آمار درخشان جهانبخش در لیگ آردیویسه

بعد از شکست سنگین برابر فاینورد در آخرین بازی خانگی همچنین تساوی هفته قبل برابر خرونینخن آلکمار از شرایط چندان جالبی در جدول رده بندی آردیویسه برخوردار نبود؛ از همین رو حساسیت های نبرد با اوترخت در آفاس استادیوم به حد قابل توجهی بالا رفته بود تا پای طرفداران پرشماری را به ورزشگاه باز کند.
ون دن بروم در این بازی بار دیگر از علیرضا جهانبخش ستاره ایرانی خود به عنوان وینگر راست در ترکیب اصلی بهره برد به این امید که درخشش شماره 7 آلکمار به داد او و تیمش برسد. امیدی که بار مسئولیت روی دوش جهانبخش را سنگین تر کرده بود؛ به خصوص بعد از گل دیدنی که ستاره ایرانی در بازی هفته قبل به ثمر رسانده بود.
علیرضا درخشش خود را خیلی زود آغاز کرد و با هوش بالا پاس گل اول را با یک پاس به عقب جالب برای تئون کوپمینرس ساخت تا شوت دیدنی این بازیکن در گوشه دروازه اوترخت جای بگیرد. گلی که باعث شد تا همه بازیکنان آلکمار از زیر بار فشار خارج و به شکلی شادی کنند که گویی گل قهرمانی را زده اند به خصوص جهانبخش که از همه بیشتر فریاد شادی سر می داد.
این پاس گل اما تازه آغاز قصه جالب توجه ستاره ایرانی در آفاس استادیوم بود، چون نیمه دوم این روند با دومین گل پی در پی علیرضا جهانبخش برای AZ ادامه یافت، گلی که این بار روی پاس عرضی اوویان از جناح چپ و همکاری جالب کاپیتان آلکمار با ستاره ایرانی به ثمر رسید تا فریاد "علیرضا،علیرضا" ورزشگاه را در بر بگیرد.
بعد از آن هنرنمایی جهانبخش با دومین پاس گل تکمیل شد تا این بار نام ون اوورم در میان گلزنان آلکمار ثبت شود. پاسی زیبا از سوی علیرضا که عادت همیشگی او در دادن این پاس ها را یادآوری کرد تا ستاره بی چون و چرای AZ کسی نباشد جز شماره 7 ایرانی آلکمار تا نامش در میان کاندیداهای بازیکن هفته نیز قرار بگیرد.
ون دن بروم سرمربی الکمار در پایان بازی با تمجید از نمایش بی نقص شاگردانش به جهانبخش اشاره و گفت:« علیرضا این روزها در بهترین فرم آمادگی روحی و روانی قرار دارد و من از این که او را در چنین وضعیتی در اختیار دارم واقعا به خودم می بالم. شک ندارم با ادامه درخشش این بازیکن آلکمار روزهای بهتری نیز خواهد داشت».
همچنین رنه ون دن گریپ کارشناس برتر شبکه ووته بال هلند در بررسی کاندیداهای برترین بازیکن هفته با رای دادن به ستاره ایرانی آلکمار مدعی شد نمونه علیرضا جهانبخش در فوتبال باشگاهی هلند کم دیده می شود، بازیکنی که با هوش بالای خود هم یک گلساز قهار است و هم یک گلزن ذاتی که داشتن چنین مهره هایی می تواند کار را برای هر تیمی آسان کند.
نکته جالب در خصوص جهانبخش به محبوبیت بیش از اندازه این ستاره ایرانی در میان هم تیمی هایش برمی گردد؛ جایی که او در پایان بازی و هنگام ترک زمین علاوه بر تشویق بی امان از سوی طرفداران حاضر در آفاس استادیوم پیراهن شماره 7 خود را به درخواست تئون کوپمینرس به او اهدا کرد تا این بازیکن جوان که اولین گل خود با پیراهن AZ در هلند را با پاس علیرضا به ثمر رساند، پیراهن هم تیمی ایرانی خود را در ویترین خود نگه دارد.
با گذشت 9 هفته از رقابت های این فصل آردیویسه علیرضا جهانبخش با به ثمر رساندن دو گل و دادن سه پاس گل در جمع سه بازیکن برتر فصل AZ جای گرفت تا دوباره این شانس نصیبش شود تا تلاش خود برای قرار گرفتن در تیم منتخب فصل را آغاز کند. ستاره ایرانی که در تابستان شایعات زیادی پیرامون حضورش در تیم های بزرگ اروپایی به خصوص لیگ جزیره به گوش می رسید با این روند همچنین درخشش احتمالی در جام جهانی قطعا امسال آخرین تجربه اش با پیراهن آلکمار در آفاس استادیوم را پشت سر خواهد گذاشت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 319636 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟