بعضی سلبریتی‌ها دانش و تجربه‌ی خود را در کلاس‌های درس عرضه می‌کنند تا این فرصت را برای دانشجویان فراهم کنند مسقیماً و بی واسطه از بازیگران، سوپر مدل‌ها و کارگردانانی که از موفق‌ترین چهره‌های حوزه‌ی کاری خود هستند، بیاموزند. در ادامه با سلبریتی‌هایی آشنا خواهیم شد که تجربه‌ی تدریس در دانشگاه را داشته اند.

اپرا وینفری

سلبریتی‌هایی که استاد دانشگاه بوده‌اند + تصاویر

اپرا دوره‌ی کوتاهی در اواخر دهه‌ی ۱۹۹۰، در دانشکده‌ی مدیریت دانشگاه نورث وسترن ِ آمریکا تدریس می‌کرد. وینفری و همسرش، استدمن گراهام، به طور مشترک کار تدریس کلاس درسی به نام «پویایی شناسی رهبری» را برعهده داشتند.

این کلاس به ۱۱۰ دانشجو اختصاص یافته بود که برای ثبت نام در این کلاس مجبور شده بودند از بیشتر از نیمی از «امتیازات کلاسی» سالانه‌ی خود استفاده کنند. در سیلابس کلاس درس آمده بود که «تأخیر در تحویل تکالیف پذیرفته شده نیست.»

متیو مک کانهی

سلبریتی‌هایی که استاد دانشگاه بوده‌اند + تصاویر

مک کانهی قرار است در پاییز سال جاری میلادی به عنوان استاد تمام وقت در دانشگاه تگزاس ِ آمریکا تدریس کند و یکی از اساتید دانشکده‌ی ارتباطات آن شود.

متیو مک کانهی که خود در همین دانشگاه تحصیل کرده، اولین بار در سال ۲۰۱۶ فرصت تدریس در دانشگاه تگزاس را پیدا کرد؛ او یکی از اساتید کلاس درسی به نام «تولید پیشرفته: از متن تا تصویر» بود.

این کلاس ۳۰ دانشجو داشت و مک کانهی آن‌ها را به پشت صحنه‌ی فیلم «دولت آزاد جونز» (Free State of Jones) برد که در سال ۲۰۱۶ در حال ساخت بود و خود مک کانهی هم در آن نقش آفرینی می‌کرد. مک کانهی این درس را بیشتر از طریق ویدئو‌های ضبط شده و حضور گاه و بیگاه در محوطه‌ی دانشگاه، به دانشجوهایش آموزش می‌داد.

اسپایک لی

سلبریتی‌هایی که استاد دانشگاه بوده‌اند + تصاویر

اسپایک لی یک هنرمند همه فن حریف است. او علاوه بر اینکه نویسندگی، کارگردانی، بازیگری و تهیه کنندگی می‌کند، از قرار معلوم ید طولایی هم در کار تدریس دارد. اسپایک لی کار تدریس فیلمسازی را در سال ۱۹۹۱ در دانشگاه هاروارد ِ آمریکا شروع کرد و سال‌ها استاد دانشگاه نیویورک ِ آمریکا بوده است.

لی در سال ۱۹۹۳ به عضویت هیئت علمی دانشکده‌ی هنر دانشگاه نیویورک درآمد و در سال ۲۰۰۲ به عنوان مدیر هنری این دانشکده منصوب شد.

تایرا بنکس

سلبریتی‌هایی که استاد دانشگاه بوده‌اند + تصاویر

بنکس، سوپر مدل مشهور، در سال ۲۰۱۷، کار تدریس در کلاس درسی درباره‌ی ایجاد و حفظ یک برند شخصی را به طور مشترک در دانکشده‌ی بازرگانی دانشگاه استنفورد ِ آمریکا برعهده داشت.

او در این کلاس به نزدیک به ۲۵ دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی یاد می‌داد که چطور از رسانه‌های اجتماعی و سنتی برای تبدیل شدن به یک رهبر تجاری استفاده کنند.

این کلاس درس «خودت را نشان بده: ایجاد و گسترش برند شخصی خود» نام داشت و در آن به مباحثی همچون هدف از ایجاد یک برند شخصی، متمایز کردن خود و ایجاد هویت و استراتژی برای یک برند، و مزیت رقابتی پرداخته می‌شد.

جیمز فرانکو

سلبریتی‌هایی که استاد دانشگاه بوده‌اند + تصاویر

جیمز فرانکو سابقه‌ی تدریس در دانشگاه‌های متعددی را دارد: دانشگاه‌های کلمبیا، نیویورک، کالیفرنیا و لس آنجلس، مؤسسه هنری کالیفرنیا و غیره.

در دانشگاه لس آنجلس، فرانکو در یک ترم زمستانی کلاس درس فیلمنامه نویسی داشت. گفته می‌شد این کلاس درس «بسیار تجربی» و از قرار معلوم خود فرانکو هم یک استاد کاملاً «عادی» بود.

در سال ۲۰۱۳ یکی از دانشجویان فرانکو در دانشگاه لس آنجلس در مصاحبه‌ای گفته بود که فرانکو اهمیت زیادی به کار تدریسش می‌دهد و آن را سرسری نمی‌گیرد و مثل یک استاد عادی، تمام وقت کاری اش را به امور تدریس اختصاص می‌دهد.

با این حال، فعالیت فرانکو به عنوان استاد همیشه هم بدون جنجال نبوده.

در سال ۲۰۱۸، یکی از دانشجویان سابق فرانکو از دو کمپانی فیلمسازی ربیت بندینی (که فرانکو یکی از مؤسسین آن است) و پوینت گری (که ست روگن، دیگر بازیگر هالیوودی از مؤسسان آن است) شکایت کرد و آن‌ها را متهم کرد که او را حقوق نویسندگی فیلم مشترک فرانکو و روگن در سال ۲۰۱۷ به نام «هنرمند فاجعه» (The Disaster Artist) محروم کرده بودند. هر دو کمپانی اتهامات را رد کردند و این پرونده بی سر و صدا مختومه شد.

باراک اوباما

سلبریتی‌هایی که استاد دانشگاه بوده‌اند + تصاویر

اوباما قبل از رئیس جمهور شدنش، زمانی در دانشکده‌ی حقوق دانشگاه شیکاگوی آمریکا تدریس می‌کرد. باراک اوباما از سال ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۴ که برای حضور در سنای آمریکا انتخاب شد، استاد دانشگاه بود.

اوباما درباره‌ی قانون اساسی و همینطور تئوری نژاد تدریس می‌کرد.

آنجلینا جولی

سلبریتی‌هایی که استاد دانشگاه بوده‌اند + تصاویر

گرچه جولی هرگز یک کلاس درس کامل در دانشگاه نداشته، اما در سال ۲۰۱۸ در دانشگاه علوم اقتصادی و سیاسی لندن در بریتانیا، به عنوان استاد مدعو فعالیت داشت.

در فوریه‌ی ۲۰۱۸، جولی برای دانشجویان کارشناسی ارشد سمیناری با موضوع «زنان، صلح و امنیت» برگزار کرد. آنجلینا جولی در سال ۲۰۱۷ هم سخنرانی دیگری در این دانشگاه داشت که اولین تجربه‌ی او محسوب می‌شد.

الک بالدوین

سلبریتی‌هایی که استاد دانشگاه بوده‌اند + تصاویر

الک بالدوین یک بار به همراه بتانی کاپوتو، بازیگر و مدرس، در دانشگاه استونی بروک ِ آمریکا یک کلاس فشرده با تمرکز بر تکنیک‌های بازیگری و مونولوگ گویی برگزار کرد. این کلاس فقط ۲ روز بود و در سال ۲۰۱۶ برگزار شد. دانشجویان برای حضور در این کلاس باید تست بازیگری می‌دادند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 502861 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟