نوید محمدزاده به پنجمین افتخار بین المللی خود رسید+ عکس

به گزارش رکنا، نوید محمدزاده برای بازی در فیلم «مغزهای کوچک زنگ‌زده» به کارگردانی هومن سیدی که در بخش رقابتی جشنواره فیلم «شب‌های سیاه‌ تالین» در کشور استونی حضور یافته بود، در نهایت توانست در مراسم اختتامیه این رویداد سینمایی که شامگاه شنبه شب برگزار شد، جایزه بهترین بازیگر Actor مرد جشنواره را ازآن خود کند. هرچند که این روزها با نمایش «بینوایان» بر صحنه تئاتر است، به‌دلیل حضور در این نمایش نتوانست به این جشنواره‌ برود.

این بازیگر توانمند اولین بار در سال ۲۰۱۴ میلادی برای بازی در فیلم «عصبانی نیستم» ساخته رضا درمیشیان نامزد جایزه بهترین بازیگر مرد از جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک شد، اما اولین جایزه بین‌المللی خود در عرصه بازیگری را در سال ۲۰۱۵ برای بازی در فیلم «ناهید» به کارگردانی آیدا پناهنده از جشنواره فیلم «براتیسلاوا» از کشور اسلواکی دریافت کرد.

مهم‌ترین جایزه سینمایی او در سال ۲۰۱۷ جایزه بهترین بازیگر مرد بخش افق‌های هفتادوچهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز برای فیلم «بدون تاریخ؛ بدون امضاء» ساخته وحید جلیلوند است.

او دو سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل جشنواره فجر را نیز برای فیلم‌های «بدون تاریخ، بدون امضاء» و «ابد و یک روز» در کارنامه سینمایی‌اش دارد و دوبار نیز برای فیلم «مغزهای کوچک زنگ‌زده» و «خشم و هیاهو» نامزد بهترین بازیگر نقش اصلی مرد از جشنواره فجر شده است. محمدزاده بازیگری را از سال 82 آغاز کرد و درسال 87 با بازی در نمایش «ماه در آب» به تئاتر حرفه‌ای دست پیدا کرد. او در کارنامه سینمایی خود بازی در فیلم‌های مسخره باز، سرخ پوست، خفگی، خشم و هیاهو، لانتوری، عصبانی نیستم و... را دارد. اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 441883 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟