چرا شست و شوی فرش ها اهمیت دارد؟

پاک کردن فضای یخچال هر ماه باید انجام شود، مهمترین قسمتی که دریخچال باید پاک شود جامیوه‌ای است که می‌تواند تا ۷۵۰ برابر میزان مجاز باکتری ومیکروب درخود نگه دارد.

شستشوی فرش، موکت یا قالیچه هر 6 الی ۱۲ ماه به ویژه اگر با کفش برروی آن‌ها راه می‌روید. کارشناسان درپژوهش‌های خود دریافتند فرش‌ها می‌توانند تا حدود ۲۰۰ هزارباکتری در هراینچ مربع داشته باشند به همین دلیل شستشوی منظم آن‌ها برای حفظ سلامت اهمیت فراوانی دارد.

در آشپزخانه، اجاق گاز، هود، مایکروو، میز غذاخوری، یخچال، داخل و سطح کابینت‌ها و ازهمه مهتر اطراف سینک ظرفشویی باید در بازه‌های زمانی منظم تمیز شوند تا میزان ابتلای اعضای خانواده به بیماری‌های مختلف کاهش یابد.

درمحل کار، توصیه می‌شود پرسنل خدمات از دستمال‌های دارای ماده ضد باکتری برای تمیز کردن وسایل کارکنان استفاده کنند تا به این ترتیب بیماری از فردی به فرد دیگر سرایت نکند.

استفاده از کیسه زباله و عوض کردن منظم آن برای سطل زباله کارکنان، استفاده از نور خورشید و وجود پنجره‌های بزرگ در سازمان برای ضدعفونی کردن فضای داخل، شستشو و ضدعفونی کردن سرویس بهداشتی عمومی و نیز استفاده از لیوان شخصی هر فرد برای نوشیدن آب و سایرنوشیدنی‌ها می‌تواند خطرابتلا به بیماری‌ها را کاهش دهد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 347236 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟