ساخت گران قیمت ترین ویلا در کالیفرنیا به پایان رسید+عکس

ویلا1

سقف ویلایی در کالیفرنیا به وسیله پوشش سبز و چمن به زمین متصل شده است.

استودیو طراحی اریک روزن، طراحی یک ویلای مینیمال بام سبز را برای منطقه گران قیمت برانتوود کالیفرنیا به اتمام رساند. طراحان پروژه با استفاده از یک هندسه ساده و جالب سطوح ویلا را نسبت به شیب سایت همپوشانی کردند.

به گزارش آرل، ساختار این ویلای چند ضلعی با توجه به توپوگرافی و شکل سایت طراحی شده و کلیت خانه به طرز جالبی در زمین دفن شده است. این ویلای سه طبقه مانند آبشاریاست که به جای آب چمن از آن سرازیر شده است.

فرم نامتقارن خانه حدفاصل معینی از سایت را جدا کرده و فرصت مناسبی برای شکل گیری محوطه ایجاد نموده است. این ترکیب چندضلعی، ساختمان را به لحاظ فرمال منحصر به فرد کرده که اجرای آن را به وسیله یک متریال محدود کرد. به همین دلیل از ترکیب فلز و بتن در ساختار آن بهره گرفته شده تا انعطاف لازم برای اجرا احجام ساختمان ایجاد شود. طبقات بالای خانه به پذیرایی و نشیمن اختصاص یافته، و در طبقه پایین اتاق های خواب تعبیه شده است.

یکی از ویژگی های اصلی این پروژه سقف آن می باشد که توسط پوشش سبز و چمن به زمین متصل شده است. اما جالب اینجاست که طراحی داخلی و دکورسیون ها بر اساس شیوه مینیمال طراحی شده اند. سنگ مرمر سفید، سرامیک و چوب تیره از متریال های داخل می باشند. فرم ساده و مکعبی شکل داخل به نسبت محدودی با بیرون متفاوت می باشد و به همین دلیل وقتی ویلا را از بیرون و داخل مشاهده می کنید متوجه تفاوت رویکرد طراحی آن در داخل و خارج بنا می شوید.

 

کدخبر: 386085 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟