رکوردهای سپاهان، بازیچه پرسپولیس!

امسال سومین فصل متوالی است که سپاهان در بحران سپری می‌کند. افول فاحش تیم اصفهانی از لیگ پانزدهم یعنی درست پس از آخرین قهرمانی این تیم در لیگ چهاردهم آغاز شد. سپاهان لیگ پانزدهم را در رده عجیب یازدهم به پایان رساند. همین رویه در لیگ شانزدهم نیز ادامه داشت و سپاهان با رتبه‌ای دورقمی در نیمه پایینی جدول روزگار می‌گذراند، تا اینکه بهبود چشمگیر نتایج تیم اصفهانی در مقطع پایانی لیگ شانزدهم باعث شد تا طلایی‌پوشان در هفته‌های آخر حتی به مدعی کسب سهمیه پلی‌آف لیگ قهرمانان بدل شوند. آنها هرچند در نهایت آسیایی نشدند، اما با قرار گرفتن در رده پنجم صاحب رتبه‌ای به مراتب آبرومندانه‌تر از فصل قبل از آن شدند. همان نتایج درخشان سپاهان در مقطع پایانی لیگ شانزدهم بود که هواداران تیم اصفهانی را به لیگ هفدهم امیدوار کرد، اما برخلاف انتظار افت پُرافتخارترین تیم لیگ برتر برای سومین سال متوالی ادامه پیدا کرد و تا به امروز که نیمی از فصل سپری شده نیز ادامه داشته است.
دقیقاً به موازات افول سپاهان افت چندین‌ساله پرسپولیس پایان یافت. قرمزهای پایتخت در لیگ پانزدهم به مدعی قهرمانی بدل شدند و هرچند که در نهایت رقابت را به استقلال Esteghlal خوزستان باختند، اما عنوان قهرمانی را تنها به واسطه تفاضل گل کمتر از دست دادند. طلسم قهرمان نشدن پرسپولیس پس از نزدیک به یک دهه سرانجام در لیگ شانزدهم شکسته شد. از ابتدای فصل جاری هم قرمزهای پایتخت پروژه دفاع از عنوان قهرمانی خود را با گام‌های محکم و مطمئن آغاز کردند و تاکنون که بیش از نیمی از راه سپری شده است آن را با موفقیت پیش برده‌اند.
تمام ماجرا به همزمانی رکود سپاهان با احیای پرسپولیس ختم نمی‌شود، زیرا به موازات بازگشت قرمزها به روزهای خوش، رکوردهای مثبت طلایی‎پوشان هم مصادف با دوران افول آنها یکی پس از دیگری توسط رقیب دیرینه خدشه‌دار شده است.
تا پیش از سی و یکم شهریور ۹۵ سپاهان ۱۳ سال بود که در اصفهان به پرسپولیس نباخته بود. این رکورد افتخارآمیز ۱۳ ساله در هفتمین هفته از لیگ شانزدهم با پیروزی سه بر یک قرمزهای پایتخت برابر طلایی‌پوشان اصفهانی در ورزشگاه فولادشهر مخدوش شد.
یک رکورد دست‌نیافتنی دیگر سپاهان هم در اولین هفته از دور برگشت لیگ هفدهم از دست رفت. آرمناک پطروسیان در مقطعی از لیگ اول حرفه‌ای به مدت ۷۰۴ دقیقه دروازه سپاهان را به روی حریفان بسته نگه داشت. از آن زمان تا همین اواخر هیچ دروازه‌بانی در لیگ برتر نتوانسته بود رکورد ۱۷ ساله سنگربان اسطوره‌ای سپاهان را بشکند تا اینکه علیرضا بیرانوند با بسته نگه داشتن دروازه‌اش به مدت ۷۱۹ دقیقه، این دستاورد شخصی و تاریخی را هم از چنگ آرمناک در آورد و به اسم خودش زد. جالب آنکه شماره یک تیم ملی تنها یک ربع ساعت پس از شکستن رکورد پطروسیان گل خورد، گو اینکه از همان ابتدا هم قصدش فقط مخدوش کردن رکورد سنگربان محبوب سپاهانی‌ها بوده باشد!برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 340935 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟