2 گل مشابه، رکورد تاریخی را از پرسپولیس گرفت

رقابت های لیگ برتر فوتبال در آستانه برگزاری هفدهمین هفته خود قرار دارد و همه تیم ها یکی از بازی های نیم فصل دومشان را انجام داده اند. در پایان هفته شانزدهم مانند اکثر هفته های قبل، تیم پرسپولیس در صدر جدول قرار گرفته است. پرسپولیسی ها با 37 امتیازی که در این مدت به دست آورده اند، آماری خوب از خود به جا گذاشته اند و چند هفته ای می شود که با فاصله ای قابل توجه نسبت به سایر رقبا در بالاترین نقطه جدول به سر می برند.
در خصوص نتایج سرخپوشان اما نکته ای که توجهات بیشتری را به خود جلب می کند، عملکرد آنها در بازی های خارج از خانه است. شاگردان برانکو ایوانکوویچ که در این فصل یازده امتیاز را از 48 امتیاز ممکن از دست داده اند، در بازی های دور از خانه عملکردی به مراتب بهتر از دیدارهای خانگی داشته اند. از این یازده امتیاز، 7 امتیاز در بازی های برگزار شده در ورزشگاه آزادی Freedom از دست رفته است. پرسپولیس تا کنون هفت بار در فصل جاری میزبان تیم های لیگ برتری بوده که 4 بار پیروز شده و شکست مقابل پیکان و تساوی با مشکی پوشان و پدیده باعث هدر رفتن این امتیازات برای این تیم شده است.
اما در 9 بازی که پرسپولیسی ها خارج از خانه انجام داده اند، تنها دو بازی با امتیازات کامل برای آنها همراه نشده است. در کنار پیروزی مقابل تراکتورسازی، نفت تهران، گسترش فولاد،استقلال Esteghlal خوزستان، سایپا، پارس جنوبی و سپیدرود تنها بازی مقابل سپاهان و فولاد با از دست رفتن امتیاز برای شاگردان برانکو پایان یافت.
در بازی پرسپولیس و سپاهان در هفته هفتم که روز سی ام شهریور ماه برگزار شد، سرخپوشان در حالی که با نتیجه 2 بر یک مقابل حریف پیش بودند، در دقایق پایانی روی یک ارسال از سمت چپ دفاع و ضربه جلال علی محمدی، پس از عبور توپ از زیر دست های علیرضا بیرانوند، دروازه خود را باز شده دیدند و اولین بار در لیگ هفدهم برد در یک بازی خارج از خانه را از دست دادند.
دومین بار که چنین اتفاقی برای تیم صدرنشین لیگ افتاد، مربوط به سومین روز زمستان و بازی این تیم در ورزشگاه غدیر اهواز بود. دقیقه 89 بازی مقابل فولاد و ارسال کوتاهی که از جناح چپ دفاعی پرسپولیسی ها فرستاده شد، با یک ضربه از رحیم زهیوی همراه شد و توپ پس از واکنش ناقص بیرانوند، از خط دروازه پرسپولیس عبور کرد و گل دیرهنگامی را برای فولاد به همراه داشت.
بدین ترتیب، گل های مشابهی که در دقایق پایانی بازی با تیم های سپاهان و فولاد وارد دروازه گلر ملی پوش پرسپولیس شد، به جابه جایی دو پیروزی با تساوی برای پرسپولیس منجر شد و رکورد پیروزی در تمامی بازی های خارج از خانه تا به اینجای فصل را از چنگ مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر درآورد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 340904 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟