محمد مسلمان هستم. او تفاوت زیادی رقم زده است. دوست‌هایم الان بیشتر در مورد اسلام می‌دانند و این من را خوشحال می‌کند. تاثیر مثبت صلاح از مرزهای مرسی‌ساید هم گذشته است. گل لحظه آخر او به کنگو مصر را بعد از 30 سال به جام جهانی رساند. او حتی در انتخابات اخیر مصر با وجود اینکه کاندیدا نبود بیش از یک میلیون رای آورد. 
اگر امشب هم عملکرد صلاح راه قهرمانی را برای لیورپول هموار کند او نام خود را به عنوان اولین سوپر استار مسلمان تاریخ لیگ قهرمانان اروپا در تاریخ ثبت خواهد کرد. چند نفر از طرفداران لیورپول می‌گویند اگر او چند گل دیگر به ثمر برساند مسلمان خواهند شد. طی فصل اخیر لیگ جزیره بیش از 100 جوان با مراجعه به مسجد شهر مسلمان شده‌اند. حال دیگر سالن مسجد بعد از اذان لبریز از جماعت می‌شود. 
ارادت آشکار صلاح به دینش که در سجده‌هایش بعد از به ثمر رساندن گل بروز پیدا می‌کند به مسلمانان ساکن انگلیس کمک کرده تا در مورد دین خود راحت‌تر صحبت کنند. بعد از سال‌ها تبلیغات برای رشد اسلام‌هراسی در اروپا الان جوان‌های لیورپولی احساس امنیت بیشتری در مقابل افراد اسلام هراس دارند. 
صلاح خیریه‌ای در مصر راه انداخته تا به فقرا غذا برساند و علاوه بر آن هر ماه به 400 خانواده کمک مالی می‌کند. او قرار است مدرسه‌ای مذهبی باز کند تا به 1000 دانش‌آموز دختر و پسر چهره مهربان و ملایم اسلام را بیاموزد. 

 

کدخبر: 383654 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟