در سینما «آستارا» حس «لاله‌زار» قدیم را پیدا کنید! + عکس از نمای قدیمی ساز

سینما «آستارا» با الهام از فضای قدیمی لاله‌زار بازگشایی می‌شود. این سینمای قدیمی که در نزدیکی میدان تجریش تهران واقع شده، سال ۱۳۴۱ افتتاح شد و بازگشایی آن امکان تازه‌ای به ساکنان مناطق شمالی پایتخت برای تماشای فیلم‌های سینمایی در حال اکران می‌دهد.

سید جمال ساداتیان که به عنوان بهره‌بردار این سینما Cinema از ۱۵ ماه قبل بازسازی و تعمیر سینما «آستارا» را آغاز کرده است، در این باره  گفت: از جمعه هفته آینده (۱۶ آذرماه) قصد داریم نمایش فیلم در این سینما را آغاز کنیم که البته فعالیت آن از همین جمعه (نهم آذرماه) با اجرای سخنرانی رویداد جهانی «صبح خلاق» شروع می‌شود و در جمعه آینده هم ابتدا یکی از سخنرانی‌های «تد» (TED) در سینما اجرا می‌شود و بعد نمایش فیلم‌ها را خواهیم داشت.

او افزود: سینما آستارا پیش از این یک سالن داشت که الان به سه سالن با مجموع ظرفیت ۷۴۰ نفر (یک سالن ۵۰۰ نفری و دو سالن ۱۲۰ نفری) تبدیل شده است.

وی با اشاره به تلاش ۱۵ ماهه برای بازسازی این سینما گفت: در این بازسازی به دنبال اجرای طرحی با تلفیقی از سنت و مدرنیته بودیم و در عین اینکه از بهترین وسایل و تجهیزات استفاده شده ورودی سینما را به سبک ورودی لاله‌زار قدیم طراحی کردیم و برای همگونی با این فضا حتی رستورانی که برای استقرار در این محل انتخاب شده نیز حال و هوایی قدیمی دارد.

این تهیه‌کننده سینما که این روزها فیلم تازه سعید روستایی را در حال تولید دارد، با اشاره به استحکام‌بخشی بنای و استفاده از گروه‌های متخصص در تمام بخش‌های سینما از جمله صدا و اکوستیک کردن فضا، درباره هزینه‌های این بازسازی بیان کرد: تقریبا بیش از سه برابر براورد اولیه هزینه کردیم ، چون هم قیمت‌ها افزایش پیدا کرد و هم در طول کار، به دلیل اینکه یک تهران است و یک تجریش و یک سینما آستارا، حیفمان امد که بی‌توجه کار کنیم و همه چیز را اساسی و اصولی پیش بردیم به همین دلیل هم کار ۱۵ ماه طول کشید.

ساداتیان با تاکید براینکه پارکینگ جنب شهرداری منطقه یک و نیز امامزاده صالح (ع) برای استفاده کنندگان از سینما نیز در دسترس خواهد بود، خاطرنشان کرد:‌ اگر ما با تحلیل‌های مادی می‌خواستیم وارد بازسازی این سینما شویم کارمان غیرقابل توجیه بود، ولی فکر کریم با دوباره راه انداختن این سینما مردم شمیرانات امکان بهتری برای سینما رفتن دارند تا مجبور نباشند برای تماشای یک فیلم به نقاط دیگر شهر بروند و این گونه هم سفرهای شهری کوتاه‌تر می‌شود و هم مردم از سه سالن با استاندارهای خوب می‌توانند بهره ببرند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 440017 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟