درخواست رژیم صهیونیستی از روسیه برای تحویل ندادن سامانه اس-۳۰۰ به سوریه

به نقل از یدیعوت آحارونوت، یک دیپلمات روس -که نخواست نامش فاش شود- اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از کرملین درخواست کرده است که سامانه های موشکی اس-300 را در اختیار ارتش سوریه، قرار ندهد.

این خبر پس از آن منتشر شد که سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد هنوز درباره این مسئله تصمیمی نگرفته است؛ اما زمانی که این تصمیم اتخاذ شد، جزئیات آن را در اختیار عموم قرار می دهد.

رژیم صهیونیستی تاکنون به درخواستها برای واکنش به این گزارش هیچ پاسخی نداده است. گزارشها حاکی از آن است که رژیم صهیونیستی تاکنون بارها تلاش کرده است مسکو را متقاعد کند که سامانه های موشکی اس-300 را به سوریه تحویل ندهد؛ زیرا می ترسد که این کار، توانایی های هوایی اش را برای مقابله با انتقال دریایی سلاح به گروه حزب الله تحت تأثیر قرار دهد.

لاوروف روز گذشته اعلام کرد که روسیه هنوز درباره تحویل سامانه موشکی اس -300 به سوریه تصمیمی اتخاذ نکرده است. یکی از روزنامه های دولتی روسیه در این خصوص نوشت که روسیه تجهیز سوریه به این موشک ها را در آینده ای نزدیک انجام می دهد. این روزنامه همچنین نوشت که کارشناسان معتقدند رژیم صهیونیستی به هرگونه تصمیمی که درباره تجهیز سوریه باشد واکنش منفی نشان می دهد و ممکن است منطقه ای که قرار است این موشک ها مستقر شوند را بمباران کند.

لاوروف روز جمعه هم اعلام کرد حمله اخیر غربی ها به سوریه باعث شد روسیه دیگر هیچ تعهد اخلاقی برای در اختیار قرار ندادن سامانه های موشکی به متحدش بشار اسد نداشته باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 375118 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟