راهکارهای براق کردن ظروف مسی

 استفاده از ظروف مسی در آشپزی تاریخچه طول و درازی دارد . در دوره رنسانس مردم ظروف و گلدان های مسی را برای افزایش حس صمیمیت و زرق و برق به آشپزخانه ها آوردند. در حالی که مس فلزی نرم و باارزش بود به دلیل هدایت سریع گرما خیلی زود جای ظروف دیگر آشپزی را گرفت . از تمام اینها که بگذریم از همان دوران بعد از استفاده از قابلمه و ماهی تابه های مسی ایده ی برق انداختن و تمیز کردن این ظروف هم به روش های مختلفی گسترده شد. " مک کوهلر" مدیر موفق تولید کننده ظروف مس برند Mauviel در فرانسه بهترین روش ها برای تمیز کردن و مراقبت از این دسته ظروف را در مصاحبه با msn.com مطرح کرد که در این بخش به انها اشاره می کنیم.

۱- با ظروف مسی محتاطانه رفتار کنید:

برای افزایش طول عمر مصرف این دسته از ظروف بهتر است از روش های شستشوی ملایم استفاده کنید به این روش که تا حد ممکن بعد از هربار مصرف ظروف مسی را با یک اسفنج نرم و صابون ظرفشویی و آب ولرم بشویید. به طور کلی این بهترین روش شستشوی روزانه قابلمه و ماهی تابه مسی است. هرگز ، هرگز ظروف مسی را داخل ماشین ظرفشویی قرار ندهید و یا برای شستشوی این ظروف از مواد شوینده قوی مثل وایتکس ویا شوینده های چندمنظوره استفاده نکنید . اسفج هایی که جنبه سایشی دارند برای این ظروف مناسب نخواهند بود.

۲- ظروف مسی خالی را روی حرارت قرار ندهید:

فراموش نکنید که ظروف مسی با ظروف فلزی دیگر متفاوت است و نباید بدون روغن ، آب و یا غذا روی حرارت قرار گیرند زیرا این اشتباه عمر ظروف مسی را کاهش می دهد و باعث می شود بافت ظرف مسی شما ضعیف تر شود.

۳- ظروف مسی را برق بیاندازید:

حقیقتی که در مورد این ظروف وجود دارد این است که بعد از مدتی رنگ کدری روی دیواره های بیرونی انها می نشیند پس برای برق انداختن آنها مدام در حال تلاش نباشید و اشتباها از سایش استفاده نکنید اما هر چند وقت یکبار می توانید با ترکیبات ساده و طبیعی ظروف مسی را درخشان کنید. با ترکیب آب لیمو و سرکه یا جوش شیرین ماده ای خمیری شکل تهیه کنید و با یک اسفنج نرم قابلمه و ماهی تابه مسی را برق بیاندازید. تا حد ممکن از نمک برای تمیز کردن ظروف مسی استفاده نکنید چرا که ممکن است به مرور موجب کدر شدن هرچه بیشتر ظروف شود.

 

کدخبر: 395178 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟