فوت و فن داشتن خانه ای خوشبو

شاید تمیز و خوشبو نگه داشتن منزل کار راحتی نباشد و دائما مجبور به استفاده از خوشبو کننده و مواد شوینده باشید. اما به هرحال برای داشتن خانهای خوشبو، به کار و تلاش نیاز است.خانه تمیز و خوشبو

بدین ترتیب، خانه خوشبو میتواند به کاهش اضطراب و استرس کمک کند. و کیست که نخواهد استرس ش کم شود و به آرامش بیشتری دست یابد؟ پس اگر عاشق عطرهای خوشبو و دلپذیر هستید و میخواهید منزلتان خوشبوتر شود تا به آرامش بیشتری برسید، میتوانید از این 9 روش استفاده کنید.

1- عصاره طبیعی و مخروط کاج

استفاده از مخروط کاج برای دکور و تزیین منزل بسیار رایج است. تعدادی مخروط کاج که از حیاط خانه یا از پارک جمع کرده اید را داخل سبد بگذارید و چند قطره عصاره یا روغن معطر گیاهی، مانند رایحه اسطوخدوس یا دارچین ، روی آن بچکانید و سپس سبد را داخل منزل بگذارید. کافیست یکی دو قطره عصاره روی هر مخروط کاج بچکانید. می توانید سبد را در اتاق های دیگر هم بگذارید تا کل خانه خوشبو شود.

2- پرتقال و دارچین درون آب

قابلمه یا کتری را با آب پر کنید و روی اجاق گاز بگذارید تا جوش آید. سپس پرتقال را قاچ کنید و همراه با چند قاشق چایخوری دارچین یا چوب دارچین داخل ظرف آب جوش بریزید. پس از آن، اجاق گاز را خاموش کنید و بگذارید ظرف آب جوش روی اجاق بماند. بوی بسیار مطبوع و دلپذیری از درون ظرف بیرون خواهد آمد و در فضای آشپزخانه و اتاق ها منتشر خواهد شد.

3- استفاده از اسپری خوشبوکننده

اگر می خواهید به سرعت بوی نامطبوع آشپزخانه یا دستشویی را خنثی کنید، یا تمایل دارید محیط منزل تان همیشه بوی مطبوع و دلپذیری داشته باشد، یک روش دیگر و بسیار پر کاربرد این است که از اسپریهای خوشبوکننده هوا که در رایحه های مختلف موجودند ، استفاده کنید. البته برای این کار حتما از خوشبو کننده های استاندارد و باکیفیتی که عوارض جانبی ندارند استفاده کنید تا افراد خانواده تان دچار آلرژی و حساسیت نشوند. ضمنا، برخی از خوشبو کننده ها، نظیر خوشبو کننده های عطرینه، علاوه بر ایجاد رایحه ی دلنشین، خاصیت آنتی باکتریال و ضدعفونی کنندگی دارند.و علاوه بر این به دلیل این که عطرینه برای اولین بار در ایران بر پایه آب می باشد ضد آلرژی و حساسیت بوده ،ضمن اینکه ماندگاری شان نیز بسیار بالاست.

4- تمیز کردن فرشها

معمولا طی زمان، گرد و غبار و آلودگی زیادی داخل موکت و فرشهای خانه نفوذ می کند و باعث کثیف و بدبو شدن آنها می شود. برای حل این مشکل ، مقداری بوراکس ، جوش شیرین ، و عصاره های معطر طبیعی یا دارچین را داخل یک ظرف با هم مخلوط کرده و محلول روی فرش بکشید. اجازه دهید محلول به مدت 15 تا 20 دقیقه روی فرش و موکت بماند و سپس آن را با جاروبرقی به راحتی جارو کنید.

5- گوش پاک کن و عصاره طبیعی

اکنون وقت استفاده ی بیشتر از عصاره ها و روغن های معطر گیاهی است! برای این کار، دو طرف گوش پاک کن را داخل عصاره (اسانس) مورد علاقه خود کنید و آن را داخل رول دستمال توالت قرار دهید. بدین ترتیب، همواره یک خوشبوکننده ی هوای بسیار کوچک و مقرون به صرفه داخل حمام و دستشویی خواهید داشت که بوی بسیار مطبوعی منتشر میکند. در صورتی که به بوی شدیدتر تمایل دارید از اسپری های خوشبوکننده هوا استفاده کنید.

6- ژل خوشبوکنندهی هوا

نه تنها ساخت ژل خوشبوکننده ی هوا نسبتا کار ساده ای است، بلکه به عنوان یک محصول دکوری نیز میتواند برای تزیین منزل به کار رود. برای این کار، 10 قطره عصاره را داخل دو لیوان آب حل کرده و آن را در یک ظرف جداگانه با نمک و ژلاتین مخلوط کنید. سپس محلول را داخل یک لیوان یا ظرف مقاوم بریزید و بگذارید سفت شود. سپس ظرف را داخل اتاق های منزل گذاشته و از رایحه دلپذیر آن لذت ببرید. همچنین، می توانید برگ گل، رنگ خوراکی، یا هر چیز زیبای دیگری که دوست دارید را داخل ظرف بریزید تا زیباتر و جذابتر گردد.

خوشبو کننده خانه

7- شیشه جوش شیرین

شما میتوانید از شیشه جوش شیرین در هر نقطه از منزل و حتی داخل خودرو استفاده کنید. کافیست نصف فنجان جوش شیرین و چهار تا شش قطره عصاره یا روغن معطر گیاهی را داخل یک ظرف شیشه ای بریزید و چند سوراخ روی درپوش آن ایجاد کنید تا هوا درون ظرف جریان یابد. این ظرف را میتوانید در هر جای خانه که خواستید بگذارید تا هوا تازه و خوشبو شود. اگر شیشه درپوشدار در دسترستان نیست، از پارچه و کش لاستیکی استفاده کنید. جوش شیرین را داخل پارچه بریزید و آن را با کش ببندید. هر چند هفته یکبار چهار تا شش قطره عصاره به جوششیرین اضافه کنید تا بوی آن تجدید شود.

8- چراغهای عطرافشان

شما به راحتی میتوانید با استفاده از یک ظرف شیشه ای، آب، عصاره گیاهان معطر، و سیخ چوبی، برای اتاق تان چراغ عطرافشان بسازید. کافیست نصف ظرف شیشه را با عصاره معطر پر کنید و سیخ های چوبی را داخلش بگذارید. میتوانید سیخهای چوبی بلندتر را کوتاه کنید تا همه سیخ ها هم اندازه شوند. ارتفاع سیخها باید دو برابر ارتفاع ظرف شیشهای باشد و نه بیشتر. سپس ظرف را در هر نقطهای که میخواهید خوشبو شود قرار دهید.

راه طبیعی خوش بویی خانه

9- گل و گیاه

استفاده از گل و گیاه یک روش بسیار راحت و فوق العاده زیبا و دلنشین برای تر و تازه شدن هوای اتاق است. استفاده از گل و گیاه طبیعی ترین روش ممکن برای خوشبو کردن فضای خانه و روح انگیز شدن آن است. انواع گیاهان آپارتمانی، و گلهای رز، ارکیده، لیلیوم، و نیلوفر جزو بهترین انتخاب های گل و گیاه خانگی اند. برای تازه و خوشبو شدن فضای منزل نباید حتما از مواد شیمیایی عجیب و غریب و سطل های پر از وایتکس و سفید کننده استفاده کنید. با استفاده از روشهای خلاقانه، که به برخی از آنها در بالا اشاره کردیم، میتوانید محیطی زیبا، تمیز، خوشبو، آرامش بخش، و دل انگیز در داخل خانه تان ایجاد کنید.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 433439 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟