لیست لوازمی که می توان با لباسشویی شست

می توان از ماشین لباسشویی علاوه بر شستشوی لباس برای شست و شو برخی از وسایل دیگر مانند کوله پشتی، کلاه ورزشی، پادری، بالش و اسباب بازی هم استفاده کرد.

یکی از لوازم پرکاربرد خانه ماشین لباسشویی است که همه ی اعضای خانواده به نوعی به آن نیاز دارند و در زندگی های امروزی نبودش مشکل ساز خواهد شد ، نمی خواهیم در مورد فواید لباسشویی صحبت کنیم در حقیقت در این بخش از نکات خانه داری نمناک قصد داریم بیشتر در مورد کاربرد آن در بحثی گسترده تر بگوییم.

عروسک های پوشالی:

عروسک های پوشالی را داخل کیف های رختشویی توری قرار دهید و ماشین لباسشویی را در حالت شستشو قرار دهید. از آب سرد استفاده کنید( آب گرم یا داغ ، باعث آب شدن چسب عروسک ها می شوند.) و مقدار ماده ی شستشو دهنده را نصف کنید.

سری تی کف :

لیبل سری جدا شونده تی را چک کنید تا مطمئن شوید که می توانید داخل ماشین لباسشویی بگذارید. اکثر آن ها دقیقا به همین دلیل طوری ساخته شده اند که جدا شوند. اگر تی برند Swiffer دارید، با دست به صورت ملایم شستشو دهید و برای استفاده بعدی آماده کنید.

دستکش فر:

دستکش های فر و دستمال های آشپزخانه را به سایر حوله و لباس هایی که نیاز به شستشو دارند ، اضافه کنید.

کلاه بیسبال:

به کلاه بیسبال اسپری ضد لک بزنید و اجازه دهید پنج دقیقه بماند. کلاه را با برنامه ای با زمان کوتاه و آب سرد بشویید. شکل کلاه را مرتب کنید و اجازه دهید خشک شود.

کتونی:

بند های کتونی را جدا کنید و آن ها را داخل روبالشی نخی بگذارید تا بهم نپیچند. کفی های کتونی را خارج کنید و آن ها را داخل روبالشی داخل ماشین لباسشویی قرار دهید. ( اگر نگران سر و صدای آن هستید، چند حوله خیس داخل لباسشویی بندازید). به میزان همیشگی مایع لباسشویی به اضافه کمی سرکه برای بوگیری داخل ماشین بریزید. لباسشویی را روی حالت شستشو با آب سرد قرار دهید. بعد از شستشو اجازه دهید کتونی و بندها در معرض هوا ،خشک شوند.

اسباب بازی های کوچک:

اسباب بازی های کوچک مثل لگوها، عروسک های حمام یا توپی که سگتان با آن بازی می کند را داخل کیسه ی شستشوی توری بریزید. آن ها را درحالت شستشوی ظریف بشویید تا واقعا تمیز شوند.

بالشت:

بالشت ها را دوتایی روی حالت آب گرم ملایم بشویید. برای اطمینان از شسته شدن صابون به طور کامل، دوباره با آب سرد شستشو دهید.

پرده پلاستیکی حمام:

پرده حمام را با مقدار معمول از مایع لباسشویی ، بشویید. برای تمیزی بیشتر چند حوله نیز همزمان با آن بشویید ، در آخر آن را آویزان کنید تا خشک شود.

کوله پشتی و ظرف غذا:

جیب های کوله پشتی را باز کنید و هر چیزی که داخلش است را خالی کنید. اگر ذرات و خرده ریزه های بزرگ داخل آن ها است، به وسیله ی سری مخصوص درز در جارو برقی کاملا تمیزشان کنید. کوله پشتی را داخل کیسه ی رختشویی یا رو بالشی بگذارید و در حالت ملایم و با آب سرد همراه با مقدار کمی مایع شستشو ، بشویید.

زیرانداز یوگا:

اگر به دستورات نوشته شده در مورد زیرانداز اهمیت می دهید، آن را داخل ماشین لباسشویی نندازید. ولی می توانید ماهی یک بار این کار را انجام دهید.

پادری و قالیچه:

پادری را تکان دهید تا ذرات کثیف از آن خارج شود ، سپس همراه با چند حوله داخل ماشین لباسشویی قرار دهید. ماشین را روی حالت شستشوی ظریف با آب سرد قرار دهید و نصف میزان معمول مایع شستشو بریزید. بعد ازشستشو درمعرض هوا خشک کنید. ( هرگز پادری هایی که پشت پلاستیکی دارند را داخل لباسشویی نریزید.)

کیسه ی خرید :

کیسه های خرید شما از سبد خرید به صندوق عقب ماشین می روند و در نهایت روی پیشخوان آشپزخانه قرار می گیرند. به علاوه اینکه در تماس مستقیم با میوه و سبزیجات نیز هستند. آن ها باید خیلی کامل شسته شوند. کیسه های از جنس کرباس میتوانند با آب داغ و مقدار لازم از مواد شستشو دهنده ، شسته شوند و بعد از شستشو داخل ماشین خشک کن بگذارید.

تجهیزات ورزشی:

لوازم ورزشی (زانویی، ارنج ، پد شانه ، نگهبان زانو ، دستکش) حداقل یک بار در ماه باید به خوبی تمیز شوند. تمام قفل های چسبناک را برای جلوگیری از لرزش یا پیچ خوردن آن ها ببندید، و آن ها را در کیف های لباسشویی و ماشین لباسشویی قرار دهید. نصف پیمانه مواد شوینده ملایم را اضافه کنید و در یک چرخه منظم شست و شو قرار دهید.

کیسه های ورزشی:

علاوه بر عرق و چربی که در داخل کیسه شما جمع می شود، سطح خارجی آن نیز که در قفسه های اتاق قرار گرفته اند، از میکروب پوشیده شده اند. تمام جیب های کیف ورزشی را باز کنید تا اقلام فراموش شده را چک کنید و در یک چرخه ملایم آب سرد بشورید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

تعرض مدیر شیطان صفت به عروس جوان فردای ماه عسل

بدون بی حسی نامردها دستم را قطع کردند!+عکس

دستگیری خدیجه 16 ساله بخاطر همخوابی با مردان وحشی + عکس

هیچ کس حاضر نشد برای آبروی تازه عروس تهرانی سوگند بخورد!

وقتی گنده لات محله عاشق دختر همسایه شد

فوتبالیست تهرانی چطور آلت دست شد! / او فقط شهرت می خواست!

حمله خونین دزدان به بازیکن تیم پرسپولیس + عکس و جزئیات

اولین فیلم از لحظه خودسوزی مرد عینکی در رشت + تصاویر

زن شوهردار از پسر 17 ساله همسایه باردار شد / شوهر این زن عقیم بود! +عکس

تجاوز به زن 81 ساله در حمام+عکس

قتل پدر شیطان صفت توسط 3 دختر /این مرد هر 3 دخترش را آزار می داد

 تجاوز وحشیانه به یک دختر توسط دوستان نامزدش + عکس

 

کدخبر: 403423 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟