2 گام اولیه و مهم در شروع خانه تکانی نوروزی

شاید به‌جرأت بتوان گفت که برای خانه‌تکانی و نظامت کامل خانه زمانی بهتر از شروع بهار نداریم. بیایید ببینیم چگونه می‌توانیم کاری کنیم که فضای خانه زیباتر به‌نظر برسد. با این راهنمایی‌های حرفه‌ای فضای زندگی خود را تغییر دهید و در زمانتان صرفه‌جویی کنید.

خانۀ خود را نظم دهید

برای شروع خانه‌تکانی ابتدا وسایل خانه را ساماندهی کنید. یک قانون Law ساده برای نظم‌دادن به خانه وجود دارد: اگر در شش ماه گذشته از بعضی وسایلتان استفاده نکرده‌اید، پس باید آن‌ها را دور بریزید. البته این قانون در مورد وسایل و لباس‌های فصلی صدق نمی‌کند. روی وسایل‌تان برچسب‌ها «نگه می‌دارم»، «دور ریختنی» و «اهدا به دیگران» بزنید تا موقع سروسامان‌دادن و دور ریختن آن‌ها دچار اشتباه نشوید.

با اتخاذ این موضع مشخص، کم‌کم متوجه خواهید شد که چقدر وسایل اضافی در خانه و اتاقتان وجود داشته است.

فرش‌ها را کاملاً تمیز کنید

وقتی شروع به تمیزکردن فرش‌ها می‌کنید، از خاک، گردوغبار و مویی که در فرش شما جای گرفته‌اند، شگفت‌زده می‌شوید. این قضیه به‌خصوص در اتاق‌خواب، میز نهارخوری و جاهایی که وسایل سنگین مانند مبلمان وجود دارد، پررنگ‌تر است. نظافت دقیق و اصولی فرش‌ها باعث بازگرداندن بافت و رنگ آن می‌شود. استفاده از یک جاروبرقی با کارایی بالا یا سپردن فرش به یک قالیشویی حرفه‌ای به شما اجازۀ تنفس در زندگی جدیدی را می‌دهد. زمانی‌که مبل‌ها را برای تمیزکردن جابه‌جا می‌کنید، فرصت خوبی برای فکرکردن به چیدمان جدید آن‌ها خواهید داشت. شما نیازی به هزینه‌کردن برای خرید مبلمان Furniture نو ندارید، یک تغییر کوچک می‌تواند یک کاربرد یا چشم‌اندازی جدید به‌همراه داشته باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 359713 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟