این ده وسیله را حتما در خانه تکانی سال جدید نو کنید

در حقیقت وسایل زیادی وجود دارند که بدون وجود نشانه‌ی مشخصی نیاز به تعویض منظم دارند. تنها راه شناخت چیزهایی که نیاز به تعویض دارند، این است که آن‌ها اغلب نیاز به جایگزینی دارند! اما نگران نباشید، روزچین همۀ این موارد را به شما خواهد گفت. در این مقاله فهرستی از ده وسیله‌ای را به شما معرفی می‌کنیم که تا‌به‌حال به فکر تعویض آن نبوده‌اید. من به شما خواهم گفت که بهترین ایده برای جایگزینی این موارد چیست و اینکه چگونه باید این کار را انجام دهید.
اسفنج‌ها

شما باید اسفنج (اسکاچ) را بین دو تا هشت هفته نسبت به اینکه چه قدر از آن استفاده می‌کنید، عوض کنید. (اگر ظرف‌ها را با دست می‌شویید، شما باید نسبت به زمانی که از ماشین ظرفشویی استفاده می‌کنید، زودتر به تعویض آن اقدام کنید). هفته‌ای یک‌بار اسفنج‌تان را بجوشانید یا در مایکروویو قرار دهید یا اینکه آن را در فواصل ظرف شستن تمیز نگه دارید. همچنین می‌توانید آن را در قفسۀ بالای ماشین ظرفشویی قرار دهید.

ادویه‌

گیاهان دارویی که از برگ گیاهان تهیه می‌شوند، سالی یک‌بار باید تعویض شوند. انواع ادویه‌ مجزا که با سایر ادویه‌ هنوز مخلوط نشده‌اند، باید هر دو سال تعویض شوند و سایر ادویه‌ها هر چهار سال یکبار باید عوض شوند.

لوازم آرایش

شما باید وسایل آرایشی چشمتان را مانند ریمل و خط چشم بعد از گذشت سه ماه دور بریزید تا به جلوگیری از عفونت چشمتان کمک کنید. بعد از گذشت دو سال لوازم آرایش پودری مانند پنکک، سایه چشم، رژگونه و… را دور بریزید. کرم‌های مایع را هم بعد از یک سال دور بریزید. برس‌های لوازم آرایش نیازی به تعویض ندارند اما باید به‌طور مرتب تمیز شوند.

مسواک

مسواک (سر مسواک برقی) را هر سه ماه یک‌بار تعویض کنید. مسواک شما در طول زمان باکتری‌ها را در خود جای داده است که به مرور باعث از‌بین‌رفتن برس مسواک می‌شوند. تعویض مرتب مسواک باعث می‌شود که دندان‌ها و لثه‌های شما تمیز و سالم بمانند.

فیلتر آب

فیلتر آب یخچال یا پارچ از وسایلی که نیاز به تعویض دارند.

اگر پارچِ آب فیلتردار یا در یخچال فیلتر آب دارید، به‌طور منظم باید آن را عوض کنید. معمولاً در دفترچه راهنمای محصول که همراه با یخچال شما ارائه می‌شود، نشان می‌دهد که چگونه فیلتر را باید تعویض کنید.

مسکن‌ها و ویتامین‌ها

معمولاً تاریخ انقضای ویتامین‌ها، مکمل‌ها و دیگر داروهای بدون نسخه روی بسته درج شده است. اگر هر چند وقت یک‌بار ویتامین یا داروهای ضددرد را مصرف می‌کنید، بهتر است بررسی کنید که آیا آن‌ها منقضی شده‌اند یا نه.

محتویات کپسول آتش‌نشانی

قبل از هر چیزی باید یک کپسول آتش‌نشانی در خانه داشته باشید. شما نمی‌دانید که چه زمانی به آن نیاز پیدا می‌کنید. بنابراین برای اطمینان ماهی یک‌بار با فشارسنج آن را کنترل کنید. عقربۀ فشارسنج باید در منطقۀ سبز باشد. اگر عقربه در منطقۀ سبز قرار نگرفت، محتویات درون کپسول نیاز به شارژ مجدد یا تعویض دارند.

ظرف نگهدارنده لنز

شما می‌دانید که باید لنزهایتان را تمیز نگه دارید اما در مورد ظرف نگه‌دارندۀ آن چه فکری می‌کنید؟ شما باید ظرف نگهدارندۀ لنزهایتان را هر سه ماه یک بار عوض کنید تا از خطر ابتلا به عفونت چشمی جلوگیری کنید.

برس توالت

اگر برس توالت کثیف و سیاه به‌نظر می‌رسد، احتمالاً وقت تعویض آن است. آن‌ها خیلی گران نیستند و عوض‌کردن آن از تاسف‌خوردن بهتر است.

بالش

شما باید بالش‌تان را هر دو سال یک‌بار تعویض کنید (این در مورد بالشی است که هر شب روی آن می‌خوابید و در مورد بالش‌های تزئینی صادق نیست.)

بالش‌ها می‌توانند باکتری‌ها، سلول‌های مردۀ پوست، گرد‌و‌غبار و دیگر چیزهای ناخوشایند را به خود جذب کنند. اگر بالشتان را به‌طور منظم بشویید، می‌توانید دیرتر آن را تعویض کنید؛ البته تا زمانی که احساس خستگی نکنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 359484 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟