بهترین راهکار برای تمیزی مایکروفر

مایکروفر شما کثیف است؟ می‌خواهید آن را با کمترین زحمت تمیز کنید؟ به راحتی می‌توانید بدون استفاده از مواد شیمیایی در مایکروفر که غذاهایتان را در آن گرم می‌کنید، مایکروفرتان را به راحتی تمیز کنید. اگر به این خاطر تا به حال از تمیز کردن مایکروفرتان اجتناب کردید از این به بعد با استفاده از لیموی طبیعی به راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید. پس در ادامه همراه باشید با روش تمیز کردن مایکروفر با لیمو!

این راه بسیار ساده است. فقط کافی است که لیمو را از وسط نصف کنید و آب لیمو را در مقدار کمی آب بریزید و سپس خود لیموها را نیز درون آب بیندازید و در مایکروفر قرار دهید. هنگامی که این مایع بجوشد بخارش به دیواره‌های مایکروفر برخورد می‌کند و مواد غذایی و سوخته‌های آن را که بر دیواره‌های مایکروفر بود تکه تکه می‌کند. آب لیمو یک ماده‌ی تمیزکننده‌ی طبیعی است. با استفاده از آن و یک حوله‌ی تمیز می‌توانید هر چیزی را تمیز کنید.

وسایلی که برای اینکار نیاز دارید یک کاسه‌ی متوسط است که بتوانید درون مایکروفر قرار دهید، یک عدد لیمو و یک عدد حوله‌‎ی تمیز برای پاک کردن داخل مایکروفر.

1. آب را در کاسه بریزید: حدود نصف فنجان آب درون کاسه بریزید.

2. لیمو را اضافه کنید: لیمو را از وسط نصف کنید آب لیمو را درون آب بریزید و سپس خود لیمو را نیز درون آب بندازید.

3. 3 دقیقه در مایکروفر بگذارید: کاسه را درون مایکروفر قرار دهید و 3 دقیقه به آن زمان دهید تا مایع شروع به جوشیدن کند.

4. 5 دقیقه صبر کنید: در مایکروفر را باز نکنید. اجازه دهید تا بخار مایع روی دیواره‌های مایکروفر بنشیند و ذره‌های غذاهای موجود را بشکند. حدود 5 دقیقه برای اینکار به آن زمان دهید.

5. مایکروفر را تمیز کنید: در مایکروویو را باز کنید و با احتیاط کاسه‌ی لیمو را خارج کنید. اگر مایکروفر شما صفحه‌ی گردان دارد آن را نیز خارج کنید و سپس تمیز کنید. با استفاده از حوله تمام دیواره‌های مایکروفر را به راحتی پاک کنید.

6. لکه‌های سخت را از بین ببرید: اگر لکه‌هایی وجود دارد که به سادگی با دستمال کشیدن از بین نمی‌روند دستمال را درون مایع لیمو بزنید و سپس روی لکه‌ها بکشید تا پاک شوند.

7. در مایکروفر را فراموش نکنید: هنگام تمیز کردن از پاک کردن در مایکروفر غافل نشوید.

8. صفحه‌ی گردان را سرجایش بگذارید: اگر صفحه‌ی گردان مایکروفر را بیرون آوردید آن را دوباره درون مایکروفر تمیزتان قرار دهید.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 340674 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟