تغییرات جدول لیگ بعد از هفته هجدهم

هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال ایران طی روزهای پنجشنبه برگزار خواهد شد و این در حالی است که هر هفته بازی های لیگ داغ تر و حساس تر می شود. فاصله امتیازات تیم ها در حال حاضر در جدول به گونه ای است که هر بازی می تواند با تغییر رتبه تیم ها همراه باشد و به غیر از پرسپولیس که با اختلاف 9 امتیاز نسبت به تیم دوم جدول صدرنشین است بقیه تیم ها ممکن است در این هفته و با کسب هر نتیجه رتبه شان در جدول عوض شود. همین موضوع هفته هجدهم را تبدیل به یکی از حساس ترین هفته های لیگ برتر هفدهم از ابتدای این مسابقات می کند. در اینجا تغییرات احتمالی در جدول رده بندی را بعد از بازی های هفته هجدهم بررسی کرده ایم که به نظرتان می رسد:
فولاد- سیاه جامگان
*فولاد در صورت برد در این مسابقه نمی تواند به رتبه اول جدول برسد و فقط می تواند فاصله اش را با صدر کمتر کند. اما فولاد در صورت مساوی یا باخت در این بازی و در صورت برد پارس جنوبی ممکن است از دوم به سوم سقوط Fall کند.
*سیاه جامگان در صورت برد در این بازی و شکست و مساوی تیم های نفت و استقلال Esteghlal خوزستان می تواند به رده چهاردهم برسد. اگر سپیدرود هم ببازد و سیاه جامگان بتواند با چند گل برنده شود این تیم حتی می تواند تا رتبه سیزدهم بالا بیاید. 
پارس جنوبی - سپاهان
*پارس اگر ببرد و فولاد ببازد یا مساوی کند به رتبه دوم خواهد آمد یا اگر فولاد ببازد و پارس مساوی کند این تیم به خاطر تفاضل گل دوم می شود.
* سپاهان اگر ببرد و پدیده و تراکتور بازی هایشان را ببازند یا مساوی کنند می تواند از رتبه دوازده به یازده یا ده برسد. 
تراکتورسازی-استقلال
*استقلال اگر ببرد و پیکان ببازد یا مساوی کند استقلال جای پیکان را در رتبه چهارم بگیرد. اگر پیکان ببازد و استقلال مساوی کند به خاطر تفاضل گل چهارم می شود.
*تراکتور اگر ببرد و گسترش فولاد ببازد تراکتور یک پله بالا می آید و به رتبه نهم می رسد. اگر تراکتور با اختلاف گل خوب برنده شود و ذوب آهن هم ببازد تراکتور این شانس را دارد که به رتبه هشتم هم برسد. 
پدیده-صنعت نفت آبادان
*اگر پدیده ببرد و تراکتور ببازد یا مساوی کند پدیده از رتبه یازدهم به رتبه دهم می رسد.
*صنعت نفت آبادان اگر پیروز شود و استقلال ببازد این تیم جای استقلال را در رتبه پنجم خواهد گرفت. 
ذوب آهن -پیکان
*اگر ذوب آهن برنده شود و تیم های سایپا و صنعت نفت ببازند و یا مساوی کنند و استقلال هم بازنده شود، اگر پیروزی ذوب با تعداد گل های بالا باشد این تیم حتی می تواند به رتبه پنجم برسد.
* پیکان اگر بتواند با تفاضل گل بالا برنده شده و پارس جنوبی هم در بازی اش بازنده شود آن وقت پیکان می تواند جایگزین این تیم در رده سوم شود.
سپیدرود رشت-گسترش فولاد
*پیروزی سپید رود در این بازی نمی تواند جایگاه این تیم را ارتقا دهد؛ اما شکست این تیم و نتیجه گرفتن تیم های رده های پایین تر می تواند سپیدرود را حتی تا رده شانزدهم نیز پایین بکشد.
*گسترش فولاد اما در صورت برد چشم به عدم نتیجه گیری تیم های ذوب آهن، سایپا و صنعت نفت آبادان دارد. گسترش اگر برنده شود و ذوب آهن، سایپا و صنعت نفت نتیجه نگیرند آن وقت این تیم می تواند از رتبه نهم تا رتبه ششم بالا برود.
سایپا-استقلال خوزستان
*سایپا اگر در این بازی برنده شود و صنعت نفت مساوی کرده یا ببازد و استقلال ببازد این تیم می تواند به جایگاه پنجم جدول برسد. *استقلال خوزستان هم در صورت برد در این بازی و باخت یا مساوی سپیدرود می تواند از رتبه چهاردهم به سیزدهم برسد. 
پرسپولیس-نفت تهران
*پرسپولیس در صورت هر نتیجه کماکان صدرنشین لیگ برتر خواهد بود، هرچند برد این تیم می تواند حداقل فاصله 9 امتیازی با فولاد را حفظ کند.
*نفت تهران در صورت برد در این مسابقه و اگر استقلال خوزستان ببازد یا مساوی کند و اگر سپیدرود ببازد می تواند دو پله صعود کرده و به رتبه سیزدهم برسد. نفت البته در صورت شکست یا مساوی و از سوی دیگر برد سیاه جامگان می تواند به رتبه شانزدهم سقوط کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 342114 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟