تفکیک زباله با ساده ترین روش ها+آموزش

بر اساس نتایج تحقیق دانشگاه بریتیش کلمبیای کانادا ( UBC ) مشخص شد یک بازی آنلاین ساده می‌تواند به شهروندان تفکیک زباله را به درستی آموزش دهد.از نیوز در این تحقیق، دقت متوسط شرکت‌کنندگان در بازی اول که بر اساس آموزش تفکیک زباله ارائه شد ۶۹ درصد و در تحقیق دوم به ۸۴ درصد افزایش یافت. این میزان افزایش دقت حتی بعد از یک هفته فاصله بین بازی‌ها نیز ادامه داشت.

دانشجویان خوابگاهی هم تحت تاثیر این بازی قرار گرفتند و حتی سطل‌های زباله آنها در این تحقیق ارزیابی شد. نتایج نشان داد این طرح در آموزش تفکیک زباله موفق بوده است.

محقق این تحقیق Jiaying Zhao استادیار گروه روانشناسی دانشگاه بریتیش کلمبیا اظهار کرد: این بازخورد فوری در بازیافت زباله در بلند مدت افزایش می‌یابد و این بازی آنلاین گزینه آموزشی مناسبی در این مسیر است.

از آنجایی که میزان زباله‌ها به سرعت در حال افزایش است، تفکیک دقیق زباله در شهرهای آمریکای شمالی که در آن هر فرد سالانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ کیلوگرم زباله تولید می‌کند ضروری است. تولید زباله در ایالات متحده طی سال‌های ۱۹۶۰ تا ۲۰۱۳ به میزان ۶۴ درصد افزایش یافته است و یک سوم این زباله‌ها، زباله‌های آلی هستند و متان را به جو منتقل می‌کنند. متان ۲۵ برابر قوی‌تر از دی‌اکسیدکربن بر تغییرات آب و هوایی تاثیر منفی می‌گذارد.

یولو - سرپرست این تحقیق- اظهار کرد: هنجارهای اجتماعی و راحتی دسترسی به مخازن تفکیک زباله در تشویق افراد به تفکیک زباله‌ها بسیار موثر است.در این بازی ساده چهار مربع وجود دارد که بر اساس تفکیک زباله در بالای صفحه نمایش ظاهر می‌شوند. این مربع‌ها شامل ظروف غذا، ظروف قابل بازیافت، کاغذ و زباله هستند سپس یک عکس از یک آیتم زباله در پایین صفحه نشان داده می‌شود و کاربر باید تصمیم بگیرد که این زباله به کدام مربع تعلق دارد و اگر گزینه انتخابی نادرست باشد گزینه صحیح به کاربر نشان داده می‌شود.

تحقیقات در روانشناسی شناختی نشان داده است که بازخورد فوری به افراد کمک می‌کند تا مهارت‌های خود را بهبود بخشند که این مورد در بازی معرفی شده مشهود بود. این آزمایش در سه ساختمان مسکونی نیز انجام شد و نتایج موفقیت‌آمیز بود.در این تحقیق مشخص شد شبیه‌سازی در فضای مجازی می‌تواند به حل یک مشکل در دنیای واقعی کمک کند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 444252 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟