به مناسبت سالگرد درگذشت فتحعلی اویسی + فیلم

به گزارش رکنا، مرحوم فتحعلی اویسی دانش‌آموخته کارگردانی و بازیگری از دانشگاه تگزاس در سال ۱۳۵۳ بود و فعالیت سینمایی خود را از بازی در فیلم "قدغن" ساخته علیرضا داودنژاد پیش از انقلاب و در سال ۵۷ آغاز کرد. البته قبل از ورود به سینما، در سال ۵۳ در سریال "دلیران تنگستان" ساخته مرحوم همایون شهنواز ایفای نقش کرده بود.

فتحعلی اویسی که زمانی یکی از بازیگران نقش منفی مهم سینمای ایران بود، به مرور به یک کمدین محبوب تبدیل شد. فتحعلی اویسی علاوه بر بازیگری، چند فیلم را هم کارگردانی کرد که فیلم کودک و نوجوان "مریم و میتیل" ساخته او چند جایزه در جشنواره کودک و نوجوان و جشنواره فیلم فجر گرفت و از بهترین‌های تاریخ سینمای کودک ایران به حساب می‌آید.

فیلم‌های ناخدا خورشید، سرب، هامون، دستمزد، دلشدگان، بانو، می‌خواهم زنده بمانم، پاتک، مومیایی۳، بله‌برون، و سریال‌های "چراغ جادو" ، "بدون شرح" و "کمربندها را ببندیم" ازجمله آثار پرطرفدار این بازیگر فقید است. در این فیلم بخشی از سریال تلویزیونی "در کنار هم" را با بازی 2 هنرمند تکرار نشدنی کشورمان که هر دو آسمانی شده اند، خسرو شکیبایی و فتحعلی اویسی مشاهده می کنید.

کدخبر: 934487 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟