ترفندهای نظافت در خانه داری/درمان استرس با نظافت خانه!

گرد و غبار در جاهای تنگ و باریک

برای تمیز کردن قسمت های تنگ و باریک خانه می توانید از لوله دستمال توالت استفاده کنید چون می تونید اونو هر چقدر که لازم باشه مچاله کنید.

مبل های چرم

برای تمیز کردن مبل های چرم از واکس کفش استفاده کنید. واکس کفش خراشیدگی های روی مبل را محو می کند.

تورفتگی های فرش

تورفتگی های روی فرش یا موکت را بعد از جابجایی مبل ها با یخ از بین ببرید. یخ ها را روی تورفتگی های فرش قرار دهید و اجازه دهید یخ ها آب شود. فرش آب را جذب می کند و تورفتگی های آن از بین می رود.

تمیز کردن درب کابینت ها

برای تمیز کردن درب و دستگیره های چرب کابینت از روغن نارگیل و جوش شیرین استفاده کنید. روغن نارگیل و جوش شیرین را با هم مخلوط کرده و با اسفنج یا مسواک روی قسمت های کثیف کابینت بمالید.

بوی بد سطل و حمام و دستشویی

برای از بین بردن بوی بد حمام و دستشویی می توانید خودتان بوبر خانگی درست کنید. ۱ الی ۲ لیوان آب را با ۲ لیوان جوش شیرین و مقداری روغن گیاهی مخلوط کنید. آن ها را داخل قالب بریزید و اجازه دهید ۱ الی ۲ روز خشک شود. هر کدام از آن ها برای یک ماه برای خوشبو نگه داشتن حمام و دستشویی کافی است.

لکه های روغن روی فرش

برای از بین بردن لکه های روغن روی فرش از ترکیب جوش شیرین، مایع ظرفشویی و سرکه استفاده کنید.

باز کردن لوله سینک

سرکه و مقدار زیادی نمک داخل سینک بریزید و برای مدتی از سینک استفاده نکنید.

لکه های سفت روی فرش

برای از بین بردن لکه های سفت روی فرش به ترکیب آب گرم و آمونیاک و اتو احتیاج دارید. محلول را روی لکه بریزید یک عدد دستمال روی آن قرار دهید و روی دستمال اتو بکشید. بعد از چند مرتبه تکرار لکه کاملا از فرش جدا می شود.

تمیز کردن اتو

برای تمیز کردن اتو از ترکیب جوش شیرین، سرکه و خمیردندان استفاده کنید. ابتدا اتو را کمی گرم کنید سپس محلول را با اسفنج روی اتو بمالید تا کاملا تمیز شود.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 428025 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟