فیفا باید میزبانی جام جهانی را از روسیه بگیرد

رقابت های جام جهانی از چهاردهم ماه جوئن در روسیه برگزار می‌شود و طبق گفته ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، فرصت بزرگی برای این کشور خواهد بود. با این حال، مرگ مشکوک یک جاسوس Spy سابق انگلیسی در مسکو، روابط بین دو کشور انگلیس و روسیه را به شدت تیره و تار کرده است. این جاسوس که چند روز پیش به همراه دخترش در مسکو حضور داشت، از طریق سم اعصاب که در غذایش بوده دچار مسمومیت شده و در بیمارستان وضعیتی بحرانی دارد.
دولت انگلیس ، روسیه را متهم به ترور Assassination او می‌کند، هر چند که روسیه چنین موضوعی را به کلی رد کرده است. حال استفن کینوک، نماینده ولزی پارلمان بریتانیا از فیفا خواست حق میزبانی روسیه را لغو کرده و رقابت ها را یک سال به تعویق بیندازد.
او در مصاحبه با رادیو بی بی سی گفت:" فکر می‌کنم باید اقدامی جدی در رابطه با جام جهانی و انتقال آن به سال 2019 و عوض کردن میزبانش از سوی فیفا صورت بگیرد. پوتین میلیون ها روبل هزینه کرده که حق میزبانی جام جهانی را بگیرد تا بتواند وجهه خوبی از حکومتش به جهان نشان دهد."
کینوک معتقد است که انگلیس باید به فیفا فشار بیاورد تا حق میزبانی روسیه لغو و جام جهانی به سال 2019 منتقل شود. این در حالیست که انگلیس اعلام کرده هیچ نماینده‌ای از دولت و همچنین خانواده سلطنتی در رقابت های تابستان شرکت نخواهند کرد و وزارت امور خارجه انگلیس به هوادارانی که قصد سفر به روسیه را دارند هشدار داده که باید مراقب رفتار احتمالی ضد انگلیسی از روسها باشند.با این حال رقابت ها از سوی دولت انگلیس تحریم نشده و تیم ملی انگلیس در جام جهانی شرکت خواهد کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 366636 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟