چاره ای جز اکران فیلم های خارجی نیست

محمد قاصد اشرفی رئیس انجمن سینماداران و عضو شورای صنفی نمایش درباره اکران فیلم‌‌های خارجی گفت: ما قشر بسیار از مخاطبان سینما Cinema را از دیدن فیلم‌های با کیفیت خارجی در سینماهای کشور را محروم کرده بودیم. امروز مردم به علت این که قانون Law کپی رایت در کشورمان رعایت نمی‌شود، خانواده‌ها به راحتی به فیلم‌های خارجی دسترسی دارند و آنها را تماشا می‌کند، پس چه بهتر که ما سینماداران، برخی از این فیلم‌ها را در بستر مناسبش که هم در چهارچوب قوانین کشورمان است و هم مورد پسند مخاطبان است، این فیلم‌ها را در سینماهای کشور اکران کنیم و به این وسیله سودی را نیز به بدنه سینما‌های کشور تزریق کنیم.

وی ادامه داد: بسیاری از جوانان و حتی خانواده‌ها علاقه‌مند به دیدن فیلم‌های خارجی در پرده عریض سینما هستند و این خواسته آن‌ها منطقی است، چرا که لذت دیدن یک فیلم پرده سینما بسیار متفاوت‌ از با دیدن آن فیلم در تلویزیون‌ها و رایانه‌ها. نمی‌دانم که این چه تصوری است که برخی دارند که اگر فیلم خارجی نمایش ندهیم، مخاطبان به سمت دیدن فیلم‌های ایرانی می‌روند، این انگاره درستی نیست، ما مخاطبان کثیر فیلم‌های مناسب خارجی را از سینما رفتن محروم کرده‌ایم و می‌گوییم «تو باید فیلم ایرانی ببینی». متاسفانه بسیاری از فیلم‌های تولید داخلی ما کیفیت بسیار پایینی دارند، همین مورد هم باعث شده است که سینما‌های کشور یک به یک به سمت تعطیلی بروند. البته فیلم‌های با کیفیت نیز در سینما‌های کشورمان اکران می‌شوند؛ اما بخاطر این که فیلم‌های نامناسب ایرانی مخاطبان سینما را زده کرده است، دیگر به دیدن آن فیلم‌های مناسب هم نمی‌رود. فیلم‌های خارجی رونق را به سینما‌های کشور می‌آورند و این رونق باعث فروش بیشتر فیلم‌های ایرانی هم می‌شود.

عضو شورای صنفی نمایش درباره نظر اعضای شورای صنفی نمایش درباره اکران فیلم‌های خارجی تصریح کرد: نظر شورای صنفی نمایش موافق است، البته بعضی از اعضا مخالف هستند، ولی چاره نیست. فیلم‌های خارجی باید اکران شوند چون مردم و مخاطبان حرفه‌ای سینما، از سینما آن را مطالبه کرده‌اند. مخاطبان فیلم‌های خارجی وقتی به سینما می‌آیند با فیلم‌های ایرانی آشنا می‌شوند و این آشتی کردن باعث می‌‌شود مخاطبانی به سینمای ایران اضافه شوند که سینمای ایران از داشتن آنها محروم بوده است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا از این به بعد راه برای اکران فیلم‌های خارجی هموار خواهد بود؛ گفت: امیدواریم که هموار باشد، چرا که سینمای ایران اگر فیلم‌های خارجی اکران نکند بار دیگر ورشکسته می‌شوند و تنها داروی رهایی از ورشکستگی برای سینمای ایران، اکران فیلم‌های خارجی در کنار فیلم‌های ایرانی است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 318181 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟