غوغای ارکستر ملی ایران با آوازخوانی علیرضا افتخاری/ جوانانی که سر از پا نمی‌شناختند

ارکستر ملی ایران با خوانندگی علیرضا افتخاری چهارشنبه و پنجشنبه (۲۶ و ۲۷ تیرماه) در تالار وحدت اجرای خود را روی صحنه برد.

با وجود اینکه بسیاری علیرضا افتخاری را خواننده نسل‌های گذشته می‌دانند؛ اما حضور جوانان در این کنسرت و عشق آن‌ها هنگام شنیدن قطعات کنسرت، نشان از بطلان این ادعا داشت.

با تاخیر بیست دقیقه‌ای حضار وارد سالن شدند. با تشویق سالن، علیرضا افتخاری و نادر مرتضی پور رهبر مهمان ارکستر ملی، روی صحنه آمدند.

افتخاری در ابتدا گفت: دلم برای دیدن شما می‌تپد. از این تپیدن دل، موسیقی شکل می‌گیرد. بسیار دلتنگ شما بودیم. امشب سعی می‌کنم معنایی که در پرتو سخن نمی‌گنجد را در قالب موسیقی بیان کنم. من اینجا هستم که با موسیقی کلام شعر را در پرده ساز تقدیم شما کنم. سعی می‌کنم با زبان احساس و دل با شما صحبت کنم.

به این ترتیب کنسرت افتخاری با اجرای قطعات نوستالژی به روی صحنه رفت.

در طول کنسرت بسیاری از دوربین گوشی‌ها قطعات غمگین و شاد را ضبط می‌کرد. این اشتیاق جمعیت برای شنیدن و ثبت لحظات کنسرت، این سوال را ایجاد می‌کند که چرا این خواننده این قدر از استیج فاصله گرفته و قطعات کمی را منتشر می‌کند. افتخاری روزی رکورددار انتشار آلبوم بود. حتی در میان اجرا یکی از طرفداران افتخاری فریاد زد، استاد؛ چرا کم کار شدید؟

با قطعه محبوب «دل را ببین» کنسرت آغاز شد. اثری که با ملودی فریدون خشنود و شعر لاهوتی ساخته شد. «ای دل اگر عاشقی» با ملودی علیرضا افتخاری و شعر عطار نیشابوری قطعه دیگری بود که اجرا شد.

در ادامه «امید جانم» و «سفر کرده» با ملودی علی جاویدی و شعر معین کرمانشاهی خاطرات گذشته را برای حضار زنده کرد. «رد خون» با ملودی جمشید برازنده و شعر علی معلم پایان بند بخش نخست کنسرت بود.

پس از استراحت ۱۰ دقیقه‌ای و در نیمه دوم کنسرت قطعات «بردی از یادم» با ملودی مصطفی کرگین زاده و شعر پرویز خطیبی، «اینهمه آشفته حالی» با ملودی علی تجویدی و شعر معین کرمانشاهی، «با ما منشین» با ملودی علیرضا افتخاری و شعر حافظ و در آخر قطعه صیاد با ملودی محمدرضا چراغی و شعز مهدی عابدینی اجرا شدند. تنظیم کننده تمامی قطعات هم حسین فاضل بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 490319 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟