فاجعه نیروگاه هسته‌ای فیلم می‌شود

فیلم "فوکوشیما ۵۰" به کارگردانی "ستسورو واکاماتسو" و با بازی "کِن واتانابه" به فاجعه نیروگاه هسته‌ای ژاپن که بر اثر تسونامی روی داد می‌پردازد.

به گزارش فارس، "فوکوشیما ۵۰" روایت‌گر ماجرای کارکنان نیروگاه هسته‌ای ژاپن است که پس از وقوع تسونامی و آسیب‌های جدی که به بخش اصلی رآکتور و سیستم‌های خنک‌کننده آن وارد شد و مملو از تشعشعات رادیواکتیو بود در آنجا ماندند و سعی بر جلوگیری از انتشار بیشتر تشعشع و جلوگیری از فاجعه‌ای بزرگ‌تر داشتند.

"کِن واتانابه" در نقش "ماسائو یوشیدا" رئیس رآکتور هسته‌ای فوکوشیما در زمان بحران ظاهر می‌شود. یوشیدا سرپرست نیروگاه بود و زمانیکه در یازدهم مارس ۲۰۱۱ تسونامی به آنجا ضربه زد در محل خدمت حاضر بود که این حادثه Incident باعث آسیب جدی به بخش خنک‌کننده نیروگاه شد. یوشیدا از دستورات مقامات ارشد خود در مرکز اداره برق توکیو سرپیچی کرد و آب شیرین را به رآکتورهایی که شدید داغ شده بودند پمپاژ کرد و بدینوسیله از وقوع فاجعه‌ای بس عظیم‌تر جلوگیری کرد.

یک سال پس از این فاجعه، پزشکان اعلام کردند که یوشیدا به سرطان مِری مبتلا شده و او نهایتا دو سال بعد در سال ۲۰۱۳ و در ۵۸ سالگی به دلیل همین سرطان که ناشی از در معرض تشعشعات هسته‌ای قرار گرفتن بود، جان خود را از دست داد.

کارکنانی که در جریان خنک‌کردن رآکتورهای به شدت داغ شده کمک کردند و جان خود را به خاطر مردم به خطر انداختند در این فیلم جدید مورد تمجید قرار گرفته‌اند و به خوبی از آن‌ها یاد شده است. فیلم "فوکوشیما ۵۰" به احترام از جان گذشتگی رئیس و کارکنان این نیروگاه ساخته می‌شود.

"کیوچی ساتو" هنرپیشه کهنه‌کار که در ۱۰۶ فیلم ایفای نقش کرده در این فیلم در کنار "واتانابه" در نقش شیفت سوپروایزر نیروگاه ایفای نقش می‌کند.

"فوکوشیما ۵۰" بر اساس کتاب "در آستانه: در بطن ماجرای فوکوشیما دویچی" نوشته "ریوشو کادوتا" ساخته می‌شود.

در اواخر ماه نوامبر فیلم‌برداری "فوکوشیما ۵۰" آغاز می‌شود و طبق برنامه‌ریزی در سال ۲۰۲۰ اکران خواهد شد.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 438673 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟