این عادت ها را در نظافت خانه ترک کنید!

اکثر پاک‌کننده‌ها و شوینده‌ها بلافاصله بعد از استفاده اثر نمی‌کنند و نیاز به کمی زمان دارند و بعد از گذشت چند دقیقه، به‌راحتی می‌توانید با دستمال آلودگی‌ها را پاک کنید. سی ثانیه زمان بگذارید و دستورالعمل روی بسته را بخوانید تا مجبور نباشید سی دقیقه از وقتتان را به پاک‌کردن سطوح اختصاص دهید.

استفاده از پاک‌کننده‌های قوی

مصرف بیش‌ازحدِ پاک‌کننده‌ها و شوینده‌ها عادتی بد است و استفاده از پاک‌کننده‌‎های قوی عادتی اشتباه است. پاک‌کننده‌های قوی حتی می‌توانند برای اعضای خانواده و حیوانات خانگی هم مضر و خطرناک باشند.

یک مثال خوب سفیدکننده‌ها (آب ژاول) هستند؛ اگرچه سفیدکننده‌‌ها ضدعفونی‌کننده‌های خوبی هستند، اما برای ازبین‌بردن گردوخاک گزینۀ مناسبی نخواهند بود، زیرا سمی هستند. همیشه استفاده از شوینده‌های ملایم به‌مراتب بهتر از شوینده‌های قوی‌ست. اگر مایل به استفاده از شوینده‌های طبیعی هستید، این مقاله را بخوانید.

گردگیری‌نکردن قبل از جاروکردن

برای اینکه تلاشتان برای جاروبرقی‌کشیدن به هدر نرود، قبل از جاروکردن گردگیری کنید. همچنین اتاق را از بالا به پایین جارو بکشید تا بهتر تمیز شود.

همان‌طور که مواد شوینده حمام و دستشویی را تمیز می‌کند، گردگیری قبل از جاروبرقی‌کشیدن هم معجزه می‌کند؛ در غیراین‌صورت گردوغبار همه جا را آلوده و کثیف خواهد کرد.

همۀ ما بین کارهای خانه استراحت می‌کنیم اما سعی کنید وقتی کاری را شروع می‌کنید، آن را به سرانجام برسانید. برای مثال اگر شروع به اتوکردن می‌کنید، مدام شبکه‌های اجتماعی را چک نکنید و سعی کنید اتوکردنِ لباس‌ها را تمام کنید.

اگر فقط ۱۵ دقیقه زمان دارید، شروع به جمع‌کردن وسایل و قراردادن آن‌ها در جای مناسب کنید. اگر از کار اصلی‌تان منحرف شدید، بعداً دوباره به تمیزکاری ادامه دهید.

تلنبارشدن کارهای پاکسازی خانه یکی از عادت‌های بد پاکسازی خانه است که باید کنار گذاشته شود. اکثر ما بعد از تلنبارشدن کارها دیگر نمی‌توانیم از پس آن‌ها برآییم.

اگر شما و اعضای خانواده‌تان هرروز کارهای کوچکی مانند پر و خالی‌کردن ماشین‌ظرفشویی، شستن لباس‌ها و جاروکردن یک یا دو اتاق را انجام دهید، همیشه کل خانه تمیز می‌ماند و کارهایتان تلنبار نمی‌شوند. در این مورد، تقویم دوازده ماهۀ تمیزکردن خانه به شما کمک می‌کند.

 

 

کدخبر: 395093 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟