ترفندهای نظافت آشپزخانه در سه سوت

در حقیقت انجام این کارها در 5 دقیقه باعث نمی‌شود که آشپزخانه شما کاملا تمیز شود اما زمان کافی و مناسبی برای رسیدگی به آن و نجات دادن آشپزخانه از به هم ریختگی است. معمولا آشپزخانه‌ها فضای کمی از خانه را به خود اختصاص می‌دهند به همین علت با انجام کارهای کوچک می‌توان تاثیرهای چشم‌گیری روی آن گذاشت. وقتی که شروع به انجام هر کدام از این کارها یا کارهای متداولی که برای تمیز کردن آشپزخانه‌تان می‌کنید زمان آن را محاسبه کنید و ببینید چقد از وقتتان را می‌گیرد و متوجه خواهید شد که خیلی زود به نتیجه می‌رسید.

1. روی کابینت‌ها را خالی کنید.

اولین چیزی که باعث می‌شود که آشپزخانه شما خراب شود وجود کانترهای شلوغ و به هم ریخته است در حالی که مرتب نگه داشتن آن‌ها کار سختی به نظر نمی‌آید. اینکه برای هر وسیله‌ای جای مشخصی وجود داشته باشد راحت‌ترین کار و سریع‌ترین راه برای تمیز کردن آشپزخانه است. طبقه‌بندی قفسه‌ها و و مشخص نگه داشتن وسیله‌ها کار لذت‌بخشی است و در هنگام مرتب کردن آشپزخانه باعث رضایت شما می‌شود.

برای وسایلی که حتما باید در آشپزخانه باشند جای مشخصی در نظر بگیرید و در صورت نیاز از جعبه‌ها و یا قفسه‌ها استفاده کنید تا مرتب‌تر به نظر آیند. تمام وسایل اضافی را حذف کنید و شروع به مرتب‌سازی کنید.

2. ظرف‌ها را کنار بگذارید.

داشتن جایی در کنار سینک برای قرار دادن ظرف‌های خیس و مهلت دادن تا خشک شدن آنها باعث می‌شود آشپزخانه نامرتب به نظر آید. بهتر است آن‌ها را بعد از شستن با حوله خشک کنید و سرجایشان قرار دهید. انجام این کار برای اکثر ما کار دشواری به نظر می‌رسد و دلیلمان هم این است که در طی روز باز هم از این ظروف استفاده می‌کنیم و بهتر است دم دستمان باشند. اما واقعا مگر برداشتن ظروف هنگام غذا خوردن از داخل کابینت چقدر از ما زمان می‌گیرد؟

3. سطوح آشپزخانه را اسپری کنید.

حتی اگر روی کابینت‌هایتان چیزی نیست و کاملا تمیز و براق به نظر می‌رسند ولی تمیز کردن آن با یک اسفنج نرم به همراه اسپری کار ساده‌ایست و فقط 2 دقیقه وقت شما را می‌گیرد. اگر سطخ روی کابینت شما چرب است آن را با یک حوله دیگر پاک کنید و حوله چرب را روی بقیه سطوح نکشید. بهترین طمان برای پاک کردن سطوح زمانی است که کار شما با گاز و مایکروفر به اتمام رسیده است و حتی آن‌ها را نیز دستمال بکشید. بعد از اینکار از تمیزی آشپزخانه‌تان لذت می‌برید.

4. کف آشپزخانه‌تان را جارو کنید.

کار راحتی است که خرده ریزهای روز زمین را نادیده بگیرید مخصوصا آن‌هایی که تقریبا با چشم دیده نمی‌شوند مثل آشغال‌هایی که زیر کابینت یا چسپیده به پایه‌های صندلی‌ها هستند. از طرف دیگر گرد و خاک مانند یک لایه نازک تمام سطح زمین را می‌پوشاند و هنگام خیس شدن می‌تواند آن قسمت را به یک فضای کثیف و آلوده تبدیل کند. جارو کردن کف آشپزخانه باعث می‌شود این گرد و خاک‌ها از بین بروند و همه جا تمیز و ایده‌آل شود.

5. پنجره‌ها را تمیز کنید.

در فصل زمستان که نور خورشید قدرت کمتری دارد و روزها کوتاه‌تر هستند بهترین راه برای روشن نشان دادن آشپزخانه این است که پنجره‌ها را تمیز کرده باشید و از نور لذتبخش خورشید استفاده کنید. آن‌ها نباید کثیف به نظر بیایند و لک‌های روی شیشه پنجره جلوی ورود نور خورشید به آشپزخانه را نگیرد. اما اینکار را وقتی میزان تابش زیاد است و گرمای آن شدید است این کار را نکنید زیرا ممکن است قبل از دستمال کشیدن شما اسپری روی سطح شیشه خشک شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 357215 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟