اصول نگهداری از گل حسن یوسف

یکی از گیاهان مناسب و زیبا برای آپارتمان گیاه حسن یوسف است که از تنوع رنگی گوناگونی برخوردار است.

به گزارش رکنا ، طرز پرورش و نگهداری حسن یوسف در خانه بسیار راحت است. مهم ترین موارد برای رسیدگی به حسن یوسف به شرح زیر است:

نور:

گل حسن یوسف برای حفظ زیبایی و رنگ برگ هایش به نور فراوان و غیر مستقیم خورشید نیاز دارد. بهترین مکان برای نگهداری این گل زیبا پشت پنجره آفتاب گیر می باشد.

چنانچه محیط حسن یوسف نور کافی نداشته باشد رنگ برگ ها تغییر کرده و سبز و علفی می شود.

نور مستقیم و شدید خورشید هم باعث می شود برگ ها کم رنگ شده، بسوزند و یا حتی گیاه شما از بین برود.

آب:

خاک گلدان حسن یوسف باید همیشه مرطوب باشد. به محض خشک شدن خاک باید آن را آبیاری کنید. البته در فصل زمستان بهتر است دفعات آبیاری کاهش پیدا کند.

چنانچه آب محل زندگی شما دارای املاح فراوان و سنگین می باشد بهتر است آب جوشیده و سبک استفاده کنید. یکی از نشانه های رایج اینکه حسن یوسف شما تشنه است بیحال شدن برگ هایش می باشد.

البته آبیاری بیش از اندازه باعث سیاه شدن ساقه و پژمرده شدن حسن یوسف می شود. بنابراین حتما در آبیاری این گل زیبا دقت کنید. زهکشی گلدان باید قوی باشد تا به محض آبیاری گیاه تان آب اضافی حتما از ته گلدان خارج شود.

رطوبت:

حسن یوسف به رطوبت متوسط نیاز دارد. می توانید با قرار دادن ظرف آبی در اطراف گلدان و یا اسپری آب از فاصله 30 سانتی متر و به مقدار خیلی کم رطوبت مورد نیازش را تامین کنید.

دما:

دمای ایده آل برای گل حسن یوسف 20 درجه سانتی گراد می باشد. این گل به سرما حساس می باشد و بهتر است در فصل زمستان دمای محیط از 10 درجه کمتر نیاید.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 667156 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟