روش های طبیعی برای مقابله با پشه های میوه

گاه شستن به تنهایی نمی تواند باعث تمیز شدن میوه و سبزیجات شده و حشرات موذی کوچک را از آنها دور کند. برای از بین بردن پشه های میوه و سبزیجات چند روش آسان و طبیعی را که به راحتی می توان در منزل انجام داد آموزش خواهیم داد.آیا تا به حال برایتان پیش آمده که پس از خرید میوه و سبزیجات ،از وجود پشه در داخل آنها کلافه شده و به دنبال راهی برای خلاصی از آنها باشید؟همه چیزی که پشه میوه برای رشد و نمو به آن نیاز دارند، یک محل مرطوب حاوی مواد در حال تخمیر است.این مواد ممکن است میوه ها یا سبزی های رسیده باشند، همچنین سطل های زباله، بطری ها و قوطی های خالی مواد غذایی و کهنه های تمیزکاری و زمین شورها هم ممکن است به محل رشد آنها بدل شود.

پشه های میوه تخم های شان که تا 500 تخم در هر بار ممکن است باشدبر روی این سطوح مرطوب می گذارند.هنگامی که لاروها از تخم بیرون می آیند، روی همین سطوح به تغذیه می پردازند. از آنجایی که آنها تنها روی سطح میوه تغذیه می کنند، اگر قسمت های آسیب دیده و بیش از حد رسیده میوه یا سبزی را جدا کنید، لارو این حشرات را نخواهید خورد.

برای از بین بردن این حشرات 4 روش در اختیار شما قرار خواهیم داد.

دور کردن پشه ها با سرکه اولین کار برای از بین بردن پشه میوه ها، دور انداختن میوه های خراب و له شده است.

اولین کاری که باید انجام دهید دور انداختن میوه های خراب و له شده است. پس از آن یکی از روش های زیر را به کار ببندید:

1. نیم لیتر شیر را با 120 گرم شکر و همین طور 60 گرم فلفل ترکیب کنید و برای 10 دقیقه داخل یک قابلمه بجوشانید. سپس این ترکیب را داخل یک ظرف کم عمق ریخته و در فضای اتاق قرار دهید. حشرات به آن جذب شده و در آن غرق خواهند شد.

قیف

2. مقدار کمی سرکه را در یک شیشه یا لیوان بریزید و قطعه ای از یک میوه رسیده را در آن قرار دهید، با کاغذ یک قیف درست کنید و آن را از انتهای باریک داخل شیشه بگذارید. محل برخورد قیف با دهانه شیشه را با چسب کاملا بپوشانید تا حشرات نتوانند از آن خارج شوند. حشرات به این ترتیب در پی میوه در دام می افتند.

3. یک بطری سرکه سیب را بردارید درب آنر ا باز کنید روی آن یک لایه پلاستیک بکشید و آن را دور دهانه بطری محکم کنید یک سوراخ داخل آن ایجاد کنید تا حشرات بتوانند وارد شوند. حشرات نمی توانند در مقابل بوی سرکه مقاومت کنند و داخل بطری می شوند اما دیگر نمی توانند از آن خارج شوند.

4. اگر روش درپوش پلاستیکی جواب نداد می توانید سه قطره مایع ظرفشویی به یک کاسه سرکه اضافه کنید و آن را همین طور بدون در پوش بگذارید. این کار باعث جذب حشرات و فرو رفتن آنها در سرکه خواهد شد.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

انتشار اولین عکس / درگذشت سید محسن ولی در این ماشین مچاله + جزییات

مردی با دندان دماغ لیلا را کَند! + عکس عجیب

یاسمن از پارتی شبانه به خانه مجردی نادر رفت!

محکومیت بازیگر زن فیلم های ناجور به زندان و شلاق در دادگاه تهران

راز سجاده ای که در فرودگاه امام خمینی شیطانی شده بود + عکس

مادر داماد، پسر همسایه را برای دوستی شوم سراغ عروس فرستاد !

تجاوز وحشیانه به دختر14 ساله در پارک / او را برهنه پیدا کردند + عکس

مریم قبل از خودکشی پیام اشتباهی برای دوست پسرش فرستاد !

ارتباط شوم ساناز با پزشک زیبایی / او شوهرش را نمی خواست

قرارهای پنهانی دختر و پسر عمو بدجوری لو رفت

زن همسایه برای همخوابی با پسر قوی هیکل همسایه پول هم می داد + عکس

نیمه شب شوهر عمه ام به من تجاوز کرد / ناگفته های تلخ شیرین 15 ساله

دردسر خودکشی تازه داماد تهرانی، عروس را به دردسر انداخت + عکس

 

کدخبر: 407222 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟