صدام کن مامان بهاره رهنما بهترین های جشنواره آمریکای جنوبی

به گزارش گروه چهره ها رکنا، بار دیگر مستند صدام کن مامان به کارگردانی بهاره رهنما توانست در یک جشنواره خارجی در چند رشته کاندید شود.

این بار مستند صدام کم مامان توانست در جشنواره  فیلم های مستقل آمریکای جنوبی در رشته کارگردانی میان 5 فیلم مستند برتر کاندید بهترین کارگردانی شود.

همچنین مستند صدام کن مامان توانست در بخش فیلم برداری نیز کاندید بهترین فیلم برداری و در بخش فیلم نیز با اینکه یک اثر ایرانی دیگر نیز حضو داشت کاندید بهترین فیلم شود.

صدام کن مامان مستند ایرانی است که به کارگردانی بهاره رهنما در جشنواره بین المللی ژوهانسبورگ توانست به مرحله اکران برسد. این مستند ایرانی به داستان‌ مادر شدن می پردازد.

بهاره رهنما بازیگر  و کارگردان نام آشنای سینما و تلویزیون ایران در گفت وگو با خبرنگار رکنا درباره صدام کن مامان اینطور گفت: مادر شدن یکی از آن وجوه زنانگی است که در همه آثار من به نوعی وجود دارد. ۹ کتاب،۴ نمایشنامه، یک‌ کتاب شعر و داستان‌های کوتاه مختلفی از من منتشر شده که دغدغه‌ی مادر بودن در آن‌ها وجود دارد.

رهنما اضافه کرد: موضوع این مستند از میان افکار و صحبت‌هایم با زنان مختلف شکل گرفته است؛ این که برای یک زن چه میزان مهم است که توسط موجود دیگری "مامان" صدا شود یا این که هیچ وقت کسی او را "مادر" صدا نکند.

وقتی صدام کن مامان در لیست اکران قرار گرفت

اسفندماه سال گذشته بود که صدام کن مامان بهاره رهنما به جشنواره بین المللی ژوهانسبورگ راه پیدا کرد و حالا با گذشت یک ماه از راه یابی به جشنواره در کنار مستند هایی از برزیل ، چین، فرانسه ، امریکا، اسپانیا ، روسیه ، هند ، کانادا و آفریقای جنوبی شنبه ۱۰ آپریل ، ۲۱ فروردین اکران خواهد شد.

بهاره رهنما در این باره اظهار داشت: این در حالی است که از اکران فیلم در گروه سینما تجربه به دلایل کاملا نامعلوم جلوگیری به عمل آمد! متاسفم که فیلمسازان زن در داخل کشورمون مرتب با بی مهری های سلیقه ای روبرو میشن و در جهان کاملا موضوع متفاوته....

 

کدخبر: 700345 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟