کاغذ آلومینیومی چه کاربردهایی در آشپزخانه دارد؟

تمیز کردن گریل های فر

با استفاده از تکه ای کاغذ آلومینیومی می توانید به راحتی گریل و تکه های به جامانده از غذای کباب شده را تمیز کنید.

 مراقبت از پای سیب

لبه های پای سیب را هنگام پختن با کاغذ آلومینیومی بپوشانید تا از بیش از حد قهوه ای شدن آن پیشگیری شود.

 گرم نگهداشتن نان

اگر دوست دارید نانی را که روی اجاق گرم نموده اید تا موقع صرف غذا، همانطور گرم بماند، آن را درون کاغذ آلومینیومی نگهدارید.نان های تازه را ابتدا درون پارچه ای گذاشته و سپس دور آن را با کاغذ آلومینیومی بپوشانید. فویل می تواند تا مدتی نان را برایتان گرم نگهدارد.

سالم نگهداشتن موز

برای سالم نگهداشتن موز، ساقه های موز را با کاغذ آلومینیومی بپوشانید. این کار باعث می شود، موز مدت زمان بیشتری سالم بماند.

 گرم کردن پیتزا

برای اینکه پیتزا درست گرم شود و خشک نشود، آن را درون تابه ای گذاشته و یک لایه کاغذ آلومینیومی را به روی ظرف بکشید و سپس با حرارت ملایم روی اجاق گاز به مدت چند دقیقه آن را گرم کنید.

 ساخت قالب کیک

اگر هنگام درست کردن کیک و شیرینی، قالب مورد نظرتان را ندارید، می توانید با استفاده از کاغذ آلومینیومی، قالب دلخواه تان را درست کنید و مواد کیک و شیرینی را درون آن ریخته و در فر بگذارید.

پوشاندن لکه های فرسوده آینه

برای پوشاندن لکه های موجود در آینه های قدیمی که نمی خواهید دور بیندازید، می توانید تکه ای کاغذ آلومینیومی به پشت آینه بچسبانید.قسمت براق آن باید به پشت آینه بچسبد. با این روش لکه های آینه دیگر چندان نمایان نخواهند بود.

 تمیز کردن جواهرات

داخل یک کاسه که ته آن را با کاغذ آلومینیومی پوشانده اید، کمی آب داغ بریزید و سپس به آن یک قاشق غذاخوری پودر رختشویی- بدون سفیدکنندگی- بیفزایید و کاملا مخلوط کنید.سپس جواهرتان را به مدت یک دقیقه درون آن قرار دهید. پس از آن جواهر را کاملا شسته و خشک کنید.می بینید که آن کاملا براق شده است. در واقع نوعی واکنش شیمیایی به نام مبادله یون انجام شده و جواهر مورد نظرتان کاملا براق می شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 350195 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟