تاج: در جام جهانی خیاط استخدام کردیم!

مهدی تاج در حاشیه امضای تفاهم نامه فدراسیون فوتبال با موسسه بین المللی اکو اظهار داشت: در این تفاهم نامه به دنبال این هستیم که از آغاز بهمن امسال با توجه به ستادی که تشکیل شده، مسابقات فوتسال بین سفارت خانه های عضو اکو و بقیه سفارت خانه ها برگزار شود. این اوج دیپلماسی ورزشی است که مقدمات آن در حال فراهم شدن است. بحث دیگر ما موضوع فرهنگی بین کشورهای اکو است و شاید بتوانیم از طریق فوتبالی کمکی بکنیم. عمده ترین بحث اما همان مسابقات فوتسال بین سفارت خانه هاست. از سالن اینجا هم استفاده می کنیم و ستاد عکس جام جهانی را در آن برگزار می کنیم که در بهمن افتتاح می شود. شاید یک کنفرانس مطبوعاتی هم در بهمن ماه در حضور خبرنگاران و عکاسان خارجی برای جام جهانی اینجا داشته باشیم. 
او در خصوص پرداخت مطالبات داوران فوتبال گفت: حقوق داوران بخش عمده اش پرداخت شده و باقیمانده آن نیز در حال فراهم شدن است. اینکه گفته می شود لباس به جای پول گرفته اند، حرفی است که حتی مورد پسند مردم هم نیست.
رئیس فدراسیون فوتبال درباره وضعیت لباس های تیم ملی در جام جهانی 2018 خاطرنشان کرد: لباس تیم ملی آدیداس است. خوشحالم که برنامه 90 به این موضوع پرداخت. هر قراردادی ممکن است که بخش هایی از آن مورد بحث و سوال مردم قرار بگیرد. سابقه پیراهن تیم ملی را همه رسانه ها دارند. ما از لباس های جیووا استفاده می کردیم که کی روش به شدت روی آن اعتراض داشت چون یا آستین آن کوتاه می شد، یا اینکه در جام جهانی فوتسال لباس ها پاره شد و مجبور شدیم خیاط داخلی بگیریم تا آن مسابقات را طی کنیم.
پس از آن به سمت آدیداس رفتیم. برخلاف آنچه که برخی می گویند، قرارداد بسیار خوبی بسته شده بود و قرار بود مثل بقیه کشورها از این شرکت پول بگیریم. ما تیم اول آسیا هستیم و امکانات خوبی داریم. آنها هم روی ایران با 80 میلیون جمعیت حساب ویژه ای باز کردند اما بخشنامه وزارت صنعت و معدن مبنی بر اینکه هیچ پوشاکی نباید وارد کشور بشود و تنها شرکتی می تواند چنین کاری کند که در ایران کارخانه تولیدی تاسیس کند و پنجاه درصد محصولاتش را نیز صادر کند. طبیعی است که این برای آدیداس به عنوان یک برند جهانی اصلا شدنی نبود.
من خودم به وزارت صنعت و معدن مراجعه کردم و تشکر می کنم از آقای شریعتمدار و آقای شجاعی برهان که با آنها جلسه ای داشتیم و نامه نوشتیم. آنها هم منطقی داشتند و درست هم بود. آنها می گویند که درست است پیراهن تیم ملی یک مورد است اما ما هم به اشتغال و غرور ملی فکر می کنیم و نباید بازار Store در اختیار محصولات دیگران قرار بگیرد به همین دلیل لغو چنین بخشنامه ای را به صلاح مملکت نمی بینیم. لطف کردند چون قرارداد ما برای قبل بود، مجوز ورود را از گمرک دادند. ما با آدیداس وارد قرارداد جدیدی شدیم. آدیداس گفت من حتی یک پیراهن هم داخل کشور شما نمی توانم بفروشم و چرا باید پولی بدهم و پیراهن رایگان در اختیار شما بگذارم. ما تغییری دادیم و باز هم قرارداد خوبی امضا کردیم. باز هم آدیداس پیراهن ما خواهد بود با کیفیت بسیار بالا. 75 درصد پول می دهیم و 25 درصد هم از محل فروش پیراهن که از طریق مردم در بقیه کشورهای جهان تهیه می شود تامین می کنیم. ما حدود 9 میلیون نفر ایرانی در سایر نقاط دنیا داریم که قطعا پیراهن تیم ملی را خریداری می کنند. طبق پیش بینی های ما، مبلغی که از فروش پیراهن در خارج از کشور کسب می شود، علاوه بر 25 درصد موردنظر، مبلغ قابل توجهی را هم به فوتبال ایران کمک خواهد کرد در نتیجه این قرارداد در مجموع باصرفه ای است چون برگشت از پیراهن آدیداس هم عملیاتی نبود. شما تصور کنید با توجه به بخشنامه وزارت صنعت و معدن ما می خواستیم از استفاده از پیراهن آدیداس صرفنظر کنیم و در اینصورت دوباره دچار سردرگمی می شدیم. به جیووا یا آل اشپورت نمی توانستیم برگردیم و به تولید ملی هم نمی شد رجوع کنیم. علاوه بر این ما پیراهن تیم را به فیفا معرفی کرده بودیم. همه این شرایط باعث می شود که ما الان بگوییم یک قرارداد قابل قبولی بسته ایم. آقای ساکت هم در تلویزیون مفصل شرح داد و نظرات مردم هم ارزیابی مثبتی داشته اند.
تاج افزود: بعضی می گفتند که قرارداد مبادله نشده اما من می گویم که این اتفاق افتاده و هم ما امضا کردیم هم آدیداس. قرارداد ما با آدیداس اجرایی است و روند آن بسیار شفاف است. رونمایی رسمی هم از پیراهن ها صورت خواهد گرفت و در خصوص آن در حال مذاکره با آدیداس هستیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 343699 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟