به گزارش رکنا، محمود گبرلو منتقد سینما درباره «معکوس» اولین ساخته پولاد کیمیایی در مقام کارگردان سینما که در اولین روز سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر در پردیس ملت به نمایش در آمد اذعان کرد: «معکوس» پولاد کیمیایی به عنوان فیلم یک فیلمساز کار اولی و جوان که قصد دارد دنیای خود را عوض کند و وارد حرفه فیلمسازی شود می تواند فیلم قابل احترامی باش.

وی افزود: ما نمی توانیم نسل جدید را که به فیلمسازی علاقه دارد با کار اول آن ها بسنجیم و ارزیابی کنیم و باید به آنها وقت بیشتری بدهیم.

این منتقد سینما با تاکید بر اینکه «معکوس»شروع حرکتی برای فیلمسازی است و باید منصفانه تر و با تحمل بیشتر به آن نگاه کرد، گفت: در مجموع می توان گفت فیلم «معکوس» در عین داشتن ضعف های جدی در شخصیت پردازی های قصه، فیلمی است که خوب نهایی شده و موضوع خوبی دارد و کیمیایی تواسته اثر اول خود را به سرانجام برساند.

گبرلو با اشاره به جابه جایی سانس نمایش این اثر به دلیل نرسیدن فیلم «غلامرضا تختی» افزود: متاسفم که در اولین روز جشنواره با جابه جایی سانس این فیلم با یک فیلم دیگر مواجه شدیم و به نظر من به آن ظلم شد که سر سانس خود به نمایش گذاشته نشد. طبیعتا فیلمساز برای فیلمش برنامه هایی دار و کسانی هم که دوست داشتند فیلم اول او را ببینند قصد داشتند با تعمق بیشتری به دیدن «معکوس» مشغول شوند. همچنین تعدادی از خبرنگاران و منتقدان برای دیدن فیلم دیگری به پردیس ملت آمده بودند که با جابه جایی سانس ها بار منفی ایجاد شد واین کم لطفی به پولاد کیمیایی بود.

گبرلو با اشاره به تجربه های مختلف پولاد کیمیایی از سینما تا موسیقی گفت: پولاد کیمیایی خوانندگی و بازیگری را تجربه کرده ولی آینده مشخصی در این دو حوزه از او متصور نشده به خصوص اینکه پشتوانه ای به نام مسعود کیمیایی را نیز در کنار خود دارد که باعث می شود برخی فکر کنند آنچه انجام می‌ دهد تحت حمایت پدرش است پس من فکر می کنم در اینجا پولاد کیمیایی باید تکلیف خود را روشن کند و اگر به عرصه فیلمسازی وارد شده است باید از پدر و تفکراتش دور شود تا فیلمساز مستقلی شود؛ هرچند در این فیلم به شدت رگه هایی از تفمر سینمایی پدر او دیده می شود. در در «معکوس» رگه هایی از دوستی، رفاقت و حتی خیانت دیده می شود که در درون تفکرات مسعود کیمیایی وجود دارد و طبیعتا به پسر او نیز منتقل می شود ولی اگر قرار است پولاد فیلمساز موفقی شود نباید وابسته به پدر فیلمسازش باشد.

این منتقد سینما در پایان گفت: درمجموع علی رغم همه ضعف های فیلم از نظر ساختاری، باید گفت یک جوان فیلمساز جدید وارد عرصه سینما شده و باید دید در آینده می‌تواند هویت مستقل و اندیشه قوی و‌ عمیق داشته باشد یا خیر که اگر این کار را بکند فیلمساز خواهد ماند و در غیر این صورت با شکست روبرو خواهد شد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 455794 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟