فیلم شوک آور / مهناز افشار ابی را روی استیج بغل کرد
حجم ویدیو: 4.04M | مدت زمان ویدیو: 00:00:33

به گزارش رکنا، مهناز افشار که در ماههای اخیر هر بار با حاشیه‌های مختلفی در راس خبرها قرار گرفته و البته بارها بر کوتاه بودن سفرش و تصمیمش برای برگشت به ایران خبر داده بود، حالا به نظر می‌رسد دیگر تصمیمی برای بازگشت به سینمای ایران ندارد.

این هفته فیلمی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شد که در آن مهناز افشار هنرپیشه سینما در پشت صحنه یک برنامه استعدادیابی، در کنار ابراهیم حامدی مشهور به ابی، آرش لَبّاف معروف به آرش و نازنین نور از مجریان و بازیگران ایرانی در آمریکا که داوران این مسابقه هستند، حضور پیدا کرده و به‌نظر می‌رسد که از بازگشت به ایران کاملا منصرف شده است.

او پیش از این اعلام کرده بود که پاییز به تهران برمی‌گردد. انتشار این فیلم در فضای مجازی با وجود اینترنت نصفه و نیمه‌ای که در ابتدای هفته وجود داشت، واکنش‌های زیادی را برانگیخت. حضور مهناز افشار پیش از این هم در فضای مجازی با حاشیه‌های زیادی همراه بود.

از ماجرای ازدواجش با یاسین رامین گرفته تا موضوع شیرخشک‌های آلوده و نیز این اواخر واکنش‌های توییتری به اتفاقات روز که برایش حواشی زیادی درست کرد. اما این بار حضور در مسابقه استعدادیابی پرشیا گات تلنت موجب شد تا برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی مهناز افشار رابه بازی در زمین سعودی‌ها متهم کنند. چراکه ام‌بی‌سی یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های رسانه‌ای خصوصی در شمال آفریقا و غرب آسیاست که دفتر مرکزی آن در دبی قرار دارد و موسس این بنگاه رسانه‌ای یک تاجر عرب به نام ولید ابراهیم است که از قضا ارتباطات نزدیکی هم با خاندان پادشاهی سعودی دارد.

[[[[[[[[[[[[[[[[[[ (1)

همین کافی بود تا سیل انتقادات نسبت به این سلبریتی افزایش یابد و برخی او را وطن‌فروش و خائن بدانند و برخی دیگر حقوق‌بگیر خاندان سعودی. کاربری در این باره نوشت: «مهناز افشار مدعی حب‌الوطن، کشورش را به دلارهای سعودی فروخت. ظاهرا از اول هم خیلی به وطن حب نداشت چون حاضر نشد بچه‌اش رو در ایران به دنیا بیاره. البته با اقدام اخیرش، علت طلاقش از یاسین رامین هم معلوم شد.»

بیوگرافی مهناز افشار:

مهناز افشار، بازیگر شناخته شده سینما، تلویزیون و تئاتر ایران است. او به واسطه موقعیت هنری، زندگی شخصی و خانوادگی و فعالیت‌های اجتماعی اش در سال‌های اخیر به یکی از سلبریتی‌های جنجالی در ایران تبدیل شده است. افشار زندگی حرفه‌ای و پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است. در ادامه نگاهی به زندگی و کارنامه مهناز افشار داریم

زندگی شخصی مهناز افشار

مهناز افشار متولد ۲۱ خرداد سال ۱۳۵۶، در تهران است. دیپلمش را در رشته تجربی گرفت و برای ادامه تحصیل به مدت چهار سال در موسسه‌ای غیرانتفاعی به تحصیل در رشته تدوین پرداخت و در کلاس‌های بازیگری حمید سمندریان، استاد برجسته تئاتر و بازیگری تعلیم دید. زندگی در یک خانواده مذهبی باعث شد که او با محدودیت‌ها و نارضایتی‌هایی برای کار بازیگری روبه رو شود، اما نارضایتی خانواده در نهایت نتوانست فعالیت حرفه‌ای او را محدود کند.

مهناز افشار,بیوگرافی مهناز افشار,فیلم های مهناز افشار,ازدواج مهناز افشار,همسر مهناز افشار,زندگی مهناز افشار

مهناز افشار در دوران دبیرستان

بسیاری از سلبریتی‌ها غیر از شغل حرفه‌ای خود، به صورت تفننی و تفریحی به مشاغل دیگری هم روی می‌آورند، مهناز افشار هم از این دسته است

برادر کوچکتر مهناز افشار جواهر ساز است و همین موضوع باعث شده است که او نیز گاهی در این حوزه فعالیت کند. او درباره همکاری با برادرش در زمینه جواهرسازی می‌گوید:

«گاهی طراحی‌های جدیدی به او ارائه می‌دهم و او آن‌ها را می‌سازد.»

او مدتی نیز مزون لباس داشته است، اما به دلیل وقت گیر بودن آن کار را رها کرده است.

ازدواج مهناز افشار

مهناز افشار در خرداد ۱۳۹۳ با یاسین رامین فرزند محمدعلی رامین معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره دوم ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد ازدواج کرد. خطبه عقد او را سید محمد خاتمی رییس جمهور پیشین خواند.

Technology-background-with-gradient-colors-Top-1

مهناز افشار,بیوگرافی مهناز افشار,فیلم های مهناز افشار,ازدواج مهناز افشار,همسر مهناز افشار,زندگی مهناز افشار

مهناز افشار و همسرش یاسین رامین

مهناز افشار و یاسین رامین در ۴ خرداد ماه سال ۱۳۹۴ صاحب دختری به نام لیا شدند.

فیلم های مهناز افشار

افشار فعالیت حرفه‌ای در بازیگری را با مجموعه تلویزیونی "گمشده" به کارگردانی مسعود نوابی در سال ۱۳۷۷ آغاز کرد. او فعالیت سینمایی اش را با بازی در "شیر‌های جوان" و فیلم سینمایی "دوستان" به کارگردانی علی شاه حاتمی در سال ۷۸ آغاز کرد.

این بازیگر سینما و تلویزیون با بازی در فیلم سینمایی "شور عشق" به کارگردانی نادر مقدس در سال ۷۹ به شهرت رسید. البته این شهرت او به خاطر بازی درخشانش در این فیلم نبود بلکه به خاطر چهره او بود. شباهت فراوان مهناز افشار به گوگوش خواننده مشهور پاپ در شهرت او در اواخر دهه هفتاد و اوایل دهه هشتاد تاثیر به سزایی داشت.

در آغازدهه هشتاد مهناز افشار آرام آرام در کنار چند بازیگر دیگر از جمله محمد رضا گلزار، امین حیایی، بهرام رادان به چهره‌های پر فروش و موثر درگیشه و سینمای تجاری ایران تبدیل شد.

مهناز افشار,بیوگرافی مهناز افشار,فیلم های مهناز افشار,ازدواج مهناز افشار,همسر مهناز افشار,زندگی مهناز افشار

مهناز افشار و محمدرضا گلزار در فیلم آتش بس

فیلم سینمایی "کما" از جمله تجربه‌های موفق مهناز افشار در گیشه بود. فیلمی ساخته آرش معیریان که با حضور محمد رضا گلزار و امین حیایی از فیلم‌های پر فروش سال ۸۲ شد.

پس از بازی در "کما" مهناز افشار با کارگردانان شناخته شده تری همچون فریدون جیرانی (سالاد فصل)، مانی حقیقی (کارگران مشغول کارند)، سیروس الوند (تله) همکاری کرد.

در سال ۸۴ مهناز افشار در فیلم "آتش بس" ساخته تهمینه میلانی بازی کرد. فیلمی که آن سال بیش از یک میلیارد تومان فروخت. نقش مقابل افشار در این فیلم را محمدرضا گلزار بر عهده داشت. او دو سال بعد در فیلم دیگری از تهمینه میلانی یعنی "تسویه حساب" نیز بازی کرد.

دیگر فیلم‌های سینمایی که مهناز افشار در دهه هشتاد در آن‌ها نقش داشت عبارتند از: محاکمه (ایرج قادری)، رییس (مسعود کیمایی)، کلاغ پر (شهرام شاه حسینی)، دعوت (ابراهیم حاتمی کیا)، شیرین (عباس کیارستمی)، پوپک و مش ماشالله (فرزاد موتمن)، خاطره (نادر طریقت)، پسرآدم دختر حوا (رامبد جوان) "قصه پریا" (فریدون جیرانی).

اما مهناز افشار در سال ۸۹ در دو فیلم سینمایی "برف روی کاج ها" (پیمان معادی)، "سعادت آباد" (مازیار میری) ایفای نقش کرد که در هر دو مورد توجه قرار گرفت. به عقیده برخی منتقدان بازی او در این دو فیلم از موفقترین بخش‌های کارنامه هنری اوست.

مهناز افشار,بیوگرافی مهناز افشار,فیلم های مهناز افشار,ازدواج مهناز افشار,همسر مهناز افشار,زندگی مهناز افشار

مهناز افشار در فیلم برف روی کاج ها

مهناز افشار در دهه ۹۰ فعالیت سینمایی اش را بازی در فیلم "یک عاشقانه ساده" (سامان مقدم) آغاز کرد. از دیگر آثاری که او در این دهه تا سال ۹۷ در آن‌ها حضور داشته است می‌توان به: چه خوبه که برگشتی (داریوش مهرجویی)، پل چوبی (مهدی کرم پور)، متروپل (مسعود کیمیایی)، بیگانه (بهرام توکلی)، دلم می‌خواد (بهمن فرمان آرا)، نهنگ عنبر ۱ و ۲ (سامان مقدم)، ارادتمند؛ نازنین بهاره تینا (عبدالرضا کاهانی)، گیلدا (امید بنکدار، کیوان علیمحمدی)، دارکوب (بهروز شعیبی)، لس آنجلس تهران (تینا پاکروان)، شاه کش (وحید امیرخانی)، اشاره کرد.

افشار در سال 93 در فیلم آموزگار ساخته ناصر سعیداف کارگردان تاجیکستان بازی کرد، که این حضور و نقش آفرینی او در تاجیکستان مورد توجه قرار گرفت.

مهناز افشار,بیوگرافی مهناز افشار,فیلم های مهناز افشار,ازدواج مهناز افشار,همسر مهناز افشار,زندگی مهناز افشار

افشار در فیلم "آموزگار" ساخته سعیداف کارگردان تاجیکستانی

مهناز افشار در سال ۹۷ نیز در آثاری همچون "آشفتگی" ساخته فریدون جیرانی، "آبی به رنگ آسمان" به کارگردانی امیر رفیعی و "ناگهان درخت" ساخته صفی یزدانیان بازی کرده است.

در کارنامه افشار ۵ سریال نیز دیده می‌شود. او سال ۷۷ در "گمشده"، ۹۲ در "کلاه قرمزی" به عنوان بازیگر مهمان، ۹۳ در "عشق تعطیل نیست"، ۹۵ در "عاشقانه" و ۹۷ در "گلشیفته" ایفای نقش کرده است.

او در دست کم در چهار نمایش نیز حضور داشته است. ۹۰ "آمدیم، نبودید، رفتیم"، ۹۱ "بیست و یک بار مردن در سی روز"، ۹۳ "دورهمی زنان شکسپیسر" و ۹۶ "اولیور توئیست" از جمله تئاتر‌هایی است که افشار در آن‌ها بازی کرده است.

مهناز افشار,بیوگرافی مهناز افشار,فیلم های مهناز افشار,ازدواج مهناز افشار,همسر مهناز افشار,زندگی مهناز افشار

مهناز افشار و نوید محمدزاده در نمایش "اولیور توئیست"

فیلم‌هایی که مهناز افشار دیگر آن‌ها را دوست ندارد

در کارنامه بازیگری مهناز افشار فیلم‌هایی وجود دارد که پس از گذشت سال‌ها دیگر آن‌ها را دوست ندارد و حدود ۶۰ درصد از فیلم‌هایی که افشار بازی کرده، مورد رضایت او نیست. این چیزی است که خود او در اعترافی جالب عنوان کرده و افزود: «بازی در فیلم دختری در قفس را دوست ندارم. در نگین اصلا آن نقش مال من نبود و احساس می‌کردم که نباید در آن نقش بازی کنم. یا مثلا زهر عسل که قصه متفاوتی داشت در زمان خودش، اما در نیامد. افسوس نمی‌خورم از بازی کردن در زهر عسل، چون کسی از اعتماد من سواستفاده نکرد.»

یا حتی در مصاحبه دیگری گفته: « تنها فیلمی که واقعا از بازی در آن پشیمانم، امشب شبه مهتابه است. آقای شایسته شاهد هستند که من نمی‌خواستم قرارداد بازی در این فیلم را امضا کنم و الان اگر امشب شبه مهتابه را به من پیشنهاد دهند با قاطعیت می‌گویم نه. تجربه این فیلم باعث شد از این فیلم به بعد پس از خواندن فیلم‌نامه بپرسم بقیه بازیگران چه کسانی هستند، از کلاغ پر یا کما دفاع نمی‌کنم، اما پشیمان هم نیستم.»

جوایز و افتخارات هنری مهناز افشار

افشار در سال‌های حضور حرفه‌ای اش در سینما توانسته است جوایز فراوانی کسب کند، مهمترین آن‌ها عبارتند از:

برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن از انجمن منتقدان برای طبقه سوم ۱۳۸۸

برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن از جشنواره فجر برای سعادت‌آباد ۱۳۸۹

برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر زن از بخش نگاه نو جشنواره فجر برای برف روی کاج‌ها ۱۳۸۹

برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن از انجمن منتقدان برای برف روی کاج‌ها ۱۳۸۹

برنده تندیس بهترین بازیگر زن از جشن دنیای تصویر برای طبقه سوم ۱۳۹۰

او در جشنواره فیلم فجر در سال ۸۶ نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای فیلم "تسویه حساب" و در سال ۹۶ نیز نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم "دارکوب" شد که در هیچکدام موفق به دریافت سیمرغ نشد.

مهناز افشار,بیوگرافی مهناز افشار,فیلم های مهناز افشار,ازدواج مهناز افشار,همسر مهناز افشار,زندگی مهناز افشار

مهناز افشار و رضا عطاران در فیلم نهنگ عنبر

افشار یک سابقه تهیه کنندگی نیز در کارنامه خود دارد، اما نه در حوزه سینما و تئاتر بلکه در حوزه موسیقی. در آبان ۱۳۹۱ کنسرت خیرخواهانه روزبه نعمت‌اللهی به تهیه‌کنندگی مهناز افشار در مرکز همایش‌های برج میلاد برای کمک به زلزله‌زدگان آذربایجان برگزار شد. در این مراسم تعدادی از سینماگران و بازیگران و همچنین ورزشکاران حضور داشتند.

اما تازه‌ترین فیلم مهناز افشار با عنوان «لس‌آنجلس - تهران» هم بدون حاشیه نبود در این فیلم که به کارگردانی تینا پاکروان روی پرده سینما رفته است افشار در کنار پرویز پرستویی و گوهر خیراندیش ایفای نقش می‌کند.

مهناز افشار,بیوگرافی مهناز افشار,فیلم های مهناز افشار,ازدواج مهناز افشار,همسر مهناز افشار,زندگی مهناز افشار

مهناز افشار و پرویز پرستویی در «لس‌آنجلس - تهران»

افشار در پاسخ به برخی انتقادهایی که از فیلم می‌شود در توییتر نوشت:

«اینکه یک فیلم سینمایی یا هر چیزی را دوست داشته باشیم یا نه حق طبیعی همه است و نباید معترض دوست نداشتن یا داشتن اونها شد! اما وقتی مواجه میشی به جملاتی چون; من قسم خوردم زیر آب این فیلم رو بزنم، یکم از انصاف به دوره و کاملا معلوم میشه دیگه بحث سلیقه نیست.»

مهناز افشار,بیوگرافی مهناز افشار,فیلم های مهناز افشار,ازدواج مهناز افشار,همسر مهناز افشار,زندگی مهناز افشار

واکنش مهناز افشار به زیرآب زدن ها

اینستاگرام مهناز افشار

مهناز افشار در صفحه‌ اینستاگرام خود حدود ۸ میلیون دنبال کننده دارد. این رقم نجومی به معنای آن است که ۱۰ درصد از کل جمعیت ایران، فقط اینستاگرام افشار را دنبال می‌کنند. از طرفی اگر نگاهی به آمار فروش آخرین فیلم های افشار بیاندازیم متوجه می شوید که تعداد زیادی از این افراد کارهای خانم افشار را دنبال نمی‌کنند.

mahnaz-afshar10.jpg

اینستاگرام مهناز افشار با نزدیک به ۸ میلیون دنبال کننده

لس آنجلس - تهران که مهناز افشار نقش اصلی زن فیلم را برعهده داشت. فروش فیلم متوسطی داشت تا آذر ماه چیزی در حدود ۷ میلیارد تومان فروخت. البته نمی‌توان سهم افشار را در این فروش زیاد دانست. سهم اصلی به تم کمدی، حاشیه‌ها و البته پرویز پرستویی برمی گردد. افشار پیش از آن دارکوب را روی اکران داشت؛ یک فیلم جدی که البته سارا بهرامی نقش اصلی اش را بازی کرده است. دارکوب ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان فروش داشت که خب رقم ناچیزی است.

حاشیه‌های زندگی شخصی افشار

زندگی شخصی مهناز افشار و زندگی حرفه‌ای او در سال‌های اخیر پیوستگی فراوانی پیدا کرده است. در سال‌های اولیه فعالیتش در سینما شباهت چهره اش با گوگوش بازیگر و خواننده مشهور فعالیت حرفه‌ای اش را تحت تاثیر قرار داد و او را در کانون توجه رسانه و حاشیه قرار داد. اما حاشیه‌ها در دهه نود برای افشار اوج گرفت. از سال ۹۳ و پس از ازدواجش با یاسین رامین فرزند محمد علی رامین سیاستمدار نه چندان خوشنام اصولگرا، زندگی نسبتا آرامش بر هم ریخت.

اختلاف سنی مهناز افشار و همسرش

محمدعلی رامین پدر یاسین رامین در دوران مدیریتش بر معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد در زمان ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد بسیاری از روزنامه‌ها را به تعطیلی کشانده بود. شاید اولین حاشیه این بود که در مراسم عقدش پدر همسرش حضور نداشت. ظاهرا او از ازدواج پسرش با مهناز افشار راضی نبود.

حواشی دیگری نیز درباره ازدواج آن‌ها مطرح شد از اختلاف سنی او با یاسین رامین گرفته تا شرایط مالی ازدواجش. گفته می‌شد یاسین رامین حدود ۱۰ سال از مهناز افشار کوچکتر است، اما بعد‌ها مشخص شد که این ادعا صحت نداشته و رامین متولد سال ۱۳۶۰ است یعنی اختلاف سنی او با مهناز افشار ۴ سال است.

مهریه مهناز افشار

درباره شرایط مالی ازدواج آن‌ها نیز مرضیه برومند کارگردان سینما ادعایی علیه افشار مطرح کرد و گفت که ۲۲ میلیارد تومان پشت قباله ازدواج مهناز افشار بوده است. ادعای برومند بازتاب گسترده‌ای داشت، اما مهناز افشار این ادعا را رد کرد.

بعد‌ها یاسین رامین نیز در این باره گفت: «مهریه همسرم ٥ شاخه گل نرگس، یک جلد کلام الله مجید و آینه و شمعدان بوده است.»

مهناز افشار,بیوگرافی مهناز افشار,فیلم های مهناز افشار,ازدواج مهناز افشار,همسر مهناز افشار,زندگی مهناز افشار

مهناز افشار و همسر و دخترش

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.
کدخبر: 523229 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟