چراغ های سینما را خاموش نکردند چون زنان و مردان مختلط تماشاچی فیلم بودند!

سارا بهرامی با انتشار این عکس نوشت: اکران فیلم دارکوب در دانشگاه اراک با چراغ روشن... به خاطر حضور هم زمان دانشجویان زن و مرد... شرم کنید

خجالت بکشید نادانی شما در محیط دانشگاهی باعث خجالت و سرافکنندگی می شه، کاش شما بی‌خردان کوته فکر که هنوز توانایی احترام گذاشتن به اصالت انسانی رو ندارین خونه نشین کنند.

913169_233

در ابتدا باید از مسئولان نمایش این فیلم در دانشگاه اراک پرسید آیا این دوستان هرگز به سالن نمایش فیلم رفته‌اند؟ چون به طور قطع می‌توان گفت در هیچ جای دنیا هیچ فیلم سینمایی Movie با چراغ روشن به نمایش گذاشته نمی‌شود.

تنها یکبار در جشنواره فجر سال 90 در سالن برج میلاد نمایش فیلم قلاده‌های طلا ابوالقاسم طالبی تقریبا چنین نمایشی داشت. به دلیل حاشیه های ایجاد شده درباره آن فیلم در زمان نمایش آن چراغ‌های سالن به شکل کامل خاموش نشد و با تنظیم نور داخل سالن تقریبا تمامی کسانی که در سالن بودند قابل تشخیص بودند و البته آن هم به دلیل شرایط خاص آن فیلم بود و آن زمان و از اقدامات گروه جواد شمقدری (رئیس وقت سازمان سینمایی).

حال برای نمایش فیلم اجتماعی مانند دارکوب خاموش نکردن چراغ‌ها به دلیل حضور خانم‌ها و آقایان در سالن واقعا نوبر است، آن هم در سالنی که با توجه به عکس‌ها معلوم است آقایان در طرف راست سالن نشسته اند و خانم‌ها در سمت چپ. یعنی در محل نشستن هم از همدیگر جدا هستند!

دانشجو علاوه بر شخصیت حقیقی یک شخصیت حقوقی دارد که در تمام دنیا جایگاه آن بر کسی پوشیده نیست، حفظ این شان و مقام هم بر دانشگاه و متولیان آن واجب است و هم بر خود دانشجویان.

حضور دانشجویان هم در این سالن و تماشای فیلم با این شرایط چراغ روشن! هم بسیار جای تعجب دارد، چون حداقل واکنش آنها به این بی احترامی می‌توانست ترک سالن باشد، آیا به دلیل خاصی در سالن مانده‌اند یا از ترس اتفاقات بعدی سالن را ترک نکرده اند؟

نکته مهمتر از همه این موارد این است که نمایش این فیلم بدون رعایت حقوق مادی و معنوی صاحبان فیلم و با استفاده از نسخه نمایش خانگی آن، عمل مجرمانه و قابل پیگرد است.

طبق گفته تهیه کننده فیلم برای نمایش آن هیچ هماهنگی و کسب اجازه ای با صاحبان فیلم صورت نگرفته است پس باید از متولیان این اقدام فرهنگی پرسید آیا خاموش کردن چراغ در زمان نمایش فیلم عملی مضموم است یا ترویج و آموزش سرقت Stealing فرهنگی توسط یک نهاد آموزشی و به بهانه‌ی کار فرهنگی؟

انصافا انجام ندادن کار فرهنگی به این شکل، بسیار بهتر است تا برپایی چنین موقعیت تاسف آور و مضحکی که هر کسی را از شنیدن هر اقدام فرهنگی بیزار ‌کند.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 441968 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟