قوانین مرتب کردن کمد در خانه تکانی عید

کمد دیواری، معمولا شلوغ‌ترین جای خانه است. هزارتویی با وسایل فراوان و متنوع، که بعید است وسیله دلخواهتان را به راحتی در آن پیدا کنید. اما مرتب کردن کمد دیواری واقعا به آن اندازه که تصور می‌کنید دشوار نیست. با کمی خلاقیت و تعدادی وسیله ارزان‌قیمت، می‌توانید به کمد دیواری شلوغتان، سر و سامان دهید.

همه چیز را یکجا نگه‌ندارید

مرتب کردن کمد

همه وسایلی که فکر می‌کنید لااقل برای شش ماه به کارتان نمی‌آید را بسته بندی کنید و در قسمت‌های بالایی کمد یا انباری قرار دهید. استفاده از نظم‌دهنده‌های پارچه‌ای یا جعبه‌های دردار برای کنار گذاشتن این وسایل، کمد اتاق‌تان را مرتب‌تر می‌کند.

زونکن‌ها فقط برای نگهداری کاغذ نیستند. می‌توانید یک زونکن طرح‌دار و زیبا بخرید و سشوار، شانه، اتوی مو و وسایل برقی مورد نیاز هر روزه‌تان را در آن قرار دهید. در این صورت، این وسایل جای زیادی را اشغال نخواهند کرد.

از گیره‌ها کمک بگیرید

برای مرتب کردن کمد دیواری نیازی به خرید انواع مختلف چوب‌لباسی ندارید. کافی است تعدادی گیره از ابزار فروشی بخرید و یک چوب‌لباسی ساده را به ابزاری برای نگه‌داشتن شال‌گردن‌ها، روسری‌ها، یا کمربندها تبدیل کنید.

۱۳ ترفند مفید برای لباس شستن

پشت در را بدون استفاده نگذارید

مرتب کردن کمد

پشت در کمد می‌تواند جای مناسبی برای نگهداری شال، کلاه یا حتی کیف باشد. با تعدادی گیره پشت‌چسبدار یا میله قابل پیچ شدن، می‌توانید فضای پشت در راه هم کاربردی کنید و برای مرتب کردن کمد دیواری اتاقتان قدم‌های موثری بردارید.

لباس‌ها را عمودی آویزان کنید

مرتب کردن کمد

قرار نیست همه لباس‌های توی کمدتان افقی و در کنار هم چیدن شود. برخی از لباس‌ها را هم می‌توانید به شکل عمودی و زیر هم آویزان کنید. خریدن یک چوب‌لباسی دو کاره هزینه زیادی را به شما تحمیل نخواهد کرد.

کفش‌ها را در کمد رها نکنید

مرتب کردن کمد

قسمت‌های پایین کمد و زیر لباس‌ها، معمولا بلا استفاده می‌مانند. می‌توانید جعبه‌های یک‌شکلی را برای نگهداری کفش‌ها تهیه کنید و همه را در قسمت‌های بلااستفاده کمد بچینید. قرار دادن کفش در جعبه مخصوص، به بهداشت کمد شما هم کمک می‌کند.

شلوارها را جدا بگذارید

مرتب کردن کمد

دلیلی ندارد که شلوارها را هم در قسمت بالای کمد و کنار مانتوها و پیراهن‌های بلند آویزان کنید. می‌توانید آنها را با استفاده از چوب‌لباسی‌های مخصوصی که به دیوار پیچ می‌شوند، در کنار هم و در قسمت پایینی کمد آویزان کنید.

روی جعبه‌ها برچسب بزنید

مرتب کردن کمد

پیدا کردن وسیله مورد نظرتان از بین جعبه‌های متعدد، بعد از چند ماه به کاری دشوار تبدیل خواهد شد. پس بهتر است از همان ابتدا، جعبه‌ها را با برچسب‌های مخصوص از هم تفکیک کنید.

مرتب کردن کمد دیواری با کیسه‌های پارچه‌ای

مرتب کردن کمد

همیشه وسایل ریزی هستند که نمی‌دانید کجا بگذاریدشان و ممکن است بین انبوه وسایل کمدتان آنها را گم کنید. به همین دلیل کیسه‌های چند بخشی نظم‌دهنده، باید بخش ثابتی از کمدتان باشند.

کاغذ کادوها را له نکنید

مرتب کردن کمد

نظم‌دهنده کیسه‌های پلاستیکی که به راحتی می‌توانید آن را از پلاستیک فروشی‌ها تهیه کنید، به کمد شما نظم بیشتری می‌دهند. کاغذ کادوها را لوله کنید و در این قسمت از کمد قرار دهید تا همیشه قبل از رفتن به مهمانی، نگران پیدا کردن یک ورق کاغذ کادو سالم نباشید.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 461223 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟