این لوازم شخصی است هرگز با دیگران شریک نشوید!

 از کودکی به ما یاد داده اند شریک شدن با دیگران کار خوبی است، چه تکه ای از یک شکلات باشد و چه احساسات و ترس های درونی مان. با این حال، وقتی صحبت از استفاده ی مشترک از بعضی وسایل شخصی باشد، خط قرمزی وجود دارد که برای حفظ سلامتی تان هرگز نباید از آن عبور کنید.

با هشت وسیله ای آشنا شوید که باید از شریک شدن آن با دیگران پرهیز کنید، حتی با نزدیک ترین و عزیزترین شخص زندگی تان!

۱- کلاه

از استفاده ی مشترک از کلاه یا هرچیز دیگری که با سر شما تماس دارد (مثل برس، شانه، روبالشی و غیره) پرهیز کنید. همه ی ما می دانیم شانه ها و برس ها، به ویژه در محیط مدرسه، می توانند ناقل شپش باشند. با این وجود، همین مهمان های ناخوانده ی روی موهایتان می توانند با خوابیدن روی بالش شخص دیگری یا استفاده از کلاه یک دوست به شما منتقل شده باشند.

۲- کرم

ماسک ها، سرم ها یا کرم های صورت که در یک ظرف قرار دارند، از وسایل بسیار شخصی برای مراقب پوست هستند. از آنجایی که به دفعات انگشتتان را داخل ظرف آن ها می کنید، امکان رشد باکتری در آن ها وجود دارد، به ویژه اگر آن ها را با یکی از دوستان تان شریک شوید. این مسأله می تواند منجر به عفونت قارچی، جوش، اگزما، پسوریازیس و دیگر مشکلات پوستی شود. برای اینکه از مراجعه به دکتر جلوگیری کنید، محصولات زیبایی تان را با کس دیگری شریک نشوید.

یکی دیگر از راه های مراقب از پوست، استفاده از محصولاتی است که در بطری های پمپ هوا بسته بندی شده اند و از رشد باکتری ها جلوگیری می کنند.

۳- لباس زیر و جوراب

گرچه ممکن است بعضی لباس هایمان را با دیگران شریک بشویم ولی باید بدانید که این مسأله در مورد بعضی بخش های بدن مان کاملا متفاوت است. شریک شدن لباس زیر با دیگران می تواند منجر به عفونت مجاری ادرار و اعضای تناسلی، جوش، خارش و غیره شود. استفاده ی مشترک از جوراب هم ممکن است باعث ایجاد قارچ، عفونت پاشنه ی پا، خارش و کهیر شود.

۴- نخ دندان، خلال دندان و مسواک

در بین وسایل بهداشتی وسیله ای شخصی تر از مسواک وجود ندارد و پزشکان همیشه تأکید ویژه ای روی شریک نشدن این وسیله با دیگران داشته اند. انجمن دندانپزشکان امریکا بیان می کند استفاده ی مشترک از مسواک می تواند باعث عفونت شود. مسواکی که سه ماه استفاده شده، حامل باکتری های بسیار زیادی مثل ای کولای، استافیلوکوکوس، تبخال، باقیمانده ی غذا و غیره است.

دندانپزشکان توصیه می کنند در مواقع ضروری از یک حوله ی تمیز برای پاک کردن دندان ها استفاده کنید اما هرگز از مسواک شخص دیگری استفاده نکنید.

۵- تیغ اصلاح

تیغ های اصلاح هم از وسایلی هستند که برای حفظ بهداشت شخصی نباید به طور مشترک استفاده شود، چرا که هپاتیت، اچ آی وی و عفونت های دیگر از این طریق منتقل می شود. باکتری ها و قارچ های زیادی روی تیغ اصلاح رشد می کنند و باعث مشکلات پوستی زیادی می شوند.

فراموش نکنید که تیغ اصلاح تان را به طور منظم تعویض کنید و هرگز آن را با کس دیگری شریک نشوید. خطرات این کار بسیار جدی است.

۶- سنگ پا

بسیاری از مردم از سنگ پا برای لایه برداری پاهایشان و از بین بردن سلول های مرده ی پوست استفاده می کنند. استفاده ی مشترک از سنگ پا احتمال ایجاد زگیل و قارچ روی پاهایتان را افزایش می دهد. این عفونت ها بسیار واگیردار هستند و به سختی می توان آن ها را از بین برد.

۷- هدفون

هدفون یکی از مهم ترین وسایل دوستداران موسیقی است. با این حال، بسیاری از مردم نمی دانند که هدفون ها حامل میکروب هایی از سطوحی که با آن ها در تماس بوده اند هستند. رشد باکتری روی این وسیله حقیقتی اثبات شده است که نمی توان آن را نادیده گرقت. به علاوه، باکتری های گوش هر شخصی منحصر به فرد است و شریک شدن آن با دیگران نتیجه ی خوبی نخواهد داشت.

اگر می خواهید هدفون تان را با کسی شریک شوید یا آن را قرض دهید، از تمیزی آن مطمئن شوید. در غیر اینصورت، با استفاده از اسپری ضدعفونی کننده و پنبه سطح آن را تمیز کنید. برای این کار تنبلی نکنید. سلامتی شما در خطر است.

۸- دمپایی لاانگشتی

دمپایی لاانگشتی از وسایل پرکاربردی است که در ساحل، استخر یا رختکن باشگاه استفاده می شود. بسیاری از مردم این وسیله را با دیگران شریک می شوند و این کار را طبیعی می دانند. با این حال، یک جفت دمپایی لاانگشتی شما را در معرض آلودگی و میکروب قرار می دهد و می تواند حامل هزاران نوع باکتری باشد.

از پاهای خود در برابر عفونت های زننده مثل زگیل و قارچ انگشتان پا مراقبت کنید و هرگز آن را با دیگران شریک نشوید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

تجاوز به خانم منشی تنها در مطب دندانپزشکی شهرک غرب +عکس

این زن شیرازی جلوی دوربین کار وحشتناکی کرد! + جزییات

شیطنت های زن همسایه بچه های محل را جذب خود کرد!

مریم 18 ساله 80 هزار تومان می گرفت و کار تهرانی ها را راه می انداخت! + فیلم گفتگو

جزئیات آتش زدن 2 مأمور شهرداری در اهواز!

دوقلوهایی که در یک روز متولد و کشته شدند! +عکس

«حسین» بعد از 15 روز بعد از تولد همه را شوکه کرد! + عکس

سردار قلابی پسرمُرده اش راهم شهید مدافع حرم جا می زد!/عجیب ترین دروغ ها!+تصویر

زن خیانتکار با پسر شوهرش همخوابی عاشقانه می کرد +عکس

سیمین برای یک سرپناه تن فروشی می کرد!

اعدام میثم و 5 مرد مخوف در مشهد + عکس

عکس جنازه مردی برهنه با دستی در گچ! / این آبادانی کیست؟! + جزییات

دختری در سن بلوغ در خانه شیطانی شان ایدز گرفت! !+عکس

 

کدخبر: 408447 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟