گزارش ویژه: ستاره های غیرمنتظره نیم فصل اروپا

این نیم فصل، پر از حواشی و افت و خیز بود؛ اما نکته‌ای که توجه ما را جلب کرد، پیشرفت قابل توجه برخی بازیکنان در ترکیب تیم‌هایشان بود.
در میان این بازیکنان، چهره‌های آشنا و غریبه زیادی وجود دارند که قطعا بعد از خواندن این مقاله، با آن‌ها هم آشنایی بیش تری خواهید یافت.
دروازه بان: بنجامین لکومته
باشگاه: مون‌پلیه
تعداد بازی در لیگ: 19
دروازه بان همیشه فیکس این فصل مون‌پلیه، تابستان امسال و در انتقالی جالب، از لورینت عازم مون‌پلیه شد. او هنوز موفق به ثبت بازی ملی نشده است؛ اما بار‌ها و بار‌ها در کانون توجه دیدیه دشان، سرمربی تیم ملی فرانسه، قرار گرفته است. او در فصل منتهی به جام جهانی، با عملکرد عالی خود، باعث شد تا به دفعات، دیدیه دشان از او تعریف کند.
او در این فصل، در هر بازی، به طور متوسط 2.54 سیو را داشته است که در مقایسه با آمار 1.74 فصل پیش خودش، آماری بسیار بهتر است. مون‌پلیه رده هفتمی، در فصل جاری لیگ فرانسه، توانسته با درخشش لکومته، با 13 گل خورده، بهترین خط دفاعی فصل را داشته باشد. در فصل پیش لیگ 1 فرانسه و در همین مقطع فصل، مون‌پلیه 31 گل دریافت کرده بود و این نشان از نقش کلیدی لکومته در کم کردن آمار گل‌های خورده دارد.
نکته کلیدی عملکرد بنجامین لکومته:
او در این فصل لیگ 1 فرانسه، 9 کلین شیت را به ثبت رسانده است که این تعداد، از کل تعداد کلین‌شیت‌های او در فصل قبل، بیش‌تر است.
مدافع راست: جاشوا کیمیچ
باشگاه: بایرن مونیخ
تعداد بازی در لیگ: 17
مدافع راست جوان و مستعد آلمانی که در فصل 2017، بهترین فصل فوتبالی خود را پشت سر گذاشت، دیگر بازیکن این لیست است.
او همواره پتانسیل‌های زیادی را از خود نشان داده است و بر همگان آشکار شده است که اگر همین روند را ادامه دهد، روزی می‌تواند بهترین مدافع راست جهان شود. او که یکی دوفصلی است جانشین فیلیپ لام فراموش‌نشدنی شده، در نظرسنجی نشریه معتبر بیلد، بهترین بازیکن سال 2017 بایرن مونیخ لقب گرفت تا پیشرفت او، از همیشه واضح تر باشد.
نکته کلیدی عملکرد جاشوا کیمیچ:
کیمیچ در این فصل، شش گل به ثمر رسانده است که برای یک مدافع راست، آمار بسیار خوبی محسوب می‌شود.
مدافع وسط: توماس فرمایلن
باشگاه: بارسلونا
تعداد بازی در لیگ: 5
خوش‌شانسی‌های این مدافع بلژیکی از زمان مصدومیت همزمان خاویر ماسکرانو و ساموئل اومتیتی آغاز شد. او پس از این اتفاقات، به صورت اجباری در قلب Heart خط دفاعی بارسلوناو در کنار جرارد پیکه مورد استفاده قرار گرفت و با عملکرد عالی خود، موفق به ثبت یک آمار موفق شد.
او موفق‌شد تا با حضور موفق در خط دفاعی در دیدار ال‌کلاسیکو، آبی و اناری‌ها را به سوی یک برد پر گل هدایت کند تا اختلاف این تیم با رئال، افزایش یابد.
نکته کلیدی عملکرد توماس فرمایلن:
توماس فرمایلن با 92 درصد دقت پاس، یک آمار خارق‌العاده را از این نظر، به ثبت رسانده است.
مدافع وسط: مهدی بن‌عطیه
باشگاه: یوونتوس
تعداد بازی در لیگ: 8
مدافع ملی‌پوش مراکشی یوونتوس، توانست تمام منتقدان خود را با عملکرد خوبش به سکوت وادارد. این مدافع مراکشی، یک سال پیش از بایرن به صورت قرضی به یوونتوس آمد؛ اما عملکرد موفقی تا همین امسال نداشت تا شایعاتی در خصوص رفتن او به مارسی مطرح شود اما بن عطیه با تلاش بسیار، توانست با بازی‌های خوب خود، جای خود را در ترکیب یووه اثبات کند.
در تابستان امسال، لئوناردو بونوچی، یکی از عناصر اصلی خط دفاعی فصل پیش یوونتوس به میلان پیوست؛ اما جای خالی او به خوبی توسط مهدی بن‌عطیه، پر شد. این مدافع مراکشی، اکنون با دو گل زده، گلزن‌ترین مدافع فصل بیانکونری است و با 90 درصد دقت پاس، عملکرد موفقی داشته است.
نکته کلیدی عملکرد مهدی بن‌عطیه:
بن عطیه 20 عدد از 33 عدد نبرد هوایی خود را با موفقیت پشت سر گذاشته است که آمار موفق 61 درصدی را برای وی ایجاد می‌کند.
مدافع چپ: فابیان دلف
باشگاه: منچستر سیتی
تعداد بازی در لیگ: 14
پپ گواردیولا با امید‌های بسیار به درخشش بنجامین مندی، این مدافع چپ جوان را از موناکو به خدمت گرفت تا بتواند در پست دفاع چپ، فوق‌العاده کار کند اما مصدومیت، اجازه این کار را به مندی نداد.
در ادامه، عملکرد خارق‌العاده دلف باعث شد تا دیگر کسی، بازیکنی به نام مندی را به یاد نیاورد. دلف حالا به یکی از بازیکنان اصلی پپ تبدیل شده است و در حمله و دفاع، عالی عمل می‌کند. او در 13 بازی از 18 برد پیاپی سیتی تا قبل از بازی دیشب، از ابتدا در ترکیب حضور داشته است.
نکته کلیدی عملکرد فابیان دلف:
او هر 19 اقدام به دریبل خود در این فصل را با موفقیت پشت سر گذاشته است.
وینگر راست: رحیم استرلینگ
باشگاه: منچستر سیتی
تعداد بازی در لیگ: 18
هیچ بازیکنی به اندازه استرلینگ زیر نظر پپ در منچسترسیتی، پیشرفت نکرده است. این وینگر راست نیمکت نشین، به یکباره با آمدن گواردیولا، پیشرفت فوق‌العاده‌ای را تجربه کرد و توانست به ترکیب ثابت سیتی راه یابد.
او در این فصل از لیگ جزیره، 14 گل به ثمر رسانده و 4 پاس گل داده است تا روی 18 گل سیتیزن‌ها تاثیر گذار باشد. عملکرد استرلینگ در این فصل، بسیار خارق‌العاده بوده است و باشگاه‌های زیادی را خواهان خود کرده است. آخرین گل او نیز همین دیشب و در جریان پیروزی 3-1 من سیتی مقابل واتفورد به دست آمده است.
نکته کلیدی عملکرد رحیم استرلینگ:
استرلینگ در این فصل، یکی از بهترین‌ فصول فوتبالی خود را پشت سر گذاشته است.
هافبک میانی: لوییز آلبرتو
باشگاه: لاتزیو
تعداد بازی در لیگ: 17
ستاره این فصل لاتزیو به همراه چیرو ایموبیله، چه در امر گلزنی و چه در امر پاس گل دادن، عملکرد موفقی را به ثبت رسانده است و باشگاه‌های مختلفی را مدهوش خود کرده است. او در این فصل از سری آ، 5 گل به ثمر رسانده است که برای یک هافبک وسط، آمار نسبتا مناسبی محسوب می‌شود.
او همچنین روی 11 گل لاتزیو در سری‌آ، تاثیر مستقیم داشته است و 5 گل و 6 پاس گل ارسال کرده است تا بهترین فصل فوتبالی خود را سپری کرده باشد. او فصل پیش تاثیر گذار بود و پیشرفت او چشمگیر است.
هافبک وسط: جسی لینگارد
باشگاه: منچستریونایتد
تعداد بازی در لیگ: 15
ما مجبور شدیم جسی لینگارد را یک خط عقب‌تر از پستی که او در این روز‌ها، در منچستریونایتد عهده دار است، قرار دهیم. جسی لینگارد در بازی‌های گذشته منچستریونایتد عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته است. آخرین پرتو از نمایش‌های فوق‌العاده لینگارد در بازی شب گذشته و در مقابل اورتون رقم خورد.
گل دیدنی دیشب او به اورتون، دهمین گل او برای شیاطین سرخ است و او را تبدیل به دومین بازیکن ده گله یونایتد پس از لوکاکو کرد. او همچنین چهار پاس گل نیز ارسال کرده است.
نکته کلیدی عملکرد جسی لینگارد:
تنها هری کین با 8 گل، آماری بهتر در زمینه گلزنی از ماه دسامبر به بعد نسبت به جسی لینگارد دارد. لینگارد در این مدت، 6 گل به ثمر رسانده است.
وینگر چپ: پایونه سیستو
باشگاه: سلتاویگو
تعداد بازی در لیگ: 17
هافبک چپ اوگاندایی الاصل تیم سلتاویگو، تابستان 2016 از صدرنشین سوپرلیگ دانمارک یعنی میدیولند راهی سلتاویگو شد. سال اول حضور سیستو در جمع سلتاویگویی‌ها، سال خوبی برای او نبود، اما امسال و در سال 2017، سیستو خود را پیدا کرد و توانست به همان بازیکن با استعداد سابق تبدیل شود.
این وینگر 22 ساله، فصل پیش و در 30 بازی، تنها 4 پاس گل را به ثبت رساند اما این فصل، در 17 بازی، 10 پاس گل را به ثبت رسانده و در جدول بهترین پاس گل‌دهنده‌های لالیگا، بالاتر از لیونل مسی، آندرس گوادرادو و پابلو فورنالس، قرار دارد.
مهاجم نوک: آلفرد فینبوگاسون
باشگاه: آگزبورگ
تعداد بازی در لیگ: 16
مهاجم ایسلندی باشگاه آگزبورگ که مدت‌ها بود درخشش لازم را از خود نشان نداده بود، در فصل جاری فوتبال اروپا، عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشت و خود را از یک مهاجم بی‌خطر، تبدیل به یک مهاجم آزاردهنده برای هر مدافعی کرد.
نکته کلیدی عملکرد فینبوگاسون:
فینبوگاسون در دو فصل اخیر، مجموعا 10 گل را برای آگزبورگ به ثمر رساند اما در این فصل و تا به این جای کار، او 11 گل برای آگزبورگ به ثمر رسانده است.
مهاجم نوک: سیمئونه زازا
باشگاه: والنسیا
تعداد بازی در لیگ: 15
مهاجم بد شانس ایتالیایی، این فصل، تمام انتقادات را از پیش‌روی برداشته و با ارائه نمایش‌های خوب، والنسیا را به تیمی مدعی برای قهرمانی در این فصل از لالیگا، تبدیل کرده است.
تنها لیونل مسی با 15 گل و ایاگو آسپاس، مهاجم سلتاویگو با 11 گل، آمار گلزنی بهتری از این مهاجم ایتالیایی 10 گله دارند. زازا امیدوار است تا بتواند عنوان آقای گل لالیگا را به دست بیاورد.
نکته کلیدی عملکرد سیمئونه زازا:
زازا هر 118 دقیقه یکبار برای والنسیا گلزنی کرده است!برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 343762 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟