کاراته کاران شیتوریو ایران برای کسب مدال در المپیک 2020 ژاپن آماده اند

محمد متقیان نژاد عصر پنجشنبه در حاشیه برگزاری دوره آموزشی و سنجش آمادگی رزمی کاران سبک شیتوریوی کشور در آستارا افزود: سبک شیتوریو جزو چهار سبک شناخته شده کاراته در جهان است و خوشبختانه قهرمانان زیادی در کشور ما در این سبک در لباس تیم ملی مقام آورده اند.
وی با اشاره به اینکه تیم شیتوریوی کشور ما برای مسابقات آسیایی جاکارتای اندونزی در هفتم آبان ماه آماده می شود، اضافه کرد: بعد از مسابقات آسیایی به مسابقات جهانی انگلیس در اسفندماه اعزام خواهیم شد تا سهمیه ورودی المپیک 2020 ژاپن را کسب کنیم.
متقیان نژاد با بیان اینکه امسال برای نخستین بار مسابقات شیتوریوی کشور در بخش مردان و زنان برگزار شد، اظهار کرد: این مسابقات با شرکت یک هزار و یکصد بانوی ورزشکار در مشهد و یک هزار و 200 ورزشکار مرد در تهران برگزار شد و استقبال ورزشکاران از این سبک کاراته، نشانگر اهمیت آن است.
متقیان نژاد با اشاره به اینکه شهرستان آستارا از ظرفیت برگزاری مسابقات ملی و فرا ملی برخوردار است، افزود: در مهرماه سال آینده مسابقات شیتوریو شوکوکای را با حضور تیم هایی از کشورهای حاشیه دریای خزر در آستارا برگزار خواهیم کرد.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و سه هزار و 500 ورزشکار در این شهرستان ساماندهی شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 305601 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟