تصمیم کی‌روش: دومین عابدزاده هم ملی‌پوش شد

درحالی که بحث درباره دروازه بانان دعوت شده به تیم ملی زیاد بود انتخاب نهایی کارلوس کی روش نشان داد که او نیز برای دروازه تیم ملی دنبال گزینه های تازه ای می گردد. کی روش برای دو بازی دوستانه تیم ملی برابر پاناما و ونزوئلا محمدرضا اخباری از سایپا و سیدحسین حسینی از استقلال Esteghlal را خط زد و امیرعابدزاده دروازه بان تیم ماریتیموی پرتغال را به تیم ملی دعوت کرد.
شانس در لانه عقاب
کارلوس کی روش به دروازه بان جوان تیم ماریتیمو این شانس را داده است که در دو بازی دوستانه پیش رو خودی نشان بدهد. بی شک حضور امیرعابدزاده در تیم ملی ایران بیش از هرچیزی یادآور روزهای خوش حضور عقاب بزرگ فوتبال ایران احمدرضا عابدزاده درون دروازه است. کسی که خیلی ها از زمان حضور او شیفته فوتبال شدند حالا یک نماینده در تیم ملی دارد و پسرش قرار است در همان پستی که او تبدیل به محبوب ترین ورزشکار ایران شد بازی کند.
داستان امیر
امیر عابدزاده زندگی ماجراجویانه ای داشته است. از کودکی همراه پدرش در تمرینات پرسپولیس و البته روی جلد نشریات و مجلات مختلف بوده است. از هفت سالگی در آکادمی فوتبال پرسپولیس فوتبال را شروع کرد و در پانزده سالگی به انگلستان رفت و مدتی در آکادمی تاتنهام حضور داشت. او در سال 2011 و در حالی که هجده سال داشت به لس آنجلس بلوز امریکا رفت و در تیم زیر 23 این باشگاه فعالیت کرد. او اما یک سال بعد به پرسپولیس بازگشت، پرسپولیس مانوئل ژوزه سمبل ناکامی یک تیم بزرگ و پرمهره در تاریخ فوتبال ایران به حساب می آید و البته هرگز شانس بازی پیدا نکرد. حضور علی دایی در فصل بعد نیز برای او اتفاق مثبتی نبود و فصلی ناامید کننده را با پرسپولیس سپری کرد و به راه آهن رفت. در راه آهن هم تنها در ده بازی شانس حضور در میدان را پیدا کرد و این پایانی بود بر حضور امیرعابدزاده در فوتبال ایران. دروازه بانی که شاید زیر سنگینی نام احمدرضا عابدزاده در فوتبال ایران هیچگاه فرصت بال گشودن پیدا نکرد. امیرعابدزاده در سال 95 به تیم باریرنسه از تیم های دسته دوم لیگ پرتغال پیوست و در ده بازی که برای این تیم انجام داد 9 گل خورد اما عملکردش به گونه ای بود که یک پرش مار و پله ای انجام داد و از لیگ دو به لیگ برتر پرتغال و تیم سرشناس ماریتیمو پیوست.
3 بازی 3 کلین شیت
امیر عابدزاده در فصل جدید رقابت های باشگاهی در پرتغال در سه بازی در لیگ کاپ و جام حذفی پرتغال به میدان رفته و سه کلین شیت از خود به جا گذاشته است. او که شماره یک تیم ماریتیمو را به تن می کند در دو بازی از لیگ کاپ و یک بازی از جام حذفی و در مجموعه 270 دقیقه گلی دریافت نکرده و البته یکی از مهره های اصلی در پیروزی تیمش بوده است. او به خاطر همین نمایش خوبش بارها از سوی رسانه های پرتغالی مورد تمجید قرار گرفت و عاقبت هم کی روش با دعوت از او به تیم ملی پاداش نمایش خوبش را داد.
عابدزاده در تیم ملی
امیر عابدزاده اما برای رسیدن به پیراهن شماره یک تیم ملی ایران که در حال حاضر برتن علیرضا بیرانوند است کار مشکلی دارد. بیرانوند مدتی است که دروازه بان اول تیم ملی و پرسپولیس صدرنشین لیگ برتر است و کمتر مربی حاضر است دروازه بانش را به راحتی کنار بگذارد. عابدزاده البته از نظر فیزیکی نیز نسبت به بیرانوند در جایگاه پایین تری است. او 186 سانتی متر قد دارد یعنی 10 سانت کوتاهتر از بیرانوند و 4 سانتی متر کوتاه تر از احمدرضا عابدزاده است. با اینحال او یک دروازه بان پرتحرک با قدرت رفلکس بالا است و این پوئن های مثبتی است که او نسبت به دیگر دروازه بانان حاضر در اردو دارد ضمن این که دو فصل حضور در فوتبال اروپا تجربه خوبی برای او به شمار می آید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 324181 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟