رقابت‌های تنیس روی میز آزاد بین‌المللی نوجوانان و جوانان چند روز قبل در اسلواکی برگزار شد و کاروان اعزامی کشورمان موفق شد یک مدال نقره توسط تیم دونفره پسران و یک برنز در انفرادی دختران کسب کند. در این تورنمنت که در روزهای سوم تا پنجم نوامبر (12 تا 14 آبان) در براتیسلاوا برگزار شد، پریناز حاجیلو بر سکوی سوم انفرادی نوجوانان دختر ایستاد و تیم دو نفره آریا امیری و رادین خیام با شکست مقابل کرواسی به مدال نقره بسنده کرد.

در این رقابت‌ها 137 ورزشکار از 23 کشور، شامل 65 بازیکن در بخش پسران و 72 بازیکن در بخش دختران حضور داشتند.

بدون شک خبر درخشش ورزشکاران ایران به‌ویژه رده پایه در رقابت‌های بین‌المللی بسیار حائز اهمیت است، چرا که همین ورزشکاران می‌توانند آینده ورزش Sport ایران را بسازند، اما نباید افتخارات گذشته را نادیده گرفت.

پایگاه خبری فدراسیون تنیس روی میز پس از برتری حاجیلو مقابل نماینده سوئد، اعلام کرد که او برای اولین بار در تاریخ تنیس روی میز، ایران را در بخش دختران صاحب مدال معتبر بین‌المللی کرده، اما باید به این نکته توجه کرد که این اولین مدال دختران در رقابت‌های بین‌المللی نبوده است.

نزدیک به 6 سال قبل یعنی اسفند ماه 1390، رقابت‌های آزاد بین‌المللی نوجوانان و جوانان طی روزهای 14 تا 17 سال 2012 در سلیمانیه عراق برگزار شد. در این رقابت‌ها که نمایندگانی از ایران و 6 کشور دیگر از جمله سوئد و مصر نیز حضور داشتند، فاطمه جمالی‌فر در بخش انفرادی نوجوانان دختر بر سکوی نخست ایستاد. البته این تنها مدال کاروان اعزامی ایران به این تورنمنت نبود و موفقیت‌های دیگری هم کسب شد.

نکته مهم اینجاست که در رقابت‌های برگزار شده در سلیمانیه، «رائول کالین» نماینده فدراسیون جهانی تنیس روی میز و همچنین امیر عمیدی، سرپرست دبیری آن زمان فدراسیون ایران نیز حضور داشتند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 325827 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟