درگذشت  موسیقیدان سرشناس + عکس و جزییات

مهدی فروتن: ریچارد گیل، موسیقیدان برجسته استرالیایی و از سرشناس‌ترین رهبران ارکستر در جهان تسلیم سرطان شد و در 76 سالگی از دنیا رفت.

به گزارش ایران‌آرت، بیش از 70 موسیقیدان و نوازنده روز یکشنبه بیرون خانه گیل در سیدنی گرد هم آمدند و با سازهای خود یکی از محبوب‌ترین قطعه آهنگساز فقید را نواختند؛ «رژه سدشکنان» از موسیقی متن فیلم جنگی «سدشکنان». بخش دیگر هنرنمایی این گروه به یاد چهره افسانه‌ای موسیقی استرالیا نواختن قطعه «والتزینگ ماتیلدا» بود که از آن به عنوان سرود ملی غیررسمی سرزمین کانگوروها یاد می‌شود.

گیل از دلسوزترین موسیقیدانان در عرصه آموزش موسیقی به ویژه در مدارس عمومی بود و در حوزه‌های اپرا، موسیقی تئاتر و آموزش کر تخصص داشت. او بنیانگذار و نخستین مدیر هنری اپرای ویکتوریایی در استرالیا، مدیر اتاق کر سیدنی و رئیس ارکستر رمانتیک و کلاسیک استرالیا بود و با ارکستر سمفونیک ملبورن، ارکستر فیلارمونیک اوکلند و آکادمی ملی موسیقی استرالیا از نزدیک همکاری می‌کرد.

آخرین حضور رسمی و عمومی گیل تابستان امسال در تالار رسیتال شهر سیدنی اتفاق افتاد که در آن گروه کر شهر سیدنی به رهبری موسیقیدان و معلم نامدار آهنگ «وقتی 64 ساله شوم» را از گروه بیتلز اجرا کرد. این آهنگ را نخستین بار پل Bridge مک‌کارتنی سال 1967 ساخته و اجرا کرده بود.

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 430768 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟