8 گیاه آپارتمانی که فوری رشد می کنند + عکس

به گزارش رکنا، از انتظار برای رشد گیاهان آپارتمانی خود خسته شده اید؟ آیا علی رغم تمام تلاش هایی که در جهت رشد گیاهان آپارتمانی انجام می دهید، باز هم شاهد سرعت پایین رشد آنها هستید؟ واقعیت این است که داشتن یک گیاه بالغ و بزرگ نیازمند صبر و شکیبایی است. بسیاری از ما چنین صبری نداریم و دوست داریم گیاهان منزل و محل کارمان به سرعت رشد کنند و بالغ شوند. در چنین شرایطی یا باید اقدام به خرید گیاهان بالغ نماییم و یا گیاهان زود رشد را برای نگهداری انتخاب کنیم. در ادامه با معرفی محبوب ترین گیاهان آپارتمانی زود رشد با ما همراه باشید.

1- فیلودندرون برگ قلبی

فیلودندرون برگ قلبی

فیلودندرون برگ قلبی سالهاست که عضو ثابت اکثر خانه هاست. این گیاه آپارتمانی زیبا به دلیل داشتن برگ های قلبی شکل به این نام معروف شده است. فیلودندرون برگ قلبی گیاهی مقاوم با بدنه و ریشه محکم است که می تواند به راحتی تا حدود 1.5 متر رشد کند و قد بلند شود. این گیاه در برابر تغییرات محیطی، هر چند کوچک از خود سریعا واکنش نشان داده و با یادآوری زمان رسیدگی به گیاه، به شما کمک می کند تا از ابتلای گیاه خود به بیماری جلوگیری کنید.

2- برگ انجیری

برگ انجیری

برگ انجیری یک هیولای واقعی است که با سوراخ هایی به شکل پنیر سوئیسی و شاخ و برگ های بزرگ و دیدنی اش به عنوان یکی از پرطرفدارترین گیاهان آپارتمانی شناخته می شود. این گیاه در جوانی برگ هایی کاملاً پرپشت و قلبی شکل دارد و تا 3 متر نیز می تواند رشد کند. گیاه برگ انجیری گیاهی مقاوم است که طول برگ هایش حتی به 30 سانتی متر نیز می رسد. این گیاه در هنگام بلوغ میوه‌های آب‌داری تولید می کند که طعم آنها ترکیبی از طعم موز و آناناس است. البته میوه دهی این گیاه در آپارتمان بسیار نادر است.

3- کالاتیا

کالاتیا

کالاتیا یک گیاه تزئینی بسیار زیبا با برگ هایی ظریف به رنگ های متعدد است که در هنگام غروب آفتاب جمع شده و صبح هنگام دوباره شکوفا می ‎شود. این گیاه دارای 270 گونه مختلف است که وجه مشترک همه آنها رشد سریعشان است. گیاه کالاتیا گل هایی به رنگ های سفید، زرد و نارنجی دارد و حتی برخی از گونه های آن نیز قابل خوردن هستند. وجود برگ های راه راه و رگه‌های چشم نواز در برخی از گونه های این گیاه موجب شده تا با نام‌های مستعار گیاه گورخر، گیاه طاووس یا گیاه مار زنگی نیز شناخته شود.

4- بابا آدم

بابا آدم

گیاه بابا آدم یکی از گیاهان دکوراتیو پرطرفدار با ساقه های بلند و برگ‌های بسیار پهن و تیرکمانی شکل است که به دلیل ظاهر برگ هایش به نام گیاه گوش فیلی نیز شناخته می شود. این گیاه بومی مناطق گرم آسیا است و به دلیل داشتن برگ‌های بزرگ و قلبی یا پیکانی شکل و زیبا در میان علاقمندان به نگهداری از گیاهان زینتی طرفداران زیادی دارد و برای نگهداری در مکان های بزرگ مناسب است. گیاه بابا آدم نگهداری ساده ای دارد و حتی تا 6 متر هم می تواند رشد کند.

5- گیاه گندمی

گیاه گندمی

گیاه گندمی یکی از تطبیق پذیرترین گیاهان آپارتمانی است که نگهداری آسان و کم دردسری دارد. این گیاه رشد سریعی دارد و اگر دوست دارید با گذشت زمان تغییرات گیاه خود را به وضوح احساس کنید، نگهداری از گیاه گندمی را به شما پیشنهاد می کنیم. یکی دیگر از مزایای این گیاه پرطرفدار آپارتمانی توانایی آن در تصفیه هوا است که قادر است بسیاری از عناصر ناهنجار محیط مانند زایلن، فرمالدئید، بنزن و مونوکسید کربن را از بین ببرد.

6- سینگونیوم

سینگونیوم

سینگونیوم نام یک گیاه زینتی زیبا است که هم در فضای باز و هم فضای بسته نگهداری می شود. این گیاه همیشه سبز در دسته گیاهان مقاوم قرار می گیرد و سرعت رشد بالایی دارد. سینگونیوم انواع مختلفی دارد که رنگ های متعدد آن به راحتی با دکوراسیون داخلی شما هماهنگ می شود. برگ های این گیاه زیبا در ابتدای رشد ظاهری قلبی شکل دارند و غالبا به رنگ نقره ای هستند و بعد از بالغ شدن، این برگ ها ظاهری پهن و نوک تیز پیدا می کنند.

7- اسپاتی فیلوم

اسپاتی فیلوم

اسپاتی فیلوم گیاهی چند ساله از خانواده شیپوریان است که با کوددهی منظم در فصل رشد یعنی بهار و تابستان به رشد سریعی دست پیدا خواهد کرد. این گیاه به دلیل ظاهر زیبا، شرایط نگهداری آسان و نیاز به نور کم، انتخابی مناسب برای طرفداران گیاهان خانگی محسوب می شود. اسپاتی فیلوم علاوه بر زیبایی به عنوان یک منبع انرژی مثبت و تصفیه کننده هوا شناخته می شود. گل های سفید این گیاه نماد پاکی، معصومیت و آرامش هستند و به ما یادآوری می کنند که آرامش داشته باشیم، با خود و اطرافیانمان در صلح باشیم و از منفی نگری دوری کنیم.

8- پتوس

پتوس

پتوس یک گیاه رونده آپارتمانی محبوب و بسیار مقاوم است که سازگاری خوبی با محیط دارد. این گیاه زیبا دارای برگ های سبز نوک تیز و قلبی شکل است و گونه های مختلفی دارد. گیاه پتوس توانایی فوق‌العاده‌ای در تصفیه هوا دارد و قادر است هوا را از فرمالدهید و سایر ترکیبات کربنی پاکسازی کند. در صورت فراهم بودن شرایط مناسب، پتوس می تواند در مدت چند ماه تا 60 سانتی متر رشد کند. نوع کوچک پتوس می تواند به‌خوبی و با سرعت زیادی در گلدان رشد کند.

منبع:  راهنماتو / ریحانه میرسمیعی

کدخبر: 940020 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟