مشخص شدن تکلیف سهمیه ایران تا جمعه

تکلیف نماینده های ایران در لیگ قهرمانان آسیا تا روز جمعه مشخص خواهد شد. فدراسیون فوتبال آسیا تا پیش از قرعه کشی روز 15 آذر باید وضعیت سهمیه های تیم ها را بر اساس آخرین جدول رده بندی فدراسیون ها مشخص کند تا این موضوع در قرعه کشی اعمال شود.
با توجه به اختلاف زیاد ایران و حضور فدراسیون فوتبال در رده هفتم، سهمیه ایران مانند سال گذشته 2+2 است اما این احتمال وجود دارد در صورت تکرار اتفاقات فصل گذشته برای کشورهای عراق و کویت و حذف نمایندگان این کشورها وضعیت تیم های ایرانی تغییر کند و 3 تیم ایرانی مستقیم راهی مرحله گروهی شوند.
حضور دو تیم پرسپولیس و استقلال Esteghlal در مرحله گروهی بر اساس معرفی نامه فدراسیون فوتبال قطعی است و ذوب آهن نیز قطعا در مرحله پلی آف حضور خواهد داشت اما تراکتورسازی تنها باشگاهی است که منتظر اعلام نهایی فدراسیون فوتبال آسیا است.
شنیده ها حاکی از این است که فدراسیون فوتبال عراق برخلاف سال گذشته، می تواند از سهمیه 1+1 خود استفاده کند و قطعا یک تیم از این کشور در مرحله گروهی مسابقات حضور خواهد داشت و ایران پس از سال ها باید با سهمیه 2+2 در مسابقات شرکت کند.
تراکتوری ها در صورتیکه سهمیه ایران 2+2 باشد، باید یک دیدار پلی آف در ورزشگاه خانگی خود برگزار کنند و در صورت کسب پیروزی در این دیدار می توانند در مرحله گروهی حاضر شوند. همچنین ذوب آهن اصفهان در صورتیکه سهمیه ایران 2+2 باشد باید دو دیدار در مرحله گروهی برگزار کند. در مرحله اول در ورزشگاه خانگی خود میزبان خواهد بود و در صورت کسب پیروزی در مرحله دوم باید در خارج از خانه و به صورت تک بازی برابر حریف خود قرار بگیرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 332333 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟